AnonymBruker Skrevet 28. juli #1 Skrevet 28. juli Hvorfor er det så mange nye barn som heter dette nå? Anonymkode: 3fa30...a4d 1
AnonymBruker Skrevet 28. juli #2 Skrevet 28. juli Det er en del av trenden med at tante- og onkelnavn kommer på moten igjen. Snart får vi mange Kjell, Grete, Arne, Vigdis, Jan, Bjørg, osv osv. Anonymkode: 80ce0...1dc 2 1
AnonymBruker Skrevet 28. juli #3 Skrevet 28. juli Ellinor er også veldig lett å uttale på de fleste språk. Bjørg og Kjell har jeg ikke så stor tro på, men Vicki's, Jan, Arne og Grete kommer nok ja. Anonymkode: 7c1ea...dc7
AnonymBruker Skrevet 28. juli #4 Skrevet 28. juli AnonymBruker skrev (5 timer siden): Ellinor er også veldig lett å uttale på de fleste språk. Bjørg og Kjell har jeg ikke så stor tro på, men Vicki's, Jan, Arne og Grete kommer nok ja. Anonymkode: 7c1ea...dc7 Bjørg synes jeg er stygt og klinger ikke spesielt bra. For mange konsonanter. Jeg tipper at Grete kommer tilbake i form av Margrete. Hvis Kjell kommer tilbake må vi hvertfall lære barna forskjellen på Kj og Sch-lyd. jeg er redd barnet da vil hete "Shell" Anonymkode: 3fa30...a4d 5 1
AnonymBruker Skrevet 28. juli #5 Skrevet 28. juli AnonymBruker skrev (11 timer siden): Det er en del av trenden med at tante- og onkelnavn kommer på moten igjen. Snart får vi mange Kjell, Grete, Arne, Vigdis, Jan, Bjørg, osv osv. Anonymkode: 80ce0...1dc Men det må vel være noen som har vært frempå og ledet det ann. Er det en influenser som har valgt å kalle datteren det, og så har folket kommet etter? veldig mange små som heter dette nå. Anonymkode: 3fa30...a4d
AnonymBruker Skrevet 28. juli #7 Skrevet 28. juli Stor pike skrev (5 minutter siden): Ellinor er et fint navn 😊 Nei det syntes jeg ikke, hverken på norsk eller engelsk. Anonymkode: d408b...da4 2
HMK Skrevet 28. juli #8 Skrevet 28. juli Jeg hadde Ellinor, Edith, Solveig og Astrid på blokka da jeg ventet de to yngste. Det er oldeforeldrenes navn. Og navn går i sykluser. Da jeg fikk min første for 25 år siden ble hans oldemor som ble født i 1934 forskrekket over at vi kalte ham Matias. Det var et grusomt gammelmannsnavn ifølge henne. Og det er ikke så rart, for det var et populært navn på gutter i hennes besteforeldregenerasjon. 1
AnonymBruker Skrevet 28. juli #9 Skrevet 28. juli Det er vel nettopp dette med at navn går i sykluser, ja. Og nå forbinder ikke de som blir foreldre Ellinor med gamle tanter. Mange ser det som et gammelt og pent navn som ikke er så vanlig (for det er få i deres generasjon som heter det, selv om det blir født mange nye nå). Jeg syns det er et pent navn jeg også. Akkurat rundt meg er det heller ikke mange små Ellinorer. Jeg jobber i barnehage, og har til nå ikke møtt en eneste. Agnes, Hedvig og Olivia er de kvinnenavnene som kjennes som de har en voldsom økning i popularitet her. Anonymkode: 00025...c98 1
Tomas77 Skrevet 28. juli #10 Skrevet 28. juli AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Nei det syntes jeg ikke, hverken på norsk eller engelsk. Anonymkode: d408b...da4 På engelsk er det Eleanor men uttalen er temmelig lik. Om man syntes det er fint eller ikke er jo en smakssak. Personlig liker jeg navnet, sliter langt mer med alle Amelia, Amalie, Emilia, Amelie variantene som var veldig populære en periode. 2 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli #11 Skrevet 29. juli Tomas77 skrev (7 timer siden): På engelsk er det Eleanor men uttalen er temmelig lik. Om man syntes det er fint eller ikke er jo en smakssak. Personlig liker jeg navnet, sliter langt mer med alle Amelia, Amalie, Emilia, Amelie variantene som var veldig populære en periode. Vi har også kortformen Ella, mye brukt både på norsk og engelsk. Anonymkode: 56a35...9b6
AnonymBruker Skrevet 14. august #12 Skrevet 14. august Vi har en Ellinor. Hun fikk navnet før populariteten tok helt av. Hun er da oppkalt etter en oldemor. Jeg gjetter det er grunnen til at navnet har økt så mye. Vi er neppe de eneste som fant dette fine navnet i slekta og ville kalle opp. Og så har andre blitt obs på navnet også. Dessuten går navn i bølger. Det var få levende Ellinor igjen for 20 år siden, dermed ble det ikke lenger forbundet med gamle tanter. Anonymkode: 7b8eb...49f
AnonymBruker Skrevet 15. august #13 Skrevet 15. august AnonymBruker skrev (19 timer siden): Vi har en Ellinor. Hun fikk navnet før populariteten tok helt av. Hun er da oppkalt etter en oldemor. Jeg gjetter det er grunnen til at navnet har økt så mye. Vi er neppe de eneste som fant dette fine navnet i slekta og ville kalle opp. Og så har andre blitt obs på navnet også. Dessuten går navn i bølger. Det var få levende Ellinor igjen for 20 år siden, dermed ble det ikke lenger forbundet med gamle tanter. Anonymkode: 7b8eb...49f Jeg også har lagt merke til dette. Ella var veldig populært på begynnelsen av 1900-tallet, og er igjen blitt populært fra begynnelsen av 2000-tallet. https://snl.no/Ella_-_kvinnenamn Anonymkode: 56a35...9b6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå