Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva sier du da? For meg er det naturlig å spørre hva de skal med det og hvem de evnt representerer. Hva ville du gjort? Er det vanlig at unge går fra dør til dør og tigger penger?

Anonymkode: 195a9...40a

Videoannonse
Annonse
Gjest Miaminmia
Skrevet

Ofte samler de inn til skoletur, russegruppa eller lignende. Det er jo bare å spørre de. Jeg gir gjerne fra meg panten til ungdom som gidder gå fra dør til dør. 

AnonymBruker
Skrevet

De må si hva det går til. Er det skoletur el lignende så får de. 

Anonymkode: 7345e...1f7

• Nyttig 3
Skrevet

Jeg spør hva de skal bruke det til, men de sier det jo som oftest. Som oftest er det jo til skoleturer,  idrettslag ol. og de har med en lapp sol bekrefter det.

Har to ganger opplevd at noen tenåringer har ringt på og sagt det er til kino /trampolinepark , men de var så snille og høflige at jeg ikke hadde noen problemer med å gi til de. Når de gidder å gå fra dør til dør,  og samle inn flasker for så å måtte pante de , altså jobbe for å få penger- har jeg ingen problemer med å gi selv om formålet er lek/kino ol. 

• Liker 12
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Gir hvis det er til idrettslag eller lignende 

Anonymkode: 7c540...861

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Gir alltid noe, synes det er supert at barn/ungdom legger inn en innsats for å tjene penger. Har hatt noen som har samlet inn til ferien, fotballkort, gullbrød-sjokolade til farfaren sin og en ny undulat fordi den forrige stakk av.

Kommer det organisasjoner får de mye mer, men hyggelig barn/ungdom får en 5-6 flasker/bokser.

Anonymkode: 7e301...8f4

• Liker 5
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg åpner ikke for random folk, men om jeg hadde gjort det hadde jeg ikke gitt bort noe av verdi til noen fjortiser som bare ville ha det. 

Hvis de samlet inn til noe vettug (som tur med idrettslaget og ikke russetid) kunne jeg vurdert det. 

Anonymkode: e5532...736

• Liker 1
Skrevet

Det er helt innafor å spørre hva det går til. Jeg synes de bør si det uoppfordret, og ved å spør så lærer de kanskje å si det uoppfordret.

Jeg gir gjerne. Har aldri opplevd at formålet er ufornuftig, det er alltid til idrettslaget eller klassetur e.l.

Jeg har selv barn som har deltatt i pantedugnad for både idrettslaget og klasseturen. Som forelder liker jeg mye bedre pantedugnader enn salgsdugnader der man skal selge kjeks eller dopapir.

Skrevet

Vi får alltid info om når og hvilket lag /gruppe som kommer for å spørre etter flasker her i nabolaget , på FB siden vår, så vi vet hvem som kommer:)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Hedda-78 skrev (2 minutter siden):

Det er helt innafor å spørre hva det går til. Jeg synes de bør si det uoppfordret, og ved å spør så lærer de kanskje å si det uoppfordret.

Jeg gir gjerne. Har aldri opplevd at formålet er ufornuftig, det er alltid til idrettslaget eller klassetur e.l.

Jeg har selv barn som har deltatt i pantedugnad for både idrettslaget og klasseturen. Som forelder liker jeg mye bedre pantedugnader enn salgsdugnader der man skal selge kjeks eller dopapir.

Vi har også opplevd at de kommer i regi av idrettslag, men da gjerne med voksne. Men så dukket noen på døra i dag også, midtvinters ferien. Uten voksne og uten å si hva det var til. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva sier du da? For meg er det naturlig å spørre hva de skal med det og hvem de evnt representerer. Hva ville du gjort? Er det vanlig at unge går fra dør til dør og tigger penger?

Det er for å samle inn til noe med skole eller idrett

Anonymkode: 2e1cb...48d

Skrevet

Tydeligvis blitt en greie å tigge om andres pant. Er det til skole eller foreninger sendes det oftest