AnonymBruker Skrevet 27. juli #1 Skrevet 27. juli Ja som overskrift, xn har latt 6 åringen og 8 åringen se på squid games OG bedt de lyve til meg om det. Jeg er så frustrert og sint nå at jeg trenger input fra andre. Hva hadde dere gjort? Jeg har selvfølgelig snakket med barna om det. Yngste har hatt mye mareritt om at jeg dør den siste uken, så jeg har fortalt han hvorfor drømmer er som de er og hvordan sg kan ha på påvirket de. Men hva f liksom. Hvem voksen lar så små barn se på noe sånt?! Anonymkode: d5ca7...ea9
AnonymBruker Skrevet 27. juli #2 Skrevet 27. juli Oi, det er faktisk veldig ugreit! Nesten så besøk hos ham burde begrenses sterkt og/eller at dere får hjelp utenfra til å sette opp regler for diverse. Anonymkode: a1dea...681 6
AnonymBruker Skrevet 27. juli #3 Skrevet 27. juli Kontakt barnevernet!! Han trenger foreldreveiledning! 😱🤬 Anonymkode: 08582...1f4 1 6
AnonymBruker Skrevet 27. juli #4 Skrevet 27. juli Hva i all verden tenkte han på? Den serien er utrolig drøy og brutal, jeg klarte ikke mer enn et par episoder før jeg måtte gi opp. Stakkar barn! For en dust. Hva sier han om dette da, og at barna nå sliter med mareritt? Har han alltid så dårlig dømmekraft? Anonymkode: 15fb6...6ef 2 5
AnonymBruker Skrevet 27. juli #5 Skrevet 27. juli Her er voksenkjeft helt passende. Jeg klarte ikke å se mange episoder før jeg måtte slå av. Anonymkode: d7380...04a 1 2
AnonymBruker Skrevet 27. juli #6 Skrevet 27. juli Jeg begynte å se serien sammen med min sønn på nesten 17, det ble for drøy kost for oss begge. Anonymkode: a1dea...681 3
Stacy__ Skrevet 27. juli #7 Skrevet 27. juli Uff! Det er ugreit altså! Jeg hadde nok tatt en alvorsprat på eksen om det. Er det foresten helt sikkert at de har «fått lov»? Det kan hende de har sett på det uten at han vet det, hvis de har vært hjemme alene eller hos noen venner f.eks? Men uansett viktig å ta opp og snakke om. Jeg hadde sagt klart ifra om at dette er ugreit, ungene har jo mareritt?!
Prelunia Skrevet 27. juli #8 Skrevet 27. juli Ikke greit! Men overraskende mange som ser på serien sammen med barna sine. Arbeider som lærer og opplever ofte at barn ned i 3.klasse forteller at de ser på serien sammen med foreldrene - oftest fedrene... 4
AnonymBruker Skrevet 27. juli #9 Skrevet 27. juli Ser ikke problemet? Gutten var sammen med sin far, og far har sikkert sagt i fra til ungen at det ikke er ekte/fiksjon. Selv så jeg på grøssere/skrekkfilmer sammen med foreldrene mine på den tiden. Har hverken drept eller blitt skremt av slike ffilmrz eller blitt påvirket til å gjøre handlinger som jeg så på filmer. Hysteri delux! Anonymkode: fa417...3fc 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli #10 Skrevet 27. juli Dæven, han hadde fått høre det. Eller, hadde.bewtilt en time til megling og gitt ham en kort beskjed om at han har å møte der for de absurde avgjørelsene han har tatt vedrørende barneskolebarnet sine! 👊 Anonymkode: 81f53...b66
AnonymBruker Skrevet 27. juli #11 Skrevet 27. juli Minste har hatt mye mareritt i det siste. Som har endt med at meg, faren, begge to eller bestefar har dødd. Eldste har vært unaturlig lei seg og gråte mye. Snakket mye om skumle damer med langt sort hår som vil skade han når han skal sove. Begge har blitt redd for å sove uten nattlys. Noe som er svært atypisk for de. Jeg har ikke klart å koble det før i kveld. Så jeg vil ikke kalle det hysteri. De har sett alle sesongene. Med far sin velsignelse. Jeg har snakket med far og alt han har sagt er "sorry da. Jeg så på dirty harry og jurassic park å ble ikke redd". Som om det er relevant. Jeg så selv på en halv sesong av squid games før jeg kuttet ut fordi det var for hjerteskjærende og brutalt for meg. Å jeg er voksen. Akkurat tilbrakt en time hos ungene nå fordi de er mørkredde. Fader altså, er så utrolig forbanna på den gubben. Vi har hatt skikkelig bra samarbeid frem til nå. I 5 år. Hvordan får jeg ungene tilbake fra det her? Anonymkode: d5ca7...ea9 4 1
Al34n0nym1 Skrevet 27. juli #12 Skrevet 27. juli (endret) AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Minste har hatt mye mareritt i det siste. Som har endt med at meg, faren, begge to eller bestefar har dødd. Eldste har vært unaturlig lei seg og gråte mye. Snakket mye om skumle damer med langt sort hår som vil skade han når han skal sove. Begge har blitt redd for å sove uten nattlys. Noe som er svært atypisk for de. Jeg har ikke klart å koble det før i kveld. Så jeg vil ikke kalle det hysteri. De har sett alle sesongene. Med far sin velsignelse. Jeg har snakket med far og alt han har sagt er "sorry da. Jeg så på dirty harry og jurassic park å ble ikke redd". Som om det er relevant. Jeg så selv på en halv sesong av squid games før jeg kuttet ut fordi det var for hjerteskjærende og brutalt for meg. Å jeg er voksen. Akkurat tilbrakt en time hos ungene nå fordi de er mørkredde. Fader altså, er så utrolig forbanna på den gubben. Vi har hatt skikkelig bra samarbeid frem til nå. I 5 år. Hvordan får jeg ungene tilbake fra det her? Anonymkode: d5ca7...ea9 Lærer man ikke barna sine å skille fiksjon og realitet lengre? Da vil jeg påstå at man er uegnet som foreldre. Endret 27. juli av Al34n0nym1 4
AnonymBruker Skrevet 27. juli #13 Skrevet 27. juli AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Minste har hatt mye mareritt i det siste. Som har endt med at meg, faren, begge to eller bestefar har dødd. Eldste har vært unaturlig lei seg og gråte mye. Snakket mye om skumle damer med langt sort hår som vil skade han når han skal sove. Begge har blitt redd for å sove uten nattlys. Noe som er svært atypisk for de. Jeg har ikke klart å koble det før i kveld. Så jeg vil ikke kalle det hysteri. De har sett alle sesongene. Med far sin velsignelse. Jeg har snakket med far og alt han har sagt er "sorry da. Jeg så på dirty harry og jurassic park å ble ikke redd". Som om det er relevant. Jeg så selv på en halv sesong av squid games før jeg kuttet ut fordi det var for hjerteskjærende og brutalt for meg. Å jeg er voksen. Akkurat tilbrakt en time hos ungene nå fordi de er mørkredde. Fader altså, er så utrolig forbanna på den gubben. Vi har hatt skikkelig bra samarbeid frem til nå. I 5 år. Hvordan får jeg ungene tilbake fra det her? Anonymkode: d5ca7...ea9 Det der kommer til å sitte i, TS. Jeg husker fortsatt selv at jeg ble livredd for Indiana Jones da jeg var sikkert 6-7 år. Har barna sovet hos ham og har han opplevd marerittene deres? Jeg tror ikke han forstår alvoret. Tenker en time med helsesøster på skolen kan være et sted å starte, både for barna individuelt/sammen med deg, for deg alene ift hvordan takle det og ikke minst for pappaen som trenger en gedigen runde med voksenkjeft! Og blir det ikke bedre tenker jeg faktisk det bør vurderes om han er skikket til å ha barna på overnatting frem til de er mye større enn nå. Anonymkode: 6ae2d...649 2 2
AnonymBruker Skrevet 27. juli #14 Skrevet 27. juli Al34n0nym1 skrev (2 minutter siden): Lærer man ikke barna sine å skille fiksjon og realitet lengre? Da vil jeg påstå at man er uegnet som foreldre. Jo, selvfølgelig gjør man det. Men 6-åringer skjønner det ikke nødvendigvis fullt ut. Har du sett squid game selv? Det er definitivt en voksenserie som fortjener sin aldersgrense. Det virker ikke som du har barn om du tror man bare kan si at «det er bare fiksjon» og så forstår de hva det betyr og synes ikke lengre det er skummelt og slipper mareritt. Anonymkode: 6ae2d...649 5 1 6
AnonymBruker Skrevet 27. juli #15 Skrevet 27. juli Altså, hæ?? Nesten så jeg tenker det må være trolling, for ingen gjør vel noe sånt? En ting er hva han har gjort nå, men hva blir det neste tenker jeg? Når hans eneste reaksjon er «sorry» og et forsøk på bagatellisering har han tydeligvis ikke forstått at dette ikke er greit. Anonymkode: 305a0...e00 1
Al34n0nym1 Skrevet 27. juli #16 Skrevet 27. juli (endret) AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jo, selvfølgelig gjør man det. Men 6-åringer skjønner det ikke nødvendigvis fullt ut. Har du sett squid game selv? Det er definitivt en voksenserie som fortjener sin aldersgrense. Det virker ikke som du har barn om du tror man bare kan si at «det er bare fiksjon» og så forstår de hva det betyr og synes ikke lengre det er skummelt og slipper mareritt. Anonymkode: 6ae2d...649 Er du sikke på at du selv klarer å lære dine barn å skille mellom fiksjon og realitet? Om det ser bjørnis eller Elsa.. sier du at bjørnis er som de bjørnene i skogen? De slukker brann og går sammen med vanlig mennesker? Neppe. Eller Elsa som kan skyte is fordi hun er en prinsesse. Sier du da at prinsessen av Norge kan skyte is? Endret 27. juli av Al34n0nym1
AnonymBruker Skrevet 27. juli #17 Skrevet 27. juli Exen din har ikke adekvat omsorgsevne. Jeg ville sagt fra til barnevern og bedt om råd. Anonymkode: f3edc...268 1 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli #18 Skrevet 27. juli Al34n0nym1 skrev (Akkurat nå): Er du sikke på at du selv klarer å lære dine barn å skille mellom fiksjon og realitet? Om det se bjørns eller Elsa.. sier du at bjørns er som de bjørnene i skogen? Neppe. Ja, det klarer jeg fint. Men jeg lar ikke 5-åringen se på squid game eller andre grøssere - selvfølgelig ikke, for hun klarer ikke dette skillet enda. Hun kan til og med fortsatt synes at Vaiana og Frost er skummel første gang man ser den, er en grunn til at de har 6-års grense! På den andre siden skjønner hun fint at dartpiler i minecraft ikke er ekte skyting. Å skremme barn med vilje ved å eksponere dem for ting de overhodet ikke er modne for er barnemishandling! Man må selvfølgelig tilpasse etter modenhetsnivå. Hvorfor tror du egentlig det finnes aldersgrenser? Anonymkode: 6ae2d...649 8 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli #19 Skrevet 27. juli «Men hva f liksom» sikkert… Anonymkode: 3a06b...5cf
AnonymBruker Skrevet 27. juli #20 Skrevet 27. juli Dette er ille! Vi lar ikke 12 åringen se squid game, selv om noen i klassen gjør det. Men de fleste foreldre vi snakker med lar ikke 12åringen se på. Og dine er enda yngre! Huff, stakkars. Jeg ble skikkelig uvel og syns serien er grufull! Anonymkode: 96851...0c0 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå