Gå til innhold

Hvem startet Ellinor-farsotten?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hun ene barnet i Neste sommer heter Ellinor. Kanskje det kan ha bidratt og?

Anonymkode: 2c95d...bf6

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nora har jo også vært populært veldig lenge. Samme med Emma. Ellinor likner jo litt på begge disse men uten at det har vært på topp 10. Tenker at det kan være en grunn til at mange liker det også. 

Anonymkode: 43dba...cb1

AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber med barn, og pr nå vil jeg mye heller ha noen Ellinor enn alle Ella og Nora (og vi har faktisk flere Ellie/Elly også)....

Får mer og mer sansen for navnet, sammen med Agnes, Harriet, Alfred og andre i samme sjanger. Kjell, Bjørg, Odd, Alf og Gunn osv har jeg ikke like stor tro på framover, men jeg har tatt feil før, jeg!

Anonymkode: c8a9a...16c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg jobber med barn, og pr nå vil jeg mye heller ha noen Ellinor enn alle Ella og Nora (og vi har faktisk flere Ellie/Elly også)....

Får mer og mer sansen for navnet, sammen med Agnes, Harriet, Alfred og andre i samme sjanger. Kjell, Bjørg, Odd, Alf og Gunn osv har jeg ikke like stor tro på framover, men jeg har tatt feil før, jeg!

Anonymkode: c8a9a...16c

Snart blir det navn som Agnes, Alfred, Olav og Astrid som tar over for alle bibelnavnene og de korte jentenavnene som slutter på A. Og etterhvert vil de også føles voldsomt gammeldagse.

Anonymkode: 76c6b...086

• Liker 2
Skrevet

Det handler nok om hvilke referanser man har til navnet. For meg er Ellinor en dame på rundt 70 som kjederøyker, og kunne ikke kalt barnet for det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...