Gå til innhold

Irritasjon fra slekt over min barnlige side..

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

De sier jo at de ikke er trøtte. 

Anonymkode: f5167...d64

Få barn sier at de er trøtte, spesielt når noe spennende skjer

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Sist jeg var i bryllup lekte både barn, foreldre og besteforeldre til kl 24/01, kastet hestesko, spilte petanque, koste seg, lo, danset til liveband etc. Fri bar (da bestevennen til brudgommen drev eget bryggeri)…

Besteforeldre danset med hverandre, med barna, med barnebarna..

Men det var selvsagt i Belgia, hvor man har lov å kose seg på tvers av generasjoner, ikke i Norge hvor man må enten ha voksenfest eller barnefest.. Like absurd er det at man ikke kan ta seg et glass rødvin i Dyreparken eller at de ikke har barnemeny på Sumo.. Hvorfor skal vi splitte generasjonene på den måten?

Kos deg med ungene, kanskje greit å unngå for mye søvnunderskudd over tid, men det er jo ferie??

Anonymkode: bb789...062

forskjellen her er vesentlig, bryllup er EN DAG - ferie er ofte over lengre tid.. Og det er ALDRI greit for et barn å ha søvnundersskudd.. 

Anonymkode: 8b18f...eb0

• Liker 17
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

forskjellen her er vesentlig, bryllup er EN DAG - ferie er ofte over lengre tid.. Og det er ALDRI greit for et barn å ha søvnundersskudd.. 

Anonymkode: 8b18f...eb0

Skulle akkurat til å skrive det samme. 

Hvorfor kunne ikke t.s ta stylteløp tidligere? Hvis barna våknet like tidlig, så burde jo det være nok tid iløpet av dagen til massevis av leking.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Når står du opp om morgenen nå på ferien,  TS?

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Så jeg er den som er et avvik fordi jeg arrangerte stylteløp på fjellet kl 22 hver kveld? Som de gleder seg til hele dagen? 

Hvor gamle er barna? Hvor mange av barna er dine? Hvor mange av dem er det du står opp med neste morgen?

Hvis ingen av barna er dine så kan du drite i å furte og bare si "det er deres unger, dere må jo være tydelige med barn og andre i situasjonen om hva som er leggetid! Dere kan ikke gå rundt og irritere dere så mye at dere til slutt bare kjefter på meg  fremfor å si noe første kveld."

Anonymkode: 3228a...156

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Du har skapt fine minner for disse barna, dette var gøy og de kommer til å huske det! Prøv å ikke bry deg om de dølle voksne og deres vinglass. Synes du gjorde det helt rette, jeg. Merkelig så konforme mange i denne tråden er, dette er jo helt unntaksvis og i sommerferien! Snakk om hysteri. Synes foreldrene her er fryktelig kjedelige, og barn har godt av å få være oppe litt og gjøre ting litt annerledes i ferien. Hadde jeg vært med hadde jeg vært takknemlig for at du engasjerte barna og ga dem slike minner! ❤️

Anonymkode: 3ff88...3cc

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Synes flere her gir deg ganske konstruktive tilbakemeldinger TS! Det er superfint at du drar igang greier og leker med barna og har det fint. Men det bør skje innafor en normal tid for barn.

OG: ikke døm at jeg som mor faktisk ønsker å ha litt feriefølelse på kvelden jeg og! Jeg er avholds, men jeg synes likevel sene sommerkvelder med mild kveldssol er magiske og gir meg mye glede etter å ha vært 200% mamma mellom 05.30-19.30. Jeg har lest bok, jeg har tatt kveldsbad, vært på joggetur langs kysttsti, jeg har plukket blomster for å presse dem og bare generelt fått ladet opp jeg og. Kult å være morro-tante når du har NULL ansvar ellers og kan slumre så lenge du vil eller gjøre egen-aktiviteter når du vil.

Anonymkode: a196b...ae1

• Liker 5
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

De er fra 4 -10 år, 14 barn til sammen. Ene moren var drittsur før stylteløp, som har blitt en attraksjon i området. Endte med at den søskenflokken ble dratt inn hylgråtende siste kvelden, fordi mor ville drikke prosecco. 

Ideen er god og du høres ut som en kjempemorsom voksen barna (og voksne) kan ha det veldig mye gøy med, men å arrangere noe for så små barn som starter kl 22 er i seneste laget. 

Anonymkode: 18028...615

AnonymBruker
Skrevet

Jeg heier på den voksne som skaper gode ferieminner for barna, ikke på de som vil drikke alkohol! Barna har uansett ferie de også så burde være greit å legge seg litt senere enn vanlig.

Anonymkode: 1de2f...1c2

• Liker 2
Skrevet

Ja nemlig. Dette handler om de voksne. 

Nei, det handler om at små barn må ha mer en 6 timer søvn. Det burde vært opplagt for de fleste.

• Liker 5
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
Raven.Writingdesk skrev (14 minutter siden):

Når står du opp om morgenen nå på ferien,  TS?

Dette lurte jeg også på. Står du opp med fireåringene kl 06.30, eller kan du sove så lenge du vil? Skjønner jo godt foreldrenes irritasjon hvis det er sånn at du holder ungene deres opp til seine natten, for så selv å sove til langt utpå formiddagen 😆

Anonymkode: 44b06...af2

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg heier på den voksne som skaper gode ferieminner for barna, ikke på de som vil drikke alkohol! Barna har uansett ferie de også så burde være greit å legge seg litt senere enn vanlig.

