AnonymBruker Skrevet mandag kl 08:49 #1 Skrevet mandag kl 08:49 Er for tiden i mitt hjemland på besøk hos slektninger. Ungene deres er annerledes enn i Norge, eller hva jeg er vant til. De får lov til ditt og datt av foreldre og det blir lite konsekvenser av det. Men…her kommer det. Det var en gutt på 11 år som spurte meg hvor gammel jeg er, jeg sa at han kan gjette. Først sa han 50, så 48 osv.. Så sier han du har rynker rundt munnen så jeg trodde du var eldre (jeg er 43) Jeg ble paff og lei meg og tullet det bort når han sa det. Moren var i rommet men sa ingenting, Så går det dager, vi spiser frokost og han sitter der og spør hvorfor jeg har rynker rundt munnen så sier bestefar at det er slemt som og sånn sier man ikke til andre. Jeg ville forsvinne mest av alt. Ferien min er nesten ødelagt fordi jeg ikke klarer å være meg selv pga hva gutten sa. Samme skjedde en gang hjemme. Vi var i middags selskap hos min mor og niesen min på 15 år og foreldre var også der. Etter vi hadde spist middag så satt jeg, niesen min og moren og bestemoren hennes sammen. Så spør niesen min rett ut : hvorfor har du linjer over munnen? Jeg ble paff, verken moren eller bestemoren sa noe, men jeg så de hørte det for de så på henne med sideøye og ikke sa noe. Jeg er en person som ikke vier så mye tid til utseende, jeg tar vare på meg selv, hygiene og slikt men ikke mer enn det. Jeg ser ut som jeg gjør og bærer det med stolthet, å være frisk er viktigere enn utseende for meg. Men jeg har aldri fått slike spm i hele mitt liv som fra disse to. Hvordan hadde dere reagert? Eller overreagerer jeg? Anonymkode: 3c28c...037 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl 08:52 #2 Skrevet mandag kl 08:52 Du overreagerer. Du kunne selv sakt i fra og heller hvert stolt av at du faktisk er en trygg voksen. Barn som ikke har grenser spør fordi de ikke veit bedre. Mine kunne aldri sakt noe sånt fordi de er oppdratt sånn. Anonymkode: f04ae...822 15 2
AnonymBruker Skrevet mandag kl 08:52 #3 Skrevet mandag kl 08:52 Hadde svart med at, sånn blir din munn også om du er frekk i kjeften!! 😇 Anonymkode: 78d68...958 12 3 2
AnonymBruker Skrevet mandag kl 08:53 #4 Skrevet mandag kl 08:53 Du overragerer, du har tydeligvis rynker siden du har opplevd dette før - det burde ikke være en overraskelse at barn spør om alt mulig.. Anonymkode: cde71...290 16 3
Sen ve ben Skrevet mandag kl 08:55 #5 Skrevet mandag kl 08:55 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du overragerer, du har tydeligvis rynker siden du har opplevd dette før - det burde ikke være en overraskelse at barn spør om alt mulig.. Anonymkode: cde71...290 Og du er frekk! 🫣 2
AnonymBruker Skrevet mandag kl 08:57 #6 Skrevet mandag kl 08:57 Altså, du ba jo ungen om å gjette hvor gammel du er. Da må du nesten tåle svaret. Hvis rynker rundt munnen gjør at du ser eldre ut må du jo nesten bare leve med det, hva er det å bli såret over? Anonymkode: 4d667...c17 21 11
AnonymBruker Skrevet mandag kl 09:00 #7 Skrevet mandag kl 09:00 Slutt å be folk om å gjette alder!! Det er kun voksne som skjønner den leken og vet de skal lyve NED Anonymkode: ace9f...90b 22 5
Million Skrevet mandag kl 09:00 #8 Skrevet mandag kl 09:00 Du får svare dem, da? Ikke bare sitt der. Si rett ut at "det er ufint å drive og kommentere utseendet til folk. Det er uhøflig, og sånt gjør man ikke!" 7
AnonymBruker Skrevet mandag kl 09:00 #9 Skrevet mandag kl 09:00 Synes 15 år er litt vel gammelt for å påpeke sånn, man skal da ha utviklet et snev av sosial intelligens i den alderen. Men ellers så har min nevø gjettet at jeg var 60 år da jeg var sånn 35, de har jo ikke begrep om alder - alle over 25 er gamle. Han mente også min mor var på 60 var 100 år. Dette er helt vanlig. Du må ikke be en unge gjette hvor gammel du er, om du ikke tåler å få ganske mange år i påslag 😂 Vi lo jo bare godt, det er ikke noe å ta seg nær av. Og en niese satt og så litt rart på meg og stusset litt en gang jeg møtte henne og hadde briller på, og da kom det - du ser ut som en gammel dame med briller på, tante. Fra jevnaldrende, også en del menn, har jeg fått masse komplimenter for at jeg ser sexy ut med briller på, og det synes jeg faktisk selv også 😅 Men igjen, for noen unger så er briller = bestemor. Anonymkode: 717ff...a10 13 2
pennyless Skrevet mandag kl 09:06 #10 Skrevet mandag kl 09:06 Du overreagerer. Barna mine tror jeg er 100 år haha. 5 2
Knocks Skrevet mandag kl 09:07 #11 Skrevet mandag kl 09:07 Barn kommenterer alt mulig. Jeg er sikker på at du ser helt normal ut:) 5 3
AnonymBruker Skrevet mandag kl 09:08 #12 Skrevet mandag kl 09:08 Jeg tenker også at du ikke burde be folk gjette på alderen. Da risikerer man jo potensielt å ikke like hva man hører. Mange er også elendige til å anslå alder, særlig unge folk. Ellers tenker jeg at dette er en slags testtrigger som viser deg at det ikke er like stødig selvfølelse som du har tenkt. Du sier at du ikke har brydd deg mye om utseendet utover "the basics" og da er det jo gjerne slik at vi som ikke opprettholder huden og ungdommeligheten med de verktøy som finnes, da må tåle at vi får aldringstegn raskere enn andre. Jeg er helt lik selv og synes det er helt innafor å ikke være interessert i å kjempe mot alderen! Så da kan du fokusere på å jobbe mer med selvfølelsen for å sikre at du står helt stødig i deg selv og dine valg om naturlig aldring ❤️ Anonymkode: 95bb9...347 5 2
Meowmere Skrevet mandag kl 09:08 #13 Skrevet mandag kl 09:08 En 11-åring klarer ikke å skille så godt på 43 og 50 år. For en 11-åring ser alle 43-åringer gamle ut. 9
AnonymBruker Skrevet mandag kl 09:09 #14 Skrevet mandag kl 09:09 Når du legger opp til at ingen skal gjette på alderen så må du tåle å høre det Å har du rynker så er jo det fakta, ikke noe å bli såret av hvis du ikke er en veldig sensitiv person da, som det egentlig virker som du er. Jeg begynner å få rynker selv er i begynnelsen av 40 åra. Jeg er veldig trygg på meg selv, så jeg bryr meg ikke. En ting du må lære deg, er å ikke spørre om ting du ikke vil høre svaret på... Anonymkode: 47ce2...690 6 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl 09:10 #15 Skrevet mandag kl 09:10 Du ba jo om det når du ber et barn gjette din alder. Kun voksne skjønner at det er en usikker person som fisker etter komplimenter når de spør om det. Barn vil gjette ærlig. Men, at du bryr deg om hva to ungdommer har å si, sier at du er ganske utrygg i deg selv. Jeg ville svart den ungdommen som ubedt kommenterte at ja, men jeg hadde mindre rynker enn deg når jeg var på din alder, så du vil nok se eldre ut. Anonymkode: f6dd8...e46 4
AnonymBruker Skrevet mandag kl 09:13 #16 Skrevet mandag kl 09:13 Du overreagerer. De fleste på vår alder har rynker og vi vet jo selv at vi har rynker. Det er ikke akkurat en hemmelighet Du kan velge å være hårsår eller du kan velge å gå videre. Anonymkode: 63d2e...ddb 5
Flintis Skrevet mandag kl 09:17 #17 Skrevet mandag kl 09:17 Det morsomme med å gjette er jo at det gjettes feil, også kan en more seg over det. I dette barnets øye indikerer rynkene dine ca 50 år. Erfaringen er da at 43åringer kan også ha rynker. Neste gang det gjettes får kanskje 50åringen alderen 43. Så er det jo de som er gamle nok og vel så det som blir spurt på legitimasjon på polet så det er nok de under 18 til 20 som ser langt eldre ut også. 2
AnonymBruker Skrevet mandag kl 09:17 #18 Skrevet mandag kl 09:17 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Er for tiden i mitt hjemland på besøk hos slektninger. Ungene deres er annerledes enn i Norge, eller hva jeg er vant til. De får lov til ditt og datt av foreldre og det blir lite konsekvenser av det. Men…her kommer det. Det var en gutt på 11 år som spurte meg hvor gammel jeg er, jeg sa at han kan gjette. Først sa han 50, så 48 osv.. Så sier han du har rynker rundt munnen så jeg trodde du var eldre (jeg er 43) Jeg ble paff og lei meg og tullet det bort når han sa det. Moren var i rommet men sa ingenting, Så går det dager, vi spiser frokost og han sitter der og spør hvorfor jeg har rynker rundt munnen så sier bestefar at det er slemt som og sånn sier man ikke til andre. Jeg ville forsvinne mest av alt. Ferien min er nesten ødelagt fordi jeg ikke klarer å være meg selv pga hva gutten sa. Samme skjedde en gang hjemme. Vi var i middags selskap hos min mor og niesen min på 15 år og foreldre var også der. Etter vi hadde spist middag så satt jeg, niesen min og moren og bestemoren hennes sammen. Så spør niesen min rett ut : hvorfor har du linjer over munnen? Jeg ble paff, verken moren eller bestemoren sa noe, men jeg så de hørte det for de så på henne med sideøye og ikke sa noe. Jeg er en person som ikke vier så mye tid til utseende, jeg tar vare på meg selv, hygiene og slikt men ikke mer enn det. Jeg ser ut som jeg gjør og bærer det med stolthet, å være frisk er viktigere enn utseende for meg. Men jeg har aldri fått slike spm i hele mitt liv som fra disse to. Hvordan hadde dere reagert? Eller overreagerer jeg? Anonymkode: 3c28c...037 Barn er som regel ærlige, og sier ting som de er. For det første er det ikke særlig smart å la noen gjette alderen din, de sier enten et lavere tall enn de mener, av høflighet, og sier de meningen sin og derfor ett tall som er høyere enn alderen din, blir du såret, så dropp det tåpelige spørsmålet, det er bare folk som tror de ser yngre ut som spør sånn. et er selvfølgelig ikke kjekt at barn eller andre kommenterer rynker, de to damene burde lære av bestefaren. Du må bare legge det bort, sånn er livet. Anonymkode: 7170e...0af
AnonymBruker Skrevet mandag kl 09:20 #19 Skrevet mandag kl 09:20 Sen ve ben skrev (24 minutter siden): Og du er frekk! 🫣 man er ikke frekk om man belyser det åpenbare - skjerp deg, det er enkelte som ikke kan høre sannheten men det betyr ikke at de andre er frekke.. Anonymkode: cde71...290 5
AnonymBruker Skrevet mandag kl 09:22 #20 Skrevet mandag kl 09:22 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Du ba jo om det når du ber et barn gjette din alder. Kun voksne skjønner at det er en usikker person som fisker etter komplimenter når de spør om det. Barn vil gjette ærlig. Men, at du bryr deg om hva to ungdommer har å si, sier at du er ganske utrygg i deg selv. Jeg ville svart den ungdommen som ubedt kommenterte at ja, men jeg hadde mindre rynker enn deg når jeg var på din alder, så du vil nok se eldre ut. Anonymkode: f6dd8...e46 Så barnslig trenger ikke voksne folk å være, den siste setninga di ødela for resten av innlegget ditt Anonymkode: 7170e...0af 7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå