AnonymBruker Skrevet 27. juli #1 Skrevet 27. juli Noen som har erfaring fra hjemmesykepleie her?🙂 Skal brukerne betale for innkjøp av dosett, eller er dette inkludert i tjenesten? Anonymkode: f2b59...859
Wilma89 Skrevet 27. juli #2 Skrevet 27. juli De fleste har multidoserull som produseres hos apoteket og utleveres av hjemmesykepleien. De som av ulike grunnen trengte dosert fikk det av hjemmesykepleien da jeg jobbet der.
AnonymBruker Skrevet 27. juli #3 Skrevet 27. juli I begge kommunene jeg har jobba så er det hjemmetjenesten som kjøper inn og står for dosettene ☺️ Anonymkode: ba4be...d8f
AnonymBruker Skrevet 27. juli #4 Skrevet 27. juli Spør din leder om hva som gjelder hos dere. Anonymkode: 98275...6d3
AnonymBruker Skrevet 27. juli #5 Skrevet 27. juli Ts her: Er pårørende, ikke ansatt Anonymkode: f2b59...859
AnonymBruker Skrevet 27. juli #6 Skrevet 27. juli Hos oss er det multidoserull, og dersom det er dosetter er det hjemmesykepleien som står for det fordi de vil ha en spesifikk type. Anonymkode: 85aa5...1ce
Phoenix Heart Skrevet 27. juli #7 Skrevet 27. juli (endret) De fleste hos oss har multirull, men for de som har dosett er det hjemmesykepleien som står for, da vi kun bruker en type. Men dette gjelder kun om hjemmesykepleien har ansvaret for medisinene til brukeren. Endret 27. juli av Phoenix Heart
AnonymBruker Skrevet 27. juli #8 Skrevet 27. juli AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Noen som har erfaring fra hjemmesykepleie her?🙂 Skal brukerne betale for innkjøp av dosett, eller er dette inkludert i tjenesten? Anonymkode: f2b59...859 Utstyr til dosering av medisiner må brukeren betale selv. Multi dose må og betales selv. Det går ikke på frikort og koster flere tusen for tre måneders forbruk. Så en dosett er en bagatell i den store sammenhengen. Kjøper du på nettet, koster de en bagatell. Alt fra Farmasiet, til EBay og Temu har mengder av ulike dosetter. Alt etter hva dere trenger. Anonymkode: b358b...eef
AnonymBruker Skrevet 28. juli #9 Skrevet 28. juli Her brukes også som oftest multirull - at apoteket har pakket medisinene i doseposer, kommer på rull med en pose som skal rives av for hver gang medisin skal tas. Merket med dato og klokkeslett for når medisinen(e) skal tas. Det koster litt, og det betaler brukeren selv. For de medisiner som ikke er faste, f.eks en kur med antibiotika eller noe, legges opp i dosett. Hjemmesykepleien har sine egne og ordner alt det. De ønsket ikke at vi skulle ha private dosetter. Når hjemmesykepleien tok over ansvaret for å hente ut medisiner og legge dem opp, så gjorde de jobben med å fylle dosetter på eget medisinrom på basen sin. Så dosetten kom hit fiks ferdig. Men ulike kommuner kan selvfølgelig ha egne rutiner, så tryggeste er nok å spørre der dere er og er det nødvendig med egen dosett får dere nok beskjed Anonymkode: 4e67f...988
AnonymBruker Skrevet 28. juli #10 Skrevet 28. juli Der jeg jobber så har brukeren pleid å stå for dosett selv, men innen vi har kommet inn i bildet så har de pleid å ha hatt dosett i flere år allerede så det har ikke vært noen ny ting de må kjøpe. Vi har noen dosetter vi låner ut om det plutselig skulle bli noe ekstra (at brukeren får antibiotika for eksempel) Anonymkode: c426d...ea5
AnonymBruker Skrevet 28. juli #11 Skrevet 28. juli Dette er forskjellig fra kommune til kommune. Hos oss bestiller vi inn dosetter (som regel to, men kommer litt ann på hvor mye en får utdelt for om gangen) på brukers regning. Vi informerer selvsagt om dette. En dosett ligger på rundt 150 kroner, så det blir en engangskostnad på ca 300 kr. Anonymkode: 29684...83b
Stor pike Skrevet 28. juli #12 Skrevet 28. juli Jeg fikk Evondos, en maskin som varslet når det var på tide å ta medisiner. De fylte på hver måned. Nå er jeg frakoblet hjemmesykepleien men får likevel multidose som jeg henter selv. Det er ikke behov for dosett hvis man får multidose. Det er pakket i små poser, tydelig merket med dag, dato og klokkeslett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå