Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

For tiden er vi i feriehus i Syden hos foreldre til min mann. Jeg må dusje to ganger om dagen etter å ha vært på stranden, vil ikke ha saltvann på meg. Må spørre dere, kan jeg bruke et håndkle hver gang jeg dusjer før jeg hiver det til vask? F.eks. etter 2-4 ganger? Ellers blir det mye håndklær etter hvert 🤔

Dette er helt noe annet enn når man er i syden på hotell liksom, der bytter de håndkler hver dag. på rommet.  

Hva er best?

Anonymkode: eae8f...a3c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva gjør du hjemme, når du selv må ta klesvasken? Og mann og tre barn ønsker å  samlet bruke 8 handklær om dagen? 

Anonymkode: 3eef9...a84

• Liker 21
  • Nyttig 8
AnonymBruker
Skrevet

Eh, selvfølgelig. Her bruker vi håndkleet både 4-5 ganger før vi slenger den på vask. Aldri opplevd at håndkleet blir surt eller at vi har blitt syke av å  tørke oss flere ganger med samme håndkle (om noen skulle bekymre seg for det) Henger opp så det tørker fort. Må jo ha et berg av håndklær hvis man skulle byttet etter hver vask. Man er jo ren etter dusj. 

Anonymkode: 91878...c01

• Liker 22
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Selv bytter jeg håndkle ca 2 ganger i uken hjemme, og ville gjort det samme på ferie når det er i privat regi. Strøm og vann er nok en del dyrere der, også.

Anonymkode: b0dd1...8f0

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Ja selvfølgelig. 

Anonymkode: 9e50a...20e

AnonymBruker
Skrevet

Vi bruker dusj-håndkleet hjemme to ganger før vi legger det til vask. 

Anonymkode: 6069f...7bf

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du tørker deg jo umiddelbart etter at du med vann og såpe har sørget for at du er på ditt absolutt, absolutt reneste. Klart du kan bruke håndkleet flere ganger.

Det viktigste er egentlig at de får tørke godt. Det er med fuktigheten at bakterieveksten virkelig får gode vekstgrunnlag, så det er stor forskjell bakteriemessig på å slenge et klissvåt, tykt håndkle på gulvet og å henge et litt tynnere håndkle til god tørking. Men å vaske håndklær etter hver dusj er helt fjernt. 

Anonymkode: cc625...842

• Liker 16
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bytter håndkle 1 gang pr uke. 
altså etter 7 ganger i dusjen. 
Aldri opplevd at det blir surt eller synlig skittent. 
Tenker det er litt frekt å bytte håndkle 2 ganger om dagen når du er på besøk!

Anonymkode: e865d...74f

• Liker 20
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet

I vårt feriehus (som hos mange) er det også litt styr med klesvask i varmen. Det er høy luftfuktighet, så tørker sent. Og hengeplassen er allerede full av badetøy og handklær. Maskinen høres også godt i et murhus. 

Vi tar derfor vask etter at gjester har dratt. Om noen kom og ba om å vaske to handklær per person om dagen tror jeg at jeg hadde sagt nei, og de hadde neppe blitt invitert igjen. 

Dessuten - gjennom dagen skyller man av seg med bassenget, eller ikke i det hele tatt om det er saltvann. Og tørker i sola. Man går ikke inn og dusjer etter hvert bad. 

• Liker 9
  • Nyttig 4
Skrevet

Jeg vasket mitt når det er skittent av sminke o.l. Bruker det sikkert 5-6 ganger før jeg vasker det. Når jeg er på hotell slenger jeg det bare på gulvet da. Derfor jeg er på ferie.

AnonymBruker
Skrevet
pennyless skrev (Akkurat nå):

Jeg vasket mitt når det er skittent av sminke o.l. Bruker det sikkert 5-6 ganger før jeg vasker det. Når jeg er på hotell slenger jeg det bare på gulvet da. Derfor jeg er på ferie.

Legg det på vasken, samlet. Mange bøy for allerede overarbeidet rengjøringspersonell. 

Men av hensyn til miljøet bruker jeg kluter og småhandklær til sminke, og henger opp badehandkleet. 

• Liker 9
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Om mine feriegjester hadde dusja 2 ganger om dagen ville de ikke blitt invitert hit igjen. 

Anonymkode: fe664...91f

• Liker 6
  • Nyttig 10
Skrevet

Har ofte bare med meg ett håndkle p ferie, så bruker samme hele tiden.

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

For tiden er vi i feriehus i Syden hos foreldre til min mann. Jeg må dusje to ganger om dagen etter å ha vært på stranden, vil ikke ha saltvann på meg. Må spørre dere, kan jeg bruke et håndkle hver gang jeg dusjer før jeg hiver det til vask? F.eks. etter 2-4 ganger? Ellers blir det mye håndklær etter hvert 🤔

Dette er helt noe annet enn når man er i syden på hotell liksom, der bytter de håndkler hver dag. på rommet.  

Hva er best?

Må du virkelig dusje FØR du går ned og svetter og soler deg og bader? Maken... det er da totalt unødvendig. 

Det holder i lange baner å dusje etter at du kommer tilbake fra strand og saltvann. EN gang om dagen er nok.

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Hva er best?

Ingen trenger dusje to ganger om dagen fordi de har badet!? Det er jo vanvittig. Og du vil ha nytt håndkle hver dag? Det hadde du ikke fått som feriegjest hos meg, og du ville heller ikke bli invitert, igjen for å si det sånn. Skal folk virkelig voksenopplæres i å henge håndklær til tørk? 

Anonymkode: 681bb...a3e

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
Tvist skrev (3 minutter siden):

Har ofte bare med meg ett håndkle p ferie, så bruker samme hele tiden.

Det er litt ekkelt, igjen... 

Man har et badehandkle, og et dusjhandkle. Og som regel vasker vi opp badehandklet ca hver tredje-fjerde dag, da det blir mye solkrem, svette og sand etterhvert. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Million skrev (3 minutter siden):

Må du virkelig dusje FØR du går ned og svetter og soler deg og bader? Maken... det er da totalt unødvendig. 

Det holder i lange baner å dusje etter at du kommer tilbake fra strand og saltvann. EN gang om dagen er nok.

Enig. Jeg er en morgen-dusjer, elsker følelsen. Men i varmen dropper jeg det, tar heller et morgenbad. 

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hva er best?

Vi bytter alltid håndkle etter 1 gang. I syden kan vi bruke samme å ligge på noen dager på solstolen. Men bytter etter dusjing hver gang! Men om du kun skyller kroppen kan du vel bruke det 2ganger.

Anonymkode: 030a0...417

AnonymBruker
Skrevet
Million skrev (3 timer siden):

Dusjer ikke før jeg går på stranden.

Jeg går på stranden om morgen og kommer tilbake i 12 tiden og dusjer av meg saltvannet, det må jeg jo, ellers blir det av klær jeg har på meg ekkelt av saltvannet. Så går jeg på stranden etter kl.16 og dusjer når jeg kommer hjem. Bruker da samme håndkle.

Ts

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Vi bytter alltid håndkle etter 1 gang. I syden kan vi bruke samme å ligge på noen dager på solstolen. Men bytter etter dusjing hver gang! Men om du kun skyller kroppen kan du vel bruke det 2ganger.

Anonymkode: 030a0...417

Hvorfor er det mer logisk å bruke håndkle lflere ganger når du IKKE har brukt såpe, men bare bruke det en gang når du HAR brukt såpe? 

Anonymkode: c9455...247

• Liker 6
  • Nyttig 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...