Gå til innhold

Positiv effekt på psyken bivirkning ved bruk av semaglutid (wegovy/ozempic)

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har undersøkt litt, og finner at noen rapporterer om at bruk av semaglutid kan påvirke blodsukkernivået på en slik måte at de føler seg friske av andre psykiske diagnoser. Utilsiktet. 

Selv har jeg flere psykiske lidelser og jeg føler jeg har prøvd alt nervesystem, terapi, kroppsmodaliteter osv. Dietter, (unntatt karnivore diett). Og nå begynner jeg å tenke at hva om det er en fucked up tarmflora som forårsaker de vedvarende problemene. For jeg vet at i perioder med dårligere kosthold føler jeg meg mer deprimert. Men jeg hadde trodd at alt det andre jeg har gjort i årevis skulle hatt en større effekt. 

Uansett ville jeg bare høre med dere som har brukt semaglutid om dere fikk noen tilfeldige effekter på humør, angst, depressive symptom, tvangstanker, reaktivitet, relasjonsproblemer med mer. 

Anonymkode: bcce0...983

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eneste jeg har merket er redusert matlyst.

Vektnedgangen som stoppet etter ti kg hjalp litt på humøret, men jeg måtte faktisk åpne øynene og tenke over at det var en fysisk endring der. Som at klærne var løsere, og at det å gjøre fysiske aktiviteter var lettere. Det har ikke vært noe veldig forbedring på humøret, men det er helt klart en lettelse å være lettere. 

Ærlig talt er den reduserte matlysten en negativ effekt for meg. Men det spiller kanskje ikke så stor rolle så lenge blodsukkeret er bra.. og at diverse verdier er greie.. Matlysten varierer, og er som den alltid har vært bundet sammen med psyken. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...