AnonymBruker Skrevet søndag kl 20:11 #1 Skrevet søndag kl 20:11 Er ikke det en slags gaslighting eller…jeg vet ikke hvordan jeg skal kalle dette. Hun mobber, folk reagerer, hun sier at den som reagerer «overreagerer» og så blir hun borte. Folk blir bekymret, «stakkar syke henne», og glemmer mobbingen hennes. Da er det plutselig den som sa fra som er «skyldig». Anonymkode: 3622f...66e 1 1
Jegkjedermeg Skrevet søndag kl 20:14 #2 Skrevet søndag kl 20:14 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Er ikke det en slags gaslighting eller…jeg vet ikke hvordan jeg skal kalle dette. Hun mobber, folk reagerer, hun sier at den som reagerer «overreagerer» og så blir hun borte. Folk blir bekymret, «stakkar syke henne», og glemmer mobbingen hennes. Da er det plutselig den som sa fra som er «skyldig». Anonymkode: 3622f...66e Joda, metode det å få folk til å synes synd på deg når du vet du har gjort noe veldig ugreit. Fortsett og klage på dama uansett, tenker jeg. 6
AnonymBruker Skrevet søndag kl 20:21 #3 Skrevet søndag kl 20:21 Hun må jobbe med seg selv. Hun har det nok ikke greit, men det skal ikke gå utover andre. Ledelsen bør ta tak her - vise henne omsorg men sette veldig tydelige grenser. Kanskje hun bør bytte jobb? Anonymkode: 6fc43...f8b 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl 08:21 #4 Skrevet mandag kl 08:21 Når var dette da, TS? Husk at mobbing er når noen hakker og bryter ned en person med vilje på repeterende vis. Altså, vedkommede hakker på deg ustoppelig. Det er ikke å mobbe om man reagerer en gang. Anonymkode: e29bb...31e
pennyless Skrevet mandag kl 08:26 #5 Skrevet mandag kl 08:26 Hadde en pleier som kalte meg for et takras. Så ingenting av henne etter det. Karma Police.🤣 2
AnonymBruker Skrevet mandag kl 09:36 #6 Skrevet mandag kl 09:36 AnonymBruker skrev (1 time siden): Når var dette da, TS? Husk at mobbing er når noen hakker og bryter ned en person med vilje på repeterende vis. Altså, vedkommede hakker på deg ustoppelig. Det er ikke å mobbe om man reagerer en gang. Anonymkode: e29bb...31e Nei. Mobbing er når du har mange mot én. Mobbing er gjentatt negativ eller ondskapsfull atferd rettet mot en person i en gruppe over tid. Det kan skje i ulike former, og målet (bevisst eller ubevisst) er ofte å skade, såre, skremme eller ekskludere den som blir mobbet. Det er gruppeaskpektet som spiller en vesentlig rolle. Når én person henger ut en annen person eller skaper et dårlig arbeidsmiljø, så er det ikke nødvendig snakk om mobbing med det samme. Noen ganger er folk bare frekke og ugrei uten at det hele kan beskrives som en systematisk mobbing. Eksempel er at jeg sier på jobb i åpen landskap at du er en skikkelig forkastelig ****** mens alle kolleger hører på det og ikke blander seg. Gjennom å ikke blande seg, så har gruppen vist en slags enighet med utsagnet og det kan teknisk sett tolkes som mobbing. AnonymBruker skrev (13 timer siden): Er ikke det en slags gaslighting eller…jeg vet ikke hvordan jeg skal kalle dette. Hun mobber, folk reagerer, hun sier at den som reagerer «overreagerer» og så blir hun borte. Folk blir bekymret, «stakkar syke henne», og glemmer mobbingen hennes. Da er det plutselig den som sa fra som er «skyldig». Anonymkode: 3622f...66e Når folk reagerer, så kan det plutselig være henne som er mobbet av dere. Fordi da har hun en gruppe mot seg, selv om det hun gjorde kanskje skapte et dårlig arbeidsmiljø på forhånd. En sykemelding er forståelig. Dette er mer et tegn på at sjefen ikke har kontroll på flokken, verken faglig eller sosialt. Om du ønsker å bryte dette og forbedre på arbeidsmiljøet, så burde du gjøre sjefen din oppmerksom på at vedkommende ikke trives og spørre om du kan gjøre noe for at vedkommende trives bedre fremover. For det første så gir dette plusspoeng hos sjefen, da du er engasjert, for det andre gir dette sjefen muligheten til å gjøre noe med det og for det tredje så sparker du ballen til vedkommende om å forklare en vanskelig situasjon på jobb. Det er ofte sistnevnt de ikke får til og da blir gjerne advarsel eller oppsigelse et resultat. Anonymkode: 8b833...8f9
AnonymBruker Skrevet mandag kl 09:45 #7 Skrevet mandag kl 09:45 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Nei. Mobbing er når du har mange mot én. Mobbing er gjentatt negativ eller ondskapsfull atferd rettet mot en person i en gruppe over tid. Det kan skje i ulike former, og målet (bevisst eller ubevisst) er ofte å skade, såre, skremme eller ekskludere den som blir mobbet. Det er gruppeaskpektet som spiller en vesentlig rolle. Når én person henger ut en annen person eller skaper et dårlig arbeidsmiljø, så er det ikke nødvendig snakk om mobbing med det samme. Noen ganger er folk bare frekke og ugrei uten at det hele kan beskrives som en systematisk mobbing. Anonymkode: 8b833...8f9 Jeg hadde én mobber som gjorde livet mitt rimelig miserabelt, gjennom hele mellomtrinnet og ungdomstrinnet. Selvfølgelig trenger det ikke være mange mot én eller noe "gruppeaspekt" for at det kan klassifiseres som mobbing. Anonymkode: f490e...908 9 1 2
