AnonymBruker Skrevet 28. juli #1 Skrevet 28. juli På jobben min har vi en praksis at runde dager bursdag, samt 5-20-1-20 år osv i bedriften skal markeres med gave, blomst og kake. Dette er normalt sett min jobb å organisere. på onsdag blir jeg 40. er jeg litt forhåndsskuffa når jeg ser i ordrelista at ikkenoe har blitt bestilt? Jeg jobber i konsern med eget innkjøpssystem Anonymkode: 440ab...779
AnonymBruker Skrevet 28. juli #2 Skrevet 28. juli 1 og 5 år? Hadde uansett jublet om jeg slapp dette. Og heller spurt om gavekortet vi får i stillhet senere. Anonymkode: 9a227...386
AnonymBruker Skrevet 28. juli #3 Skrevet 28. juli Jeg ville ventet til onsdag og sett. Det er din leders ansvar å organisere dette. Vet hen at du fyller 40 på onsdag? Dersom det ikke skjer noe på onsdag, har du absolutt rett til å bli skuffet. Anonymkode: aab13...a98
AnonymBruker Skrevet 29. juli #4 Skrevet 29. juli AnonymBruker skrev (På 28.7.2025 den 20.19): Jeg ville ventet til onsdag og sett. Det er din leders ansvar å organisere dette. Vet hen at du fyller 40 på onsdag? Dersom det ikke skjer noe på onsdag, har du absolutt rett til å bli skuffet. Anonymkode: aab13...a98 Det går varsel til leder fra ansattsystemet 1 uke i forveien varselet legges som en kalendersak i outlook, teams osv vi får se! Anonymkode: 440ab...779
AnonymBruker Skrevet 30. juli #6 Skrevet 30. juli Hos oss feires kun 50 og 60.. Anonymkode: c18ab...a09
AnonymBruker Skrevet 30. juli #7 Skrevet 30. juli Må bli 50 for å bli markert hos oss også.. Men de nærmeste kollegene ordner jo gjerne noe privat da. Anonymkode: 8bf9d...512
AnonymBruker Skrevet 30. juli #8 Skrevet 30. juli Vi og feirer kun 50 og 60, samt 25 år i organisasjonen, er det vel. Nylig foreslått fjernet, den 25-års-oppmerksomheten, penger skal spares (offentlig). Jeg hadde virkelig ikke blitt skuffet om det viste seg at de overså min 50-årsdag, som nærmer seg. Det hadde i grunn bare vært fint. Anonymkode: a7aaf...bc1
AnonymBruker Skrevet 30. juli #9 Skrevet 30. juli AnonymBruker skrev (På 28.7.2025 den 14.11): er jeg litt forhåndsskuffa når jeg ser i ordrelista at ikkenoe har blitt bestilt? Hva er du skuffet over, at du ikke får gave, at du ikke får oppmerksomheten på din bursdag fra jobben, eller annet/alt? Og hvorfor? Gavene vi får er en blomst og noe uvesentlig. Oppmerksomheten er i grunn bare pinlig/flau, synes jeg. Å bli synget for? Å bli gratulert med nok et år overstått? Om så, ville jeg forsøkt å flytte fokuset til ting som faktisk betyr noe. Som å nyte det familien og andre nære har rigget igang på dagen din! Anonymkode: a7aaf...bc1
AnonymBruker Skrevet 30. juli #10 Skrevet 30. juli Vårt reglement har markering av 50 og 60 årsdagen, og siden ansatte nå har rett til å sitte i stillingen til 72 år, legger vi til 70 årsdagen. Blomster og kake fra bedriften. Beskjed til ansvarlig automatisk fra personalsystem. Ansvarlig avtaler med den ansatte om de ønsker markering, og tidspunkt. Hvis dette vanligvis er din oppgave, og det er viktig for deg, snakk med den som det er naturlig at ordner det. Det er ferietid, og ting glipper. Anonymkode: e0867...8dc
AnonymBruker Skrevet 30. juli #11 Skrevet 30. juli AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hva er du skuffet over, at du ikke får gave, at du ikke får oppmerksomheten på din bursdag fra jobben, eller annet/alt? Og hvorfor? Gavene vi får er en blomst og noe uvesentlig. Oppmerksomheten er i grunn bare pinlig/flau, synes jeg. Å bli synget for? Å bli gratulert med nok et år overstått? Om så, ville jeg forsøkt å flytte fokuset til ting som faktisk betyr noe. Som å nyte det familien og andre nære har rigget igang på dagen din! Anonymkode: a7aaf...bc1 Hadde det vært meg i denne situasjonen hadde jeg blitt veldig skuffet og lei meg. Hos oss får vi en nydelig og stor blomsterbukett, deilig kake og samling med alle gode kolleger i kantinen, et gavekort på 3 000 kr fra bedriften, pluss en innsamling blant kolleger som ofte drar inn ca. 3 000 kr i tillegg. Jeg synes alt dette er kjempestas og ville synes det var skikkelig dritt å gå glipp av det. Anonymkode: aab13...a98
AnonymBruker Skrevet 30. juli #12 Skrevet 30. juli AnonymBruker skrev (1 time siden): Hadde det vært meg i denne situasjonen hadde jeg blitt veldig skuffet og lei meg. Hos oss får vi en nydelig og stor blomsterbukett, deilig kake og samling med alle gode kolleger i kantinen, et gavekort på 3 000 kr fra bedriften, pluss en innsamling blant kolleger som ofte drar inn ca. 3 000 kr i tillegg. Jeg synes alt dette er kjempestas og ville synes det var skikkelig dritt å gå glipp av det. Anonymkode: aab13...a98 Det er jo litt dritt når dette normalt sett er min oppgave - og jeg steller og styrer for alle andre, og nå var det jo min tur men det ble forbigått i stillhet🤷🏼♀️ Anonymkode: 440ab...779
AnonymBruker Skrevet 30. juli #13 Skrevet 30. juli AnonymBruker skrev (1 time siden): Hadde det vært meg i denne situasjonen hadde jeg blitt veldig skuffet og lei meg. Hos oss får vi en nydelig og stor blomsterbukett, deilig kake og samling med alle gode kolleger i kantinen, et gavekort på 3 000 kr fra bedriften, pluss en innsamling blant kolleger som ofte drar inn ca. 3 000 kr i tillegg. Jeg synes alt dette er kjempestas og ville synes det var skikkelig dritt å gå glipp av det. Anonymkode: aab13...a98 Gjør dere det for 40 også? Hos oss gjør vi det kun for 50 og 60. Anonymkode: 00359...b14
AnonymBruker Skrevet 30. juli #14 Skrevet 30. juli AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det er jo litt dritt når dette normalt sett er min oppgave - og jeg steller og styrer for alle andre, og nå var det jo min tur men det ble forbigått i stillhet🤷🏼♀️ Anonymkode: 440ab...779 Kan du ikke gi dem sjansen til å feile før du blir skuffet? Kan hende det har med ferieavvikling å gjøre, eller at dere ikke feirer 40 🤷♀️ Anonymkode: 00359...b14
AnonymBruker Skrevet 30. juli #15 Skrevet 30. juli AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Gjør dere det for 40 også? Hos oss gjør vi det kun for 50 og 60. Anonymkode: 00359...b14 Nei, kun 50, 60 og nå 70. Men dette regner jeg med at TS har kontroll på for sin arbeidsplass, siden hun vanligvis gjør dette. Anonymkode: aab13...a98
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå