Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. 

Jeg har jobbet som frisør i 8 år(er 26 år gammel) og har tatt valget om å slutte som frisør i hvert fall for en periode pga helsa og uregelmessig lønn. Jeg har fått jobb hos Specsavers 100% som optiker assistent med 215 timelønn (som jeg sikkert kan få litt høyere etter mer erfaring) og lurte på om noen her har jobbet som det kan fortelle om deres erfaring med å være optiker assistent hos Specsavers og om det er en god arbeidsplass både fysisk og psykisk? (Jeg er vandt med å stå på beina hele dagen, så det går fint) 

Eneste minuset jeg har hengt meg opp i med Specsavers butikken er at jeg jobber litt kortere dager og mister den ene fridagen jeg hadde når jeg hadde frihelg som frisør. Selv om det er godt med litt kortere dager, så er det noe med den ene mandagen fri(annen hver) som jeg tror jeg vil savne. 

Typiske dager ser slik ut / Butikken

(Specsavers ligger på et kjøpesenter)

Mandag,tirsdag,onsdag, fredag 9:45-17:00

Torsdag 12-20 eller 11-19:00

Annen hver lørdag 9:45-16:15 

Anonymkode: ceb28...9cc

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ei venninne som har jobbet der i veldig mange år, og hun trives kjempegodt. Men det kommer kanskje an på arbeidsmiljøet i den enkelte butikk også.

Min personlige mening er at jeg hadde aldri villet jobbe annenhver lørdag (jobber selv i helsevesenet og har full arbeidshelg hver fjerde helg), samt at jeg synes arbeidstidene er litt ugunstige for oss som har barn (bedre å starte og slutte tidligere). Men det er jo bare personlige preferanser, og ikke nødvendigvis et problem for deg. 

Håper du kommer til å trives ☺️

Anonymkode: 2d819...5ff

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har noe erfaring med dem, men riktig nok fra et annet land. Ting kan være annerledes i Norge, og jeg tror det er stor variasjon mellom butikkene, så ta det jeg sier med ei klype salt.

De virker til å ha gode muligheter for videreutdanning innen yrket, om det også gjelder Norge. De har dessverre et enormt salgspress. Kundene skal helst ikke gå ut av butikken uten å ha kjøpt noe, enten det er en synstest eller et linseabonnement de ikke trenger. Det går ut over kvaliteten på de tjenestene man får, og som kunde oppleves de som mindre troverdige. 

Anonymkode: 1cec4...db9

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Datteren min på 15 år har ekstrajobb på Specsavers og trives veldig godt. Hun jobber noen ettermiddager i uka (hele dager nå i sommer) og annenhver lørdag. 

Anonymkode: 0fd8b...533

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 28.7.2025 den 7.35):

Jeg har ei venninne som har jobbet der i veldig mange år, og hun trives kjempegodt. Men det kommer kanskje an på arbeidsmiljøet i den enkelte butikk også.

Min personlige mening er at jeg hadde aldri villet jobbe annenhver lørdag (jobber selv i helsevesenet og har full arbeidshelg hver fjerde helg), samt at jeg synes arbeidstidene er litt ugunstige for oss som har barn (bedre å starte og slutte tidligere). Men det er jo bare personlige preferanser, og ikke nødvendigvis et problem for deg. 

Håper du kommer til å trives ☺️

Anonymkode: 2d819...5ff

Hvor gammel er venninne din og er hun fornøyd med lønna?(hvis det er 100% stilling)  Jobber hun samme tidspunktene som meg?☺️ Jeg må nok regne med lørdags jobbing uansett og som frisør jobbet jeg så og si lik timer(uten om at jeg fikk fri mandag annen hver mandag pga jeg jobbet lengre dager ellers i uka) 

Anonymkode: ceb28...9cc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...