Anonymkode: 1de2f...1c2

Problemet er jo at barna ikke sover lenger om morgenen. Hvis de da skal være oppe flere timer ekstra hver kveld blir dette altfor lite søvn. Det er som at du som voksen skulle være opp til kl 02.30 hver natt og stå opp kl. 7 hver morgen, over en 14-dagers periode. Det er jo ikke en god ide.

Anonymkode: 44b06...af2

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Problemet her er jo ikke tanten som har gjort gøye ting med barna. Det er foreldrene som har unnlatt å være foreldre og vært tydelige på barnas leggetid fra dag 1. Du har kunnet ha stylteløp klokken 22 fordi barna var våkne klokken 22. Det er foreldrene som ikke har lagt barna i skapelig tid. For du har vel neppe hatt ansvar for leggingen også?

Som mor har i alle fall jeg null problem med å si at «det stylteløpet må ikke bli senere enn klokken 19, eller så kan ikke Truls være med, for han skal legge seg klokken 20».

Anonymkode: 6f9b3...de6

• Liker 9
  • Nyttig 2
Skrevet

De sier jo at de ikke er trøtte. 

Barn som har det gøy sier at de ikke er trøtte, selv om de er det, og de trenger mye søvn. Når du leker med barna så sent, blir de overtrøtte og gira neste dag, og så fortsetter det slik. 

Synes det er rart at foreldrene ikke har sagt fra før nå. Jeg hadde sagt fra allerede etter første kveld. 

Kjempefint at du aktiviserer barna, og jeg hadde digget å ha en tante som deg, men for barnas skyld, burde dette stylteløpet vært lagt til en tid tidligere på kvelden. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ei 40 år gammel dame som har tilbrakt sommerferien på hytta med storfamilien. Her har vi hatt rene slektstreffet i snart to uker og solen skinner. Besteforeldre, barn og barnebarn i skjønn harmoni. Fettere og kusiner som nyter kvalitetstid. Jeg har dratt på stranda med barna, hoppet på trampoline, løpt på stylter og vet ikke hva. Elsker det. Her om kvelden ble jeg kjeftet huden full av flere, da de mente jeg hadde snudd rytmen til barna med å herje med dem til det ble altfor sent. De våkner like tidlig uansett og tar ikke igjen søvnen når de legger seg senere. Det var irritasjon over at man ikke kunne pilse tidligere, fordi man må vente til barna er i seng. Og gitt at de våkner like tidlig, blir tiden til voksentid for knapp. Dette hadde visst bygd seg opp over tid, og nå var flere irritert. Knakk sammen da jeg fikk kommentaren: hvilken 40 åring springer på stylter på fjellet klokken 22 på kvelden, hyttenaboene ler av oss. Jeg gikk og sturet på soverommet og har vært furten siden. Barna vil leke og jeg sier: det får noen andre gjøre! De er skuffet. Hva har jeg gjort galt egentlig? 

Barna ser nok opp til deg og liker deg utrolig godt. Tenker de andre voksne er litt kjedlige om ikke de kan leke med barna sine også. Dårlig av de å klage, for du har jo tross alt tatt deg av barna deres mens de har latet seg nytt ferien og på en måte tatt litt barnefri.  De kan vel vere voksne nok til å si til barna at de må roe ned for det snart er leggetid i stede for å kjefte på deg for det. Men ikke straff barna for det. Bare ta det litt roligere tidligere på kvelden. Nyt det å vere med barna i stede for de sure foreldrene. Har absolutt ingen tro på at hyttenaboene ler. De ser nok heller en flink voksen som leker med barna. De andre voksne burde vite bedre enn den oppførselen. Men ville nok tatt det stylteløpet litt tidligere.  

Anonymkode: 1ae70...c72

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
Grüner skrev (8 timer siden):

Det er jo altfor sent for barn i alderen 4-10 år! Tydelig at du ikke har barn selv. Skjønner godt at foreldrene blir irritert når du driver sånn. Det stylteløpet kan du da ta på dagtid! 

Da kan de vel aktivisere å passe barna selv i stede for å la andre ta ansvaret hver dag?

Helt enig i at det er litt for sent, men det går an å ta på en fin måte. 

Anonymkode: 1ae70...c72

• Liker 6
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

De er fra 4 -10 år, 14 barn til sammen. Ene moren var drittsur før stylteløp, som har blitt en attraksjon i området. Endte med at den søskenflokken ble dratt inn hylgråtende siste kvelden, fordi mor ville drikke prosecco. 

Det er alt for seint å være opp kl 10 på kvelden for så små barn, regner med du ikke har barn? Så du burde selvfølgelig avtale med foreldrene når "lekingen" skal avsluttes på kvelden. Du har ingen grunn til å bli fornærmet, ei middelaldrende dame bør forstå såpass.

Anonymkode: 0c04e...7b5

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

De kunne jo sagt fra på en fin måte, men det er jo altfor sent med aktivitet kl 22. Man bruker mer tid på å roe seg og sovne når man har vært aktiv så sent, enn hvis det var kl 18. 

Anonymkode: 62f45...7a4

• Liker 2
Skrevet

Det er vel foreldre som bestemmer selv når små barn skal legge seg? Hvis de har lagt barna kl.19, spiller det vel ingen rolle hva du holder på med ute etter den tid.

Men er også rart av deg å planlegge å ha barn oppe seint hver kveld. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det eneste barnslige er vel at du går på rommet og furter

Anonymkode: 272a6...516

• Liker 6
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...