Ekko Skrevet 24. mars 2006 #1 Skrevet 24. mars 2006 Jeg har kjøpt et par pakker med kjøttdeig av svin, men vet ikke helt hva jeg skal bruke de til? Noen som har tips?
Gjest Gjesta Skrevet 24. mars 2006 #2 Skrevet 24. mars 2006 Bruk den til det du pleier å bruke kjøttdeig til. Det gjør jeg. Ellers kan du lage Morr: Stek svinekjøttdeigen sammen med løk og salt og pepper. (Må bruke noe smør/margaring til steking for best resultat). Bland deretter med kokte poteter skåret i små terninger. Spises med lefse. Tradisjonskost fra Gudbrandsdalen!
Ekko Skrevet 24. mars 2006 Forfatter #4 Skrevet 24. mars 2006 Du er bare nødt å lage frikadeller *slurp* ← Kanskje det.......hva med tilbehør til dette?
Gjest gjest1 Skrevet 24. mars 2006 #5 Skrevet 24. mars 2006 Jeg bruker svinekjøtdeig der jeg ville brukt vanlig kjøttdeig, mao i gryteretter og kjøttkaker. I tillegg er svinekjøttdeig fin i wokretter. Da bruner jeg kjøttdeig i varm wok, tilsetter finskårne grønnsaker, ingefær, chili og hvitløk. Lager en saus av f.eks. østersaus, soyasaus og sitron/appelsinsaft. Masse hakket frisk koriander har jeg i helt tilslutt.
Trillian Skrevet 24. mars 2006 #6 Skrevet 24. mars 2006 Jeg bruker svinekjøttdeig i vietnamesiske vårruller. Det er ikke friterte vårruller men med rispapir som man legger i bløt. Steker opp kjøttdeigen og blander inn vanlig søt chilisaus + evt litt limesaft. Vårrullene lages ved bordet - man kan ha masse forskjellig fyll - men 'klassikeren' er salat, agurk og frisk grovhakket mynte. Rispapirflakene legges i varmt vann til de er myke - en og en - og så ruller man det hele sammen som en wrap. Bruker div sauser, feks vårrullsaus, vanlig syasaus og søt soyasaus til dip ...
Mrs. K Skrevet 24. mars 2006 #7 Skrevet 24. mars 2006 Kanskje det.......hva med tilbehør til dette? ← Kokt potet, persillesaus (hvit saus med hakket persille) og reven gulrot. En god dansk middag
Malama Skrevet 24. mars 2006 #8 Skrevet 24. mars 2006 Som de andre sier: alt du kan lage av vanlig kjøttdeig. Jeg synes det er kjempegodt på pizza, i taco, i kjøttsaus til pasta, i gryter, ja sånn generelt alt jeg bruker kjøttdeig til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå