AnonymBruker Skrevet 27. juli #1 Skrevet 27. juli Har nå bodd i leilighet i Spania i 11 dager med ustabilt og tidvis fraværende WiFi. Dette har ødelagt flere filmkvelder og det er generelt irriterende å betale for masse mobildata når WiFi skulle være inkludert. Hva kan vi kreve av rabatt fra utleier? I annonsen står det tydelig at WiFi er inkludert. Setter pris på alle svar. Anonymkode: fcb30...7d2
AnonymBruker Skrevet 27. juli #2 Skrevet 27. juli Kan du ikke regne ut hvor mye ekstra dere har betalt for mobildata, og kreve den summen? Selvsagt kun hvis dere har klaget på at internett ikke fungerer og har gitt utleier mulighet til å rette opp feilen. Anonymkode: 84d11...9db 6
AnonymBruker Skrevet 27. juli #3 Skrevet 27. juli WiFi er inkludert, men dere har kanskje fir store krav til hastighet? Anonymkode: e1173...6b7 6 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli #4 Skrevet 27. juli Når opplyste du utleier om mangelen? Og hva har dere fått til svar? Anonymkode: 104f1...0db 2
AnonymBruker Skrevet 27. juli #5 Skrevet 27. juli Hva sier utleier da? Regner med dere sa fra med en gang? Og har utleier forsøkt å ordne? Anonymkode: a1a1f...095 2
AnonymBruker Skrevet 27. juli #6 Skrevet 27. juli De fleste telefonabonnement har vel "roam like home" innenfor EU - i så fall blir det ikke økt kostnad. Anonymkode: ef720...cb2 6 4
AnonymBruker Skrevet 27. juli #7 Skrevet 27. juli Hva sier utleier? Har utleier fått tid til å utbedre problemet? Sist jeg var på ferie var vi uten WiFi i 3 dager. Klagde til utleier dag 2 fikk det tilbake sent dag 3. Krevde ikke noe rabatt. Tar som regel 1-3 dager å fikse problemet. Anonymkode: 8d02b...801 2
AnonymBruker Skrevet 27. juli #8 Skrevet 27. juli Vi gav utleier beskjed 19/7. Har vært en servicemann innom x 2, utleier har vært innom x 2, vi har også fått et nytt modem, men problemet består. Problemet er at internett faller ut ca 30 % av tiden. Vi kan f eks se på film i 20 minutter, så må vi ha 10 min pause før internett er tilbake igjen. TS Anonymkode: fcb30...7d2
AnonymBruker Skrevet 27. juli #9 Skrevet 27. juli AnonymBruker skrev (1 time siden): De fleste telefonabonnement har vel "roam like home" innenfor EU - i så fall blir det ikke økt kostnad. Anonymkode: ef720...cb2 Det er jo kjempe dyrt? Gjorde det på hytta en kveld og lærte meg og laste ned filmer og serier på forhånd 😅 Anonymkode: 2aba4...ccb
AnonymBruker Skrevet 27. juli #10 Skrevet 27. juli Nja, jeg har veldig dårlig internett i Spania, altså dårlig hastighet så blir sånn med filmer. Allikevel, hvis utleier mener at internettet vanligvis er hastig kan du kanskje få litt avslag, men dekket mobildata er litt drøyt. Hvor mye tid bruker dere på.og se film? Anonymkode: 2aba4...ccb 1 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli #11 Skrevet 27. juli Mange land har jo ikke så bra hastighet som en del steder i Norge. Så er ikke sikkert du kommer så langt hvis utleier har sjekket om ting er greit..ser dere har fått nytt modem så kan jo bare at nettet ikke er bedre, det får en jo ikke gjort så mye med Her så bruker vi mobildata når vi er på hytta. Og 1 g tilsvarer ca 1 time titting. Så da de gangene vi er på hytta endrer vi abonnement til ubegrenset mobildata siden det blir billigereven å kjøpe mobildata. Anonymkode: 6fa35...769 4
AnonymBruker Skrevet 27. juli #12 Skrevet 27. juli AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Det er jo kjempe dyrt? Gjorde det på hytta en kveld og lærte meg og laste ned filmer og serier på forhånd 😅 Anonymkode: 2aba4...ccb Det er «gratis», altså inkludert i abonnementet Anonymkode: b646c...484 2
AnonymBruker Skrevet 27. juli #13 Skrevet 27. juli AnonymBruker skrev (1 time siden): Har nå bodd i leilighet i Spania i 11 dager med ustabilt og tidvis fraværende WiFi. Dette har ødelagt flere filmkvelder og det er generelt irriterende å betale for masse mobildata når WiFi skulle være inkludert. Hva kan vi kreve av rabatt fra utleier? I annonsen står det tydelig at WiFi er inkludert. Setter pris på alle svar. Anonymkode: fcb30...7d2 I Spania er ofte Wifi dårligere enn i Norge. Ustabilt wifi er mer normalen enn unormalen. Å tro du kan vinne frem med et rabatt krav her er temmelig naivt. Anonymkode: e14bd...4d2 8 2
Brunello Skrevet 27. juli #14 Skrevet 27. juli Det er som regel dårlig nett på utleieleiligheter i syd-Europa. Du får antakelig null i rabatt. Du kan jo fint bruke 5G. Koster ikke mange hundrelappene å oppdatere abonnementet for en måned til fri data. 3 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli #15 Skrevet 27. juli AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Det er jo kjempe dyrt? Gjorde det på hytta en kveld og lærte meg og laste ned filmer og serier på forhånd 😅 Anonymkode: 2aba4...ccb Dårlig abonnement du da Anonymkode: 6ee7c...4de
AnonymBruker Skrevet 27. juli #16 Skrevet 27. juli AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Det er «gratis», altså inkludert i abonnementet Anonymkode: b646c...484 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Dårlig abonnement du da Anonymkode: 6ee7c...4de Jeg har sikkert dårlig abonnement ja, har billig abonnement for bruker lite mobildata til daglig. Hvis ts har gratis, inkludert i abonnementet så er jo saken løst. Anonymkode: 2aba4...ccb
AnonymBruker Skrevet 27. juli #17 Skrevet 27. juli AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har sikkert dårlig abonnement ja, har billig abonnement for bruker lite mobildata til daglig. Hvis ts har gratis, inkludert i abonnementet så er jo saken løst. Anonymkode: 2aba4...ccb Er man smart før man skal på ferie, så bytter man abn den månede man skal være bort til mer data, så er problemet løst. Talkmore som vi har, skrur vi opp til mye mer data for den måneden vi skalvære mye borte. Når vi kommer hjem igjen bytter vi tilbake til mindre data. Enkelt å gjøre på min side. Har gjort dette med både Telia og Telenor, da vi hadde dem. Og enda lengre tilbake hadde vi Spansk abn som vi brukte i Spania. Anonymkode: e14bd...4d2 3
TBL12 Skrevet 27. juli #18 Skrevet 27. juli (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har sikkert dårlig abonnement ja, har billig abonnement for bruker lite mobildata til daglig. Hvis ts har gratis, inkludert i abonnementet så er jo saken løst. Anonymkode: 2aba4...ccb Alle mobiloperatører må forholde seg til samme regler for Roam like home i EU og EØS land. Siste endring var i 2021 da Storbritannia også ble lagt til, selv om de ikke er del av EU. Typen abonnement skal dermed ikke utgjøre noen forskjell ved reise i EU og EØS land, pluss Storbritannia. Før denne ordningen kom var det kostbart med mobildata i EU og EØS land. Reiser en til land utenfor EU/ EØS eller benytter mobildata på skip eller ferge, eksempelvis danskebåten eller Kiel fergen kan en raskt få en overraskelse. https://nkom.no/ekom-markedet/plikter-og-regelverk/internasjonal-gjesting-roaming Endret 27. juli av TBL12 1
HMK Skrevet 27. juli #19 Skrevet 27. juli AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er jo kjempe dyrt? Gjorde det på hytta en kveld og lærte meg og laste ned filmer og serier på forhånd 😅 Anonymkode: 2aba4...ccb Nei. Det er samme pris i Spania som i Norge. 2
AnonymBruker Skrevet 27. juli #20 Skrevet 27. juli TBL12 skrev (2 minutter siden): Alle mobiloperatører må forholde seg til samme regler for Roam like home i EU og EØS land. Siste endring var i 2021 da Storbritannia også ble lagt til, selv om de ikke er del av EU. Typen abonnement skal dermed ikke utgjøre noen forskjell ved reise i EU og EØS land, pluss Storbritannia. Før denne ordningen kom var det kostbart med mobildata. https://nkom.no/ekom-markedet/plikter-og-regelverk/internasjonal-gjesting-roaming HMK skrev (1 minutt siden): Nei. Det er samme pris i Spania som i Norge. Å bruke mobildata til å se film etc, går dataforbruket unna, men det forstår jo ikke dere! Anonymkode: 44c5a...ec0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå