AnonymBruker Skrevet 27. juli #21 Skrevet 27. juli Velger rituals, i samme duft som jeg bruker i bodylotion, sjampo etc. Anonymkode: 2ce9d...972 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli #22 Skrevet 27. juli Jeg kjøpte parfymerte vaskemidler av gammel vane. Samme merke som jeg var vant til hjemmefra. Det var rett og slett ikke en bevisst handling. Da vi fikk barn kjøpte vi parfymefritt og noe som skulle være allergivennlig. Mannen hadde vært plaga av noe kviselignende utslett, og dette forsvant. Kjøpte feil en gang og vaska de voksnes tøy med parfymert vaskemiddel og tenkte det var for dumt å kaste, og gjennom den boksen ble huden hans verre igjen. en og annen vask på besøk går bra, men her i huset er det bare parfymefritt. Anonymkode: 52676...61c
AnonymBruker Skrevet 27. juli #23 Skrevet 27. juli AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Jeg går mot strømmen i dette innlegget og velger parfymerte vaskepulver. Jeg synes parfymefrie vaskemidler lukter "kjemisk", og foretrekker at de er mildt parfymert for å dekke over laboratorielukta. Vi har alle lukter vi reagerer på. Selv elsker jeg lukta av vaskepulver ❤️ Anonymkode: 2b3e4...73f En ting er å "reagere" ved å ikke like, en annen ting er allergi som sender en på legevakta hvis man var så uheldig å forsøke å stå utenfor en parfymebutikk og snakke i (bonstavelig talt) ett minutt. Tenker du noen gang på at en person som sitter ved siden av deg på tog, kino, jobb kan få store astmaproblemer av det du har på deg? Anonymkode: 32ce8...d34 2
AnonymBruker Skrevet 27. juli #24 Skrevet 27. juli Gikk over til parfymefritt vaskemiddel da jeg fikk barn. Tøymykner bruker jeg ikke, helt unødvendig. Anonymkode: 3d2b1...68f 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli #25 Skrevet 27. juli Jeg bruker litt av begge deler, både omo og parfymefritt. Velger alltid parfymefri tøymykner og ullvaskemiddel. Ungenes klær og utstyr vasker parfymefritt, og for det meste mitt og. Men av og til bruker jeg omo på mine klær og mitt dynetrekk fordi det lukter godt. Men det er kanskje 1-2 vasker i måneden med omo. Velger ellers parfymefritt der jeg kan. Shampo og balsam er med duft fordi jeg ikke har funnet godt nok alternativ uten. Bruker av og til litt bodymist fordi jeg liker det, men det er ikke hver uke. Så, vi er et parfymeredusert men ikke parfymefritt hjem. Anonymkode: 4cdff...1cc
AnonymBruker Skrevet 27. juli #26 Skrevet 27. juli AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Tenker du noen gang på at en person som sitter ved siden av deg på tog, kino, jobb kan få store astmaproblemer av det du har på deg? Trenger ikke ha astma for å få problemer. Jeg kan ikke ta buss pga gamle damer med syke mengder parfyme, (både elnett og tøymykner og annen parfyme) og jeg har ikke astma. Kino er bare å glemme, noen må fortelle guttene sine at 1 liter axe ikke virker om man vil ha kjæreste. Offentlig transport burde vere parfymefri sone på samme vis som legekontor og sykehus. Anonymkode: ef571...e84 1 2
AnonymBruker Skrevet 27. juli #27 Skrevet 27. juli AnonymBruker skrev (1 minutt siden): En ting er å "reagere" ved å ikke like, en annen ting er allergi som sender en på legevakta hvis man var så uheldig å forsøke å stå utenfor en parfymebutikk og snakke i (bonstavelig talt) ett minutt. Tenker du noen gang på at en person som sitter ved siden av deg på tog, kino, jobb kan få store astmaproblemer av det du har på deg? Anonymkode: 32ce8...d34 Det finnes en uendelighet av allergier her i verden, og ja, jeg tar hensyn til allergier innen rimelighetens grenser. Selv blir jeg også direkte syk av enkelte ting, og må ta enkelte hensyn i hverdagen på grunn av det. Tenker for eksempel DU på at jeg får overfølsomhetsreaksjon av noe du spiser hvis jeg sitter ved siden av deg på toget? Vel, du kommer antakeligvis til å tenke på det når jeg begynner å kaste opp. Anonymkode: 2b3e4...73f 4
AnonymBruker Skrevet 27. juli #28 Skrevet 27. juli Bruker Omo både den for farget og hvitt tøy. Og parfymert skyllemiddel, fordi jeg syns det lukter godt. Anonymkode: a1414...bfa 5 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli #29 Skrevet 27. juli Jeg vil at det skal lukte reint. Anonymkode: eefd7...443 2 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli #30 Skrevet 27. juli Ingen allergier eller plager men vi velger parfymefritt bare fordi det for oss er den åpenbare løsningen på et problem mange har med å reagere på lukt. Vi trenger ikke den parfymen til noe så da dropper vi den ganske enkelt. Vaskemiddel, deo, bodylotion og kremer, solkrem osv. Noen få produkt her i huset som shampoo og balsam er parfymert siden gode nok alternativer ikke har blitt funnet men mesteparten av er parfymefritt. Som bonus lukter de faktiske parfymene vi bruker helt skjeldent bedre uten all «forurensingen» fra øvrige produkter. Anonymkode: 88355...c06
AnonymBruker Skrevet 27. juli #31 Skrevet 27. juli Skjønner meg virkelig ikke på de som syns omo lukter godt. Anonymkode: 0172b...778 3
AnonymBruker Skrevet 27. juli #32 Skrevet 27. juli Jeg liker å omgi meg med dufter, så her er det omo og tøymykner med duft og parfyme og bodylotion og duftlys og hele pakka. Hva andre måtte mene om mitt duftende liv er helt uinteressant. Anonymkode: 16a07...d9e 3 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli #33 Skrevet 27. juli Parfymefritt. Er allergisk. Anonymkode: 56695...d38
AnonymBruker Skrevet 27. juli #34 Skrevet 27. juli Bruker vaskemiddel med parfyme. Bruker ulike, kjøper store kvanta i Sverige. Nå brukes en med epleduft. På sengesett brules Rituals. Anonymkode: ec92d...855 4
Stacy__ Skrevet 27. juli #35 Skrevet 27. juli Alltid uparfymerte vaskemidler, både tøymykner og vaskepulver. Jeg kan ikke fordra lukten av parfymert vaskemiddel og tøy. Og både meg og ungene har sensitiv hud, vi tåler det ikke. Så det blir alltid neutral eller blenda sensitiv uten parfyme. 2
AnonymBruker Skrevet 27. juli #36 Skrevet 27. juli Elsker dufter. Bruker OMO, skyllemiddel, duftende bodylotion, deo, parfyme, har diffuser med eteriske oljer, har brenner med duftvoks 😄. Ingenting av det er heldigvis ulovlig 😉 Anonymkode: 2cb1d...4e8 4 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli #37 Skrevet 27. juli AnonymBruker skrev (24 minutter siden): En ting er å "reagere" ved å ikke like, en annen ting er allergi som sender en på legevakta hvis man var så uheldig å forsøke å stå utenfor en parfymebutikk og snakke i (bonstavelig talt) ett minutt. Tenker du noen gang på at en person som sitter ved siden av deg på tog, kino, jobb kan få store astmaproblemer av det du har på deg? Anonymkode: 32ce8...d34 Nei. Den som har allergien får gjøre det hun/han trenger for å beskytte seg selv, ikke forvente at resten av verden skal tilpasse seg og la være å bruke produkter som er i salg og fullt lovlige. Et søskenbarn er hyperallergisk mot peanøtter, men forventer ikke at hele verden skal slutte å spise peanøtter av den grunn. Anonymkode: 16a07...d9e 4
AnonymBruker Skrevet 27. juli #38 Skrevet 27. juli AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nei. Den som har allergien får gjøre det hun/han trenger for å beskytte seg selv, ikke forvente at resten av verden skal tilpasse seg og la være å bruke produkter som er i salg og fullt lovlige. Et søskenbarn er hyperallergisk mot peanøtter, men forventer ikke at hele verden skal slutte å spise peanøtter av den grunn. Anonymkode: 16a07...d9e Lettere å unngå peanøtter enn vandrende stinkbomber overalt hvor man snur seg. Anonymkode: aba8d...ccb 2
AnonymBruker Skrevet 27. juli #39 Skrevet 27. juli AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Lettere å unngå peanøtter enn vandrende stinkbomber overalt hvor man snur seg. Anonymkode: aba8d...ccb Fortsatt så er det de med allergi som må ta sine forholdsregler, og ikke forvente at alle andre skal tenke på de. Anonymkode: c288b...f59 2
Kålrota Skrevet 27. juli #40 Skrevet 27. juli Jeg reagerer på alle typer lukt og har følgelig parfymefritt vaskemiddel og ikke tøymykner. Legger ikke føringer på andre enn de jeg bor med.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå