AnonymBruker Skrevet 28. juli #1 Skrevet 28. juli Jeg skal ikke nekte for at jeg ønsker en følelse av litt mindre rot nedentil, men jeg vurderer labiaplasti også fordi det alltid har gnisset. Nå er jeg i midten av 30-åra og føler endelig jeg kan ta meg råd til en slik operasjon. Jeg ønsker ingen tilbakemeldinger her av typen «hva vil døtrene dine tenke når de én dag får vite om dette» (jeg har ikke, og ønsker ikke barn) eller «du er god nok som du er, elsk kroppen din». Det jeg ønsker å lese om er: 1: Hvor du evt opererte deg, og om du er fornøyd/har hørt bedre ting om andre klinikker. Herunder hele prosessen, profesjonalitet osv. Pris er sekundært, men om prisen og profesjonaliteten ikke samsvarte er det jo greit. 2: Om du har noen ettervirkninger du ikke ble informert om at var mulige, eller om de ettervirkningene du ble informert om opplevdes mye verre enn forespeilet 3: Hvor lang tid tok det før fullstendig tilheling? 4: Synes det at du har operert deg, eller ser det helt naturlig ut? Takk for alle svar (som svarer på det jeg ber om)✨ Anonymkode: 7c0e5...1b4
AnonymBruker Skrevet 28. juli #2 Skrevet 28. juli Jeg kan svare deg! Ventet altfor lenge, helt til jeg ble 42 før jeg gjennomførte dette. Har tenkt på det siden jeg var 16 eller noe. Eneste jeg angrer på er at jeg ikke gjorde det før. Men skam/ flauhet stoppet meg. endelig kan jeg ha på alt av klær uten at det gnisser eller klyper. Jeg kan gå uten truse uten at det gnisser. For en Befrielse. jeg opererte meg i Moss, det kostet vel rundt 30 000. Alt gikk fint og flott. Healingprosessen gikk akkurat som de sa. Vondt 1-2 uker - deretter veldig mye bedre. Etter 6 uker var det helt fint. Sluttresultatet ble bra og ser naturlig ut. Mannen kan ikke se noe. Jeg er så happy. folk som ikke har store indre kjønnslepper kan ikke forstå hvor mye plager det kan gi. Og det kan ikke sammenlignes med baller. For baller har ikke slimhinner. Anonymkode: a90ff...69a
AnonymBruker Skrevet 28. juli #3 Skrevet 28. juli Trist å se at dere skjærer vekk en del av kroppen som halvparten av kvinner har. Det skaper skadelig press på oss slle. Anonymkode: e7fe1...a4d 3
AnonymBruker Skrevet 28. juli #4 Skrevet 28. juli AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Trist å se at dere skjærer vekk en del av kroppen som halvparten av kvinner har. Det skaper skadelig press på oss slle. Anonymkode: e7fe1...a4d Regnet med et sånt svar skulle komme. Da har du vært heldig og slipper plager med dine siden du åpenbart ikke forstår. Jeg har ikke operert for å få et penere underliv. Jeg har operert for å slippe å ha vondt og ubehag. Er det så vanskelig å forstå for folk? Anonymkode: a90ff...69a 7 1
Bålkaffe Skrevet 28. juli #5 Skrevet 28. juli (endret) AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Trist å se at dere skjærer vekk en del av kroppen som halvparten av kvinner har. Det skaper skadelig press på oss slle. Anonymkode: e7fe1...a4d Du _er_ klar over at det for noen kan være smertefullt å ha for store kjønnslepper, ja? Vil du at disse skal gå med smerter resten av livet? Det skaper _null_ press på oss andre at de tar en operasjon for å bli smertefri. Endret 28. juli av Bålkaffe 4 1 2
AnonymBruker Skrevet 29. juli #7 Skrevet 29. juli Har ikke noe erfaring, men skjønner deg godt. Har en stor ytre kjønnsleppe og den plager meg heldigvis ikke. Den andre er normal 😅 merker det veldig noen ganger om jeg har på en truse som legger seg oppi. Såå ubehagelig... så går enten uten truse eller med store og faste bomullstruser. Kan ikke tenke meg hvor ubehagelig det må være om de indre kjønnsleppene er store og svulmer ut og gnisser. Må være vondt!! Anonymkode: 63085...be1
AnonymBruker Skrevet 29. juli #9 Skrevet 29. juli Jeg gjorde det for ca 3 år siden, som en annen skrev er det eneste jeg angrer på er at jeg ikke gjorde det tidligere. Gjorde det i full narkose på Aleris i Oslo, mener jeg betalte rundt 30.000.- men husker ikke helt. Hadde forberedt meg på mye mer smerter i ettertid en det jeg fikk. Tok smertestillende den første kvelden, ellers klarte jeg meg uten. Lå med frosne erter på tissen da… Var på jobb igjen etter 3-4 dager, gikk stort sett i kjole/skjørt de første ukene. Stingene falt ut etter 10-12 dager, red på hesten min igjen etter ca 4 uker. Ser veldig naturlig ut og er superfornøyd! Anonymkode: 7e0ac...a2d
AnonymBruker Skrevet 30. juli #10 Skrevet 30. juli Takk for svar, dere som tok det seriøst! Vurderer nå Aleris. Anonymkode: 7c0e5...1b4
AnonymBruker Skrevet 30. juli #11 Skrevet 30. juli AnonymBruker skrev (18 timer siden): Jeg gjorde det for ca 3 år siden, som en annen skrev er det eneste jeg angrer på er at jeg ikke gjorde det tidligere. Gjorde det i full narkose på Aleris i Oslo, mener jeg betalte rundt 30.000.- men husker ikke helt. Hadde forberedt meg på mye mer smerter i ettertid en det jeg fikk. Tok smertestillende den første kvelden, ellers klarte jeg meg uten. Lå med frosne erter på tissen da… Var på jobb igjen etter 3-4 dager, gikk stort sett i kjole/skjørt de første ukene. Stingene falt ut etter 10-12 dager, red på hesten min igjen etter ca 4 uker. Ser veldig naturlig ut og er superfornøyd! Anonymkode: 7e0ac...a2d Har litt spørsmål til deg. Inkluderte disse 30 000 opphold på klinikken? Hvis du dro rett hjem etterpå, hadde du behov for assistanse av noe slag? Fikk/trengte du tyngre smertestillende? Hvor lenge måtte du i så fall ha dem? Og kunne du kjøre bil hvis du måtte typ 1-2 dager etter? Anonymkode: 7c0e5...1b4
AnonymBruker Skrevet 30. juli #12 Skrevet 30. juli AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Har litt spørsmål til deg. Inkluderte disse 30 000 opphold på klinikken? Hvis du dro rett hjem etterpå, hadde du behov for assistanse av noe slag? Fikk/trengte du tyngre smertestillende? Hvor lenge måtte du i så fall ha dem? Og kunne du kjøre bil hvis du måtte typ 1-2 dager etter? Anonymkode: 7c0e5...1b4 Ikke meg du siterer, men kan svare på egne vegne. Jeg dro rett hjem etterpå, kjørte bil selv da det kun ble brukt lokalbedøvelse. Ingen behov for assistanse eller tyngre smertestillende, tok paracet og brukte ispose etter at lokalbedøvelsen gikk ut på kvelden. Gikk litt bredbent i noen dager, brukte bind for å skåne området litt, men ingen plager. Litt stikking og kløe når stingene grodde, kan sammenlignes med etter fødsel hvis du har sydd i den forbindelse. Anonymkode: 26026...844 2
AnonymBruker Skrevet 30. juli #13 Skrevet 30. juli Jeg er snart 40 år gammel og har drømt om det du nå tenker å gjøre siden jeg kom i puberteten. Det gnager litt, ser heller ikke videre pent ut, men det er følelsen av at de blir med inn i skjeden under samleie som plager meg aller mest. Hater følelsen! De er ikke sååå lange at jeg føler det skulle vært et problem heller, men det er det faktisk noen ganger. Håper du finner en løsning ts, og at du oppdaterer tråden din underveis og etter! Anonymkode: 53b3f...c92
AnonymBruker Skrevet 30. juli #14 Skrevet 30. juli AnonymBruker skrev (2 timer siden): Har litt spørsmål til deg. Inkluderte disse 30 000 opphold på klinikken? Hvis du dro rett hjem etterpå, hadde du behov for assistanse av noe slag? Fikk/trengte du tyngre smertestillende? Hvor lenge måtte du i så fall ha dem? Og kunne du kjøre bil hvis du måtte typ 1-2 dager etter? Anonymkode: 7c0e5...1b4 Jeg fikk narkose og måtte hentes . Fikk ikke lov å kjøre alene derfra. Klarte meg ellers helt fint alene. Fikk med noen tyngre smertestillende , brukte de første dag. Ellers holdt det med Ibux dag 2-3. jeg klarte å kjøre bil, men ikke ideelt og sitte sånn den første uka eller 2. min erfaring er at du må regne med litt kjipt de 2 første ukene , deretter gikk det supert. Bare litt stikking med stingene etter det. Anonymkode: a90ff...69a
AnonymBruker Skrevet 31. juli #15 Skrevet 31. juli AnonymBruker skrev (13 timer siden): Har litt spørsmål til deg. Inkluderte disse 30 000 opphold på klinikken? Hvis du dro rett hjem etterpå, hadde du behov for assistanse av noe slag? Fikk/trengte du tyngre smertestillende? Hvor lenge måtte du i så fall ha dem? Og kunne du kjøre bil hvis du måtte typ 1-2 dager etter? Anonymkode: 7c0e5...1b4 Hvis du får narkose må du ha assistanse hjem og de første 24 timene etterpå. Du må altså ha noen som kan være med deg. Har du absolutt ingen, kan noen klinikker gi overnatting, men da koster det ekstra. Mitt tips er at du planlegger godt for i allefall første uken etter. Fyll fryseren med mat som er enkel å tilberede/varme. Kjøp inn alt du måtte trenge, sett opp for eventuelt hjemmekontor/kontakt med jobben via telefon. Da går nok tilhelingen godt og du slipper å bekymre deg for å måtte gjøre noe som å kjøre bil. Anonymkode: 04175...f14
AnonymBruker Skrevet 31. juli #16 Skrevet 31. juli 1: Opererte med ved Akademiklinikken. Jeg er så fornøyd! Jeg ble tatt godt imot og fikk mye informasjon om hva angrepet innebar. Hun var også veldig nøye på å fortelle meg at man skulle prioritere funksjonalitet fremfor et viss estetisk resultat, for det skal være så og så mye igjen av vevet. Hun var også nøye på å spørre ut om det var press fra partner før hun så på meg, eller om dette var noe jeg ville selv. Jeg oppfattet dem som veldig seriøse hele veien. Prisen tror jeg var rundt 37 000. 2: Har ingen ettervirkninger. 3: De første to dagene var verst, men samtidig mye mindre smertefulle enn jeg først hadde trodd. Jeg lå mye men trengte ikke å ta smertestillende eller bruke noe særlig av den geleen jeg fikk med. Ellers så gikk jeg forsiktig den første uken med litt løse og komfortable bukser.Var tilbake til å gjøre husarbeid og bevege meg rundt ganske fort, men måtte vente 6 uker med trening. Jeg fikk narkose og samboeren min hentet meg etter inngrepet. 4: Personlig vet jeg jo at det er operert, men jeg føler ikke det er synlig. Samboeren min har ikke uttalt seg om det, men støttet meg hele veien. ( bare for å understreke at han ALDRI har presset meg til noe) Kjønnsleppene er ikke perfekt symmetriske, den venstre er fremdeles litt lengre enn den høyre men plagene med gnaging og at de klistrer seg fast til siden av lårene er helt borte. De fjernet ca 5 cm lengde på hver side. Jeg angrer kun på at jeg ventet så lenge med å gjennomføre det. Jeg var 32, men hadde kjent på plagene helt siden jeg var 13 år. Anonymkode: 0337b...52c 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå