AnonymBruker Skrevet 28. juli #1 Skrevet 28. juli Hei, min fantastiske danske kone kjøpte ved en feil Gamalost, da hun trodde det var muggost. Vi er ikke glade i å kaste mat, men vi liker den ikke «rå». Så om dere har noen gode oppskrifter f.eks., pasta, pizza, gryteretter eller lignende, hvor man bruker Gamalost fra vik. Da blir vi kjempeglade! Tusen takk! ❤️ Anonymkode: 0e47d...da4
AnonymBruker Skrevet 28. juli #2 Skrevet 28. juli Spiser det på godt brød med litt honning 😊 Anonymkode: 82cb9...496
AnonymBruker Skrevet 28. juli #3 Skrevet 28. juli Her brukes den bare som pålegg. Godt brød, smør og ost. Osten er god på ristet brød, så kanskje ostesmørbrød? Anonymkode: fbd73...07e
AnonymBruker Skrevet 28. juli #4 Skrevet 28. juli Topping på pizza eller i salat? Tradisjonelt sett så serveres det med smør, rømme og tyttebær. Anonymkode: 0bd98...e5f
buskrose Skrevet 28. juli #5 Skrevet 28. juli Gratulerer. Gamalost er noko av det sunnaste og beste du kan ete. Berre å lese innhaldsdeklarasjonen. Utruleg mykje vitaminer og mineraler. 54% protein. Det er over halvparten av osten! Nesten feittfri. Laktosefri og ingenting karbohydrat. Les deg opp på nett over alle dei positive helseeffektane av gamalost Eg et gamalost med brødskive, smør og syltetøy 1
AnonymBruker Skrevet 28. juli #7 Skrevet 28. juli Mannen liker gammalost med honning på brødskiva, naboen bruker rømme og tyttebærsyltetøy. Kjenner ingen som bare har gammalost på skiva. Anonymkode: 9283b...685
Perelandra Skrevet 1. august #8 Skrevet 1. august Gamalost er en undervurdert delikatesse som jeg innimellom får skikkelig dilla på. Det er omtrent rent protein, og har mye umamismak. Spiste selv gamalost med nypoteter og rømme tidligere i dag. Jeg var på Holdbart i går og kjøpte to halvkilos stykker gamalost. Den ene beholder jeg selv, og den andre har jeg gitt bort til en i slekta som jeg vet er glad i gamalost. Her er noen tips: https://www.gamalost.no/no/idear-oppskrifter
AnonymBruker Skrevet 2. august #9 Skrevet 2. august Små mengder sammen med tynne sprø kjeks og pesto om du vil kamuflere smaken så mye som mulig Anonymkode: 65728...58c
Honey Dew Skrevet 3. august #10 Skrevet 3. august Gamalost må ha kviteseidsmør under. Et lite lag med rømme og rørte tyttebær er utrolig godt.
AnonymBruker Skrevet 3. august #11 Skrevet 3. august Her setter vi ut gammelost på verandaen for å skremme bort nabokattene. Anonymkode: 52022...754 1
Boetica Skrevet 3. august #12 Skrevet 3. august Gammelost er jo en muggost. Siden smaken er kraftig, og osten er mager, bruker jeg et godt lag smør under på brødskiva.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå