Gå til innhold

Ankomme flyplassen 1 time og 20 min før avgang, charterreise. Går det?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vet at 2 timer anbefales og at innsjekk stenger 45 min før. Jeg har aldri opplevd at det er lang kø på self-service innsjekken, er det ok å satse på? Sikkerhetskontrollen er jo stort sett også fort unnagjort selv i kø. Dette er Værnes forresten.

Anonymkode: d638e...da7

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hadde ikke sjanset på det. 1 time og 20 minutter er knapt med tid. Og om noe går skeis og dere mister flyet fordi dere har beregnet for dårlig tid blir det vanskelig å få noe igjen på forsikringen. 

Anonymkode: 8b807...247

• Nyttig 2
Skrevet

kan gå bra, kan gå dårlig. Jeg hadde ikke satset ferien min på det...

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville hatt bedre tid, men jeg drar nesten utelukkende fra Gardermoen og andre større steder. Værnes er jo bitteliten, så det burde jo gå bra.

Anonymkode: ea0e2...73f

Skrevet

sikker på at innsjekk stenger 45 min før ? pleier være tidligere på charter. 

AnonymBruker
Skrevet

Det går bra 19 av 20 ganger selv i maks sommerferien, men konsekvensene av å misse en hel ferie ved å møte opp betydelig senere enn anbefalt er jo også såpass store at det kan være naturlig å ikke ta sjansen. Den avveiningen, sånn i lys av hva ferien betyr for dere og hva dere gjør hvis det mot formodning går galt, må du nesten gjøre selv. 

Anonymkode: 36ab8...da7

AnonymBruker
Skrevet

Innsjekk charter stenger vel en time før?

Anonymkode: 8aac3...695

AnonymBruker
Skrevet

Har aldri vært så tidlig ute, med mindre jeg skal innom passkontroll på OSL i fellesferien. Er lite vant med charter - men dere står vel i de samme køene som andre gjør? Eller fungerer ikke automatene? 

Anonymkode: bc17a...6ed

AnonymBruker
Skrevet

Screenshot_20250728_104356_Google.jpg

Anonymkode: c4323...f30

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

TUI anbefaler at man er der to timer før. 

Anonymkode: ee182...98a

AnonymBruker
Skrevet

Når går flyet ditt? Akkurat med charter så er vi der alltid to timer før. Ofte går flyene veldig tidlig om morgenen, og det er flere/mange fly samtidig. Jeg har opplevd at self checkin-skrankene ikke fungerte, og vi alle måtte stå i fysisk kø. Jeg har opplevd at bagasjesystemet var nede, og at køen i sikkerhetskontrollen var veldig lang, mye lengre enn normalt. Med 1 time og 20 minutter før avgang ville jeg har mistet i alle fall tre charterreiser de siste årene. Vi pleier å bruke ca. 60 000 kr for en uke og det har vi rett og slett ikke råd til å miste. Så vi er der alltid to timer før.

Anonymkode: a6d56...86c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...