AnonymBruker Skrevet mandag kl 09:49 #8 Skrevet mandag kl 09:49 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Nei. Mobbing er når du har mange mot én. Mobbing er gjentatt negativ eller ondskapsfull atferd rettet mot en person i en gruppe over tid. Anonymkode: 8b833...8f9 For å rydde litt opp i definisjonen din: Mobbing KAN skje i gruppe, men det er ikke et premiss for å kalle det mobbing. Det kan også forekomme mellom enkeltpersoner, uavhengig av om det er et gruppeaspekt inni bildet. Mobbing må som du sier skje over tid og inneholder en ubalanse/skjevhet i maktforholdet mellom de involverte. Anonymkode: c1dbb...ed4 3 2
AnonymBruker Skrevet mandag kl 09:53 #9 Skrevet mandag kl 09:53 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg hadde én mobber som gjorde livet mitt rimelig miserabelt, gjennom hele mellomtrinnet og ungdomstrinnet. Selvfølgelig trenger det ikke være mange mot én eller noe "gruppeaspekt" for at det kan klassifiseres som mobbing. Anonymkode: f490e...908 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): For å rydde litt opp i definisjonen din: Mobbing KAN skje i gruppe, men det er ikke et premiss for å kalle det mobbing. Det kan også forekomme mellom enkeltpersoner, uavhengig av om det er et gruppeaspekt inni bildet. Mobbing må som du sier skje over tid og inneholder en ubalanse/skjevhet i maktforholdet mellom de involverte. Anonymkode: c1dbb...ed4 Definisjon på mobbing er som sagt at du bruker gruppepress mot den enkelte. Om én person gjør livet ditt miserabelt, så kan dette oppleves ikke nødvendigvis forskjellig fra å bli mobbet. Det er her mange gjør feil når de tar potensielle mobbere til retten. Jeg må ofte dømme straffefrihet pga. folks vrang oppfatning om at alt tolkes som mobbing. Det er meget synd for å være helt ærlige. Anonymkode: 8b833...8f9
AnonymBruker Skrevet mandag kl 09:57 #10 Skrevet mandag kl 09:57 Nei definisjon på mobbing Mobbing er gjentatte negative handlinger fra en eller flere personer mot en annen person som har vanskelig for å forsvare seg Anonymkode: 0e2bc...94d 4 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl 10:05 #11 Skrevet mandag kl 10:05 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Definisjon på mobbing er som sagt at du bruker gruppepress mot den enkelte. Om én person gjør livet ditt miserabelt, så kan dette oppleves ikke nødvendigvis forskjellig fra å bli mobbet. Det er her mange gjør feil når de tar potensielle mobbere til retten. Jeg må ofte dømme straffefrihet pga. folks vrang oppfatning om at alt tolkes som mobbing. Det er meget synd for å være helt ærlige. Anonymkode: 8b833...8f9 Det er det slett ikke. Du er rimelig bastant og kørka nå. «jeg må ofte dømme straffefrihet…», hva mener du? Later du som om du arbeider med dette på noe vis? Anonymkode: 2a986...0b2 3
AnonymBruker Skrevet mandag kl 10:06 #12 Skrevet mandag kl 10:06 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Er ikke det en slags gaslighting eller…jeg vet ikke hvordan jeg skal kalle dette. Hun mobber, folk reagerer, hun sier at den som reagerer «overreagerer» og så blir hun borte. Folk blir bekymret, «stakkar syke henne», og glemmer mobbingen hennes. Da er det plutselig den som sa fra som er «skyldig». Anonymkode: 3622f...66e Du trenger ikke være så opptatt av nye begreper. Dette handler som oftest om at en god del folk ikke tåler å bli behandlet på samme måte som de selv behandler andre. Det er et fenomen som gjentar og gjentar seg. Anonymkode: 0efa1...bc7
AnonymBruker Skrevet mandag kl 12:48 #13 Skrevet mandag kl 12:48 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Definisjon på mobbing er som sagt at du bruker gruppepress mot den enkelte. Nei, her ville jeg slått opp definisjonen og lest hva den faktisk er. Det trenger ikke være gruppe eller gruppepress involvert overhodet. Det finnes ulike definisjoner av mobbing, men de fleste er forente på dette punktet. Anonymkode: 03e38...664 2
AnonymBruker Skrevet mandag kl 13:35 #14 Skrevet mandag kl 13:35 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Når var dette da, TS? Husk at mobbing er når noen hakker og bryter ned en person med vilje på repeterende vis. Altså, vedkommede hakker på deg ustoppelig. Det er ikke å mobbe om man reagerer en gang. Anonymkode: e29bb...31e Det har vært flere ganger, mot flere kollegaer. Hvordan håndtere dette? Anonymkode: 3622f...66e
AnonymBruker Skrevet mandag kl 13:42 #15 Skrevet mandag kl 13:42 Er du hennes leder, TS? Hvis ikke er det hennes leder du må snakke med, og som sitter med nøkkelen til å løse dette. Anonymkode: d5d96...322
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå