AnonymBruker Skrevet 28. juli #1 Skrevet 28. juli Hei, min kjære bestemor gikk dessverre bort for noen dager siden og det skal holdes begravelse for henne om noen dager. Nu vet jeg at jeg risikerer å virke som en overfladisk person som bekymrer meg over hva jeg skal ha på meg men står nu i en situasjon hvor jeg har svært lite å velge mellom med begrensende midler. Jeg er student så jeg har ikke midler til å kjøpe helt nytt antrekk fra topp til tå. Pågrunn av vektoppgang så passer ikke så mye av skapet meg akkurat nå men jeg tenkte å kjøpe en ny sort blazer å ha en sort eller mørke blå fin topp under og sort bukse. Jeg har kun en utvasket sort dongeri så må kjøpe ny bukse og blazer. Kan jeg kjøpe en sort dongeri bukse eller må det være en dressbukse? Har også kun ett par med sorte sko og lure på om dem er passende å bruke. Alternativet er beige/rosa Hoka sko og det er jo egentlig ikke ett alternativ. Har lagt ved ett bilde av de sorte skoene jeg har fra før av og håper virkelig noen vet om det er innafor eller ikke. Anonymkode: b927e...40e
AnonymBruker Skrevet 28. juli #2 Skrevet 28. juli Skoene er OK. Du behøver ikke dress, du kan kjøpe noe du kan bruke senere også. Jeans synes jeg er for casual, men en sort plain bukse du kan bruke i mange andre anledninger er vel greit å ha uansett. Du må ikke ha dressjakke, du kan ha en bluse, en topp og cardigan osv. Tenk lengre enn denne ene anledningen. Mørk blå er også ok. Anonymkode: c51f6...73c 1
AnonymBruker Skrevet 28. juli #3 Skrevet 28. juli Så trist at du har mistet bestemoren din. Tenker skoene fint kan brukes, dersom det ikke er 25 grader ute. Er det kanskje noen venner eller i familien som har noen klær du kan låne? Om du skal kjøpe noe, så kjøp noe du vet du kommer til å bruke ellers også. Og alt trenger ikke være svart. Du kan f.eks. ha en topp i en annen farge inni en svart blazer. Anonymkode: b9b98...036 1
AnonymBruker Skrevet 28. juli #4 Skrevet 28. juli Du trenger ikke gå i helsort, andre mørke farger funker også. Så lenge det ikke er veldig kort, veldig, trangt eller veldig utringet. Anonymkode: 9b8ab...c12 8 2
AnonymBruker Skrevet 28. juli #5 Skrevet 28. juli Heter det ikke at et sort skjørt kan brukes til alt? Finner sikkert brukt. Anonymkode: 22181...8c5
Virrevirrevapp Skrevet 28. juli #6 Skrevet 28. juli Det viktige er fargen, og at det ikke er kort eller gjensidig. 1
AnonymBruker Skrevet 28. juli #7 Skrevet 28. juli AnonymBruker skrev (7 timer siden): Hei, min kjære bestemor gikk dessverre bort for noen dager siden og det skal holdes begravelse for henne om noen dager. Nu vet jeg at jeg risikerer å virke som en overfladisk person som bekymrer meg over hva jeg skal ha på meg men står nu i en situasjon hvor jeg har svært lite å velge mellom med begrensende midler. Jeg er student så jeg har ikke midler til å kjøpe helt nytt antrekk fra topp til tå. Pågrunn av vektoppgang så passer ikke så mye av skapet meg akkurat nå men jeg tenkte å kjøpe en ny sort blazer å ha en sort eller mørke blå fin topp under og sort bukse. Jeg har kun en utvasket sort dongeri så må kjøpe ny bukse og blazer. Kan jeg kjøpe en sort dongeri bukse eller må det være en dressbukse? Har også kun ett par med sorte sko og lure på om dem er passende å bruke. Alternativet er beige/rosa Hoka sko og det er jo egentlig ikke ett alternativ. Har lagt ved ett bilde av de sorte skoene jeg har fra før av og håper virkelig noen vet om det er innafor eller ikke. Anonymkode: b927e...40e Nå er det vel sikkert kort tid igjen, hadde du hatt tid på deg kunne du bestilt på zalando og sendt tilbake. Ellers er det billige klær på H&M. Anonymkode: b1b10...7d0
AnonymBruker Skrevet 28. juli #8 Skrevet 28. juli Ville absolutt tenkt langsiktig ja, ta noe du kommer til å bruke ellers og. Jeg kjøpte nylig ny kjole til min mormors begravelse og det ble en sort kjole jeg kommer til å bruke en hel del til vanlig og. Du kan ha andre mørke farger enn sort. Og det er varmt om dagen, dress blir antagelig varmt. Anonymkode: 3c860...648 1
AnonymBruker Skrevet 28. juli #9 Skrevet 28. juli Kondolerer ❤️ Trenger ikke å gå hel svart mere i begravelser . Mye salg nå. Mørkeblå kjole / bukse. Var i begravelse i våres der fikk vi beskjed å bruke farger. Så virker som alt er greit nå❤️❤️❤️ Anonymkode: 12640...e9b 1
AnonymBruker Skrevet 28. juli #10 Skrevet 28. juli Nøytrale, dempede farger som sort, grått, mørk blått og beige passer i begravelser. Og litt formelle, enkle klær som ikke tiltrekker noe oppmerksomhet. Jeg ville ikke kjøpt dongeribukse, men en annen type penere bukse. Skoene er helt ok. Anonymkode: 0aa10...f21 2 2
AnonymBruker Skrevet 28. juli #11 Skrevet 28. juli Som de fleste skriver trenger det ikke være helsort. De fleste vil synes mørke og litt konservative plagg er mer enn bra nok. Litt avhengig av familiekulturen så er det ikke engang nødvendigvis slik at klærne må være mørke. Plaggene du hadde på deg en gang du og avdøde lagde fine minner, klesplagg du har fått av avdøde eller som avdøde har likt, farger avdøde var glad i og så videre er også stort sett mer enn bra nok. Ikke overtenk eller bruk penger du burde ha til andre formål. Kjøp bare plagg du faktisk får nytte av til mer enn denne ene dagen. Anonymkode: d3c5b...06a
AnonymBruker Skrevet 28. juli #12 Skrevet 28. juli Det må ikke være hel-sort. Men nøytralt og konservativt. Men vær deg selv, ikke still opp som en helt annen. Som student var det ikke sjeldent at vi lånte ting frem og tilbake. Man har lite, og da betyr det mye å kunne hjelpe hverandre når livet krever spesielle antrekk. Jeg har en kjole som jeg tror var i fem bryllup de årene 😅 Anonymkode: 08958...3ce 1
Beliis Skrevet 28. juli #13 Skrevet 28. juli Kondolerer! Jeg har vært i flere begravelser de siste årene. Trenger ikke sort, syns det er lurt å tenke på noe du vil kunne bruke ved andre anledninger også. Opplever at folk har vært mye mer hverdagslig kledd de siste årene enn for feks 15-20 år siden. Men siden du er nær familie er det naturlig å være litt ekstra stelt. Skoene du har lagt ut bilde av passer fint.
AnonymBruker Skrevet 28. juli #14 Skrevet 28. juli Bruktbutikk, kappahl, h&m eller andre kan ha en svart enkel kjole som du passer inn i. Så lenge det er mørkt (standard begravelse hvorav den avdøde ikke har hatt andre ønsker) så er det helt greit. Kondolerer! Anonymkode: 1650e...7bc 1
AnonymBruker Skrevet 28. juli #15 Skrevet 28. juli Det er helt sikkert en venninne som har en svart kjole å låne bort? Anonymkode: 50edc...f06 1 1
AnonymBruker Skrevet 28. juli #16 Skrevet 28. juli AnonymBruker skrev (17 timer siden): Hei, min kjære bestemor gikk dessverre bort for noen dager siden og det skal holdes begravelse for henne om noen dager. Nu vet jeg at jeg risikerer å virke som en overfladisk person som bekymrer meg over hva jeg skal ha på meg men står nu i en situasjon hvor jeg har svært lite å velge mellom med begrensende midler. Jeg er student så jeg har ikke midler til å kjøpe helt nytt antrekk fra topp til tå. Pågrunn av vektoppgang så passer ikke så mye av skapet meg akkurat nå men jeg tenkte å kjøpe en ny sort blazer å ha en sort eller mørke blå fin topp under og sort bukse. Jeg har kun en utvasket sort dongeri så må kjøpe ny bukse og blazer. Kan jeg kjøpe en sort dongeri bukse eller må det være en dressbukse? Har også kun ett par med sorte sko og lure på om dem er passende å bruke. Alternativet er beige/rosa Hoka sko og det er jo egentlig ikke ett alternativ. Har lagt ved ett bilde av de sorte skoene jeg har fra før av og håper virkelig noen vet om det er innafor eller ikke. Anonymkode: b927e...40e Svarte jeans fungerer fint med de bootsene der Anonymkode: 04c49...f71
AnonymBruker Skrevet 31. juli #17 Skrevet 31. juli Ellers vil helt sikkert foreldrene dine vippse deg litt penger til noe nytt. Det hadde ihvertfall jeg gjort. Anonymkode: d3efe...ab9
AnonymBruker Skrevet 1. august #18 Skrevet 1. august AnonymBruker skrev (På 28.7.2025 den 9.35): Nå er det vel sikkert kort tid igjen, hadde du hatt tid på deg kunne du bestilt på zalando og sendt tilbake. Anonymkode: b1b10...7d0 Hæ? Normale, oppegående mennesker gjør vel ikke dette? Altså bruker klær og så sender dem tilbake til butikken?? Anonymkode: 1e560...f21 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå