Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ble helt forfjamset i går, når jeg oppdaget at det stinker tåfis av Birkenstockene mine. Trodde ikke det skulle være mulig i åpne sandaler..Var så ille at det luktet i bilen når jeg hadde de med i bilen. Tror lukten må ha kommet nylig, har iallfall aldri kjent lukten før. Hva kan jeg gjøre for å få vekk lukten? De er også ganske svarte i sålen.. Dumt å måtte kaste de, men kan ikke gå rundt med sandaler som stinker.

Anonymkode: 7c375...91e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg leste et sted at på teatre hvor man brukes de samme kostymene kveld etter kveld, hvor det ikke er tid til å rense dem, så sprayes de med sprit/antibac. Dette dreper bakteriene som lager lukt. Vil tippe det funker på sandaler også? Ellers finnes det spesielle sprayer for slikt, f.eks. fra Scholl: https://www.farmasiet.no/catalog/hud-og-har/fotpleie/scholl-fresh-step-deo-skospray,5001270?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=Fresh Step Deo Skospray - 860127&gad_source=1&gad_campaignid=22325148210&gbraid=0AAAAADSYjGHBb9jRD2-Q3Kcs4WbosnRaX&gclid=CjwKCAjwv5zEBhBwEiwAOg2YKC21LfLruxbe44xeIBgkBxCHBrKzAKdhxfgGV3csGa_FysOvLuyJ8hoCBV4QAvD_BwE

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Sprit trikset er best å bruke før lukt har satt seg. Gjerne som vanlig vedlikehold. Ikke nødvendigvis daglig kommer ann på hvordan mann svetter. Bland sprit og litt vann på sprayflaske slik at det ikke fordamper for fort. Spray etter bruk og la lukttørke med god luftgjennomstrømming. Altså ikke oppbevar i en sko eske eller lukket skap før de får tørket sikkerlig mellom vær bruk.

Dette gjøres med sportsutstyr. Men når lukt har satt seg så trengs det litt mere innsats for å bli kvitt lukt.

Anonymkode: 97446...e70

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har skrubbet mine med en blanding av vann, eddik og bakepulver, det fungerte fint for meg (nå var ikke det like heftig lukt i mine da, så vet ikke hvor mye det tar).

Anonymkode: bc994...8ee

AnonymBruker
Skrevet

Takk for tipsene! Tror jeg prøver en kombinasjon av tannbørste, eddik, bakepulver og vann først. Hvis ikke kjøper jeg skinnsjampo. Skal prøve med antibac hvis lukten går vekk. Har egentlig den skodeoen det ble tipset om, men tenkte ikke at jeg skulle spraye åpne sandaler med den. Håper jeg får bort lukten! 

AnonymBruker
Skrevet

Du kan prøve med bare bakepulver eller natron (uten vann) først. Bare la de stå over natta. Evt putt de i en pose i fryseren. Det hjalp på et par stinkende fotballsko her i alle fall.

Anonymkode: c22aa...722

AnonymBruker
Skrevet

Synes ikke skoene lukta like sterkt i dag, kanskje det hjalp å la de ligge et døgn i bilen😅 Kjente fortsatt litt lukt, og det er merker i det. Ble litt ivrig jeg, men innså jeg ikke hadde tannbørste(eller jeg har en helt ny jeg ikke vil kvitte meg med helt enda). Jeg blandet bakepulver, litt vann og litt eddik. Gnidde blandingen ut med fingrene, og deretter med en klut. Tørket vekk med kluten. Drysset/gnidde litt bakepulver i de nå, og tenkte å la det virke noen timer. Hvis ikke dette gjør susen så vet ikke jeg! Hadde aldri gjort dette med helt nye birkenstock altså, men disse begynner å bli noen år gamle.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...