AnonymBruker Skrevet mandag kl 10:36 #1 Skrevet mandag kl 10:36 Har et lite spørsmål om hva skjer om en person drar innover veterinær med en hund som ligner på en pitbull men det er en blandingshund av staff og en annen hund? Anonymkode: 2c99b...757
AnonymBruker Skrevet mandag kl 10:41 #2 Skrevet mandag kl 10:41 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Har et lite spørsmål om hva skjer om en person drar innover veterinær med en hund som ligner på en pitbull men det er en blandingshund av staff og en annen hund? Anonymkode: 2c99b...757 Ingenting så lenge du har papirene i orden Anonymkode: 62458...2e7
AnonymBruker Skrevet mandag kl 10:41 #3 Skrevet mandag kl 10:41 Han blir avlivet tvert. Anonymkode: 98f7c...911
AnonymBruker Skrevet mandag kl 10:42 #4 Skrevet mandag kl 10:42 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Har et lite spørsmål om hva skjer om en person drar innover veterinær med en hund som ligner på en pitbull men det er en blandingshund av staff og en annen hund? Anonymkode: 2c99b...757 Kan eieren bevise at det er en blandingsrase er det null problem. Anonymkode: debff...b85 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl 10:43 #5 Skrevet mandag kl 10:43 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ingenting så lenge du har papirene i orden Anonymkode: 62458...2e7 Det er ikke papirer på hunden Anonymkode: 2c99b...757
AnonymBruker Skrevet mandag kl 10:46 #6 Skrevet mandag kl 10:46 Ingenting spesielt. Veterinærer har hjelpeplikt, og ikke meldeplikt. De kan varsle om dårlig dyrehold, men min erfaring er at de ikke støtter raseforbudet. Anonymkode: 7a897...87e 2
AnonymBruker Skrevet mandag kl 14:13 #7 Skrevet mandag kl 14:13 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det er ikke papirer på hunden Anonymkode: 2c99b...757 Det er jo vanvittig dumt hvis den har et sånt utseende, og det er ikke veterinæren jeg ville vært mest redd for. Anonymkode: 2c87e...e49 2 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl 14:36 #8 Skrevet mandag kl 14:36 Alle staffblandinger og renrasede staffer uten rette papirer står i fare for å bli avlivet sånn loven er i dag. Det sagt tror jeg virkelig ikke veterinærer melder fra om dette så lenge hundeholdet er i orden, de er vel gjerne de siste som ønsker livet av dyr som har det bra, men man risikerer jo alltids at naboer f.eks også kan dette. Anonymkode: 26eed...25a
AnonymBruker Skrevet mandag kl 14:37 #9 Skrevet mandag kl 14:37 Er det din hund ville jeg forøvrig sluttet hvert å omtale hunden som staffblanding siden det er ulovlig, heller sagt blanding med boxer f.eks. Anonymkode: 26eed...25a
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 06:28 #10 Skrevet tirsdag kl 06:28 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Har et lite spørsmål om hva skjer om en person drar innover veterinær med en hund som ligner på en pitbull men det er en blandingshund av staff og en annen hund? Anonymkode: 2c99b...757 Ingenting skjer. vi er pliktige å melde ifra når vi mistenker at det foreligger brudd på dyrevelferdsloven. De gangene jeg melder noen er det enten fordi eier ikke er istand til å yte hunden den omsorgen den behøver, mishandling, alvorlige barnevernssaker eller vold i nære relasjoner. sistnevnte ser vi veterinærer desverre litt for ofte fordi hunden/katten dras inn i disse forferdelige sakene på samme måte som barn lider under det. Vh veterinær Anonymkode: 8108b...2ac 1 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 06:32 #11 Skrevet tirsdag kl 06:32 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Det er jo vanvittig dumt hvis den har et sånt utseende, og det er ikke veterinæren jeg ville vært mest redd for. Anonymkode: 2c87e...e49 Får som regel ikke papirer på blandingshun. Er ikke pliktig til å registrere de heler Anonymkode: 914b6...cec 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå