Gå til innhold

Blandingshund og veterinær

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har et lite spørsmål om hva skjer om en person drar innover veterinær med en hund som ligner på en pitbull men det er en blandingshund av staff og en annen hund? 

Anonymkode: 2c99b...757

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Har et lite spørsmål om hva skjer om en person drar innover veterinær med en hund som ligner på en pitbull men det er en blandingshund av staff og en annen hund? 

Ingenting så lenge du har papirene i orden 

Anonymkode: 62458...2e7

Skrevet

Han blir avlivet tvert.

Anonymkode: 98f7c...911

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Kan eieren bevise at det er en blandingsrase er det null problem. 

Anonymkode: debff...b85

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ingenting så lenge du har papirene i orden 

Anonymkode: 62458...2e7

Det er ikke papirer på hunden 

Skrevet

Ingenting spesielt. Veterinærer har hjelpeplikt, og ikke meldeplikt. De kan varsle om dårlig dyrehold, men min erfaring er at de ikke støtter raseforbudet. 

Anonymkode: 7a897...87e

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det er ikke papirer på hunden 

Det er jo vanvittig dumt hvis den har et sånt utseende, og det er ikke veterinæren jeg ville vært mest redd for.

Anonymkode: 2c87e...e49

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Alle staffblandinger og renrasede staffer uten rette papirer står i fare for å bli avlivet sånn loven er i dag.

Det sagt tror jeg virkelig ikke veterinærer melder fra om dette så lenge hundeholdet er i orden, de er vel gjerne de siste som ønsker livet av dyr som har det bra, men man risikerer jo alltids at naboer f.eks også kan dette.

Anonymkode: 26eed...25a

Skrevet

Er det din hund ville jeg forøvrig sluttet hvert å omtale hunden som staffblanding siden det er ulovlig, heller sagt blanding med boxer f.eks.

Anonymkode: 26eed...25a

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Ingenting skjer. 

vi er pliktige å melde ifra når vi mistenker at det foreligger brudd på dyrevelferdsloven. De gangene jeg melder noen er det enten fordi eier ikke er istand til å yte hunden den omsorgen den behøver, mishandling, alvorlige barnevernssaker eller vold i nære relasjoner. sistnevnte ser vi veterinærer desverre litt for ofte fordi hunden/katten dras inn i disse forferdelige sakene på samme måte som barn lider under det. 

Vh veterinær

Anonymkode: 8108b...2ac

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Det er jo vanvittig dumt hvis den har et sånt utseende, og det er ikke veterinæren jeg ville vært mest redd for.

Anonymkode: 2c87e...e49

Får som regel ikke papirer på blandingshun. Er ikke pliktig til å registrere de heler

Anonymkode: 914b6...cec

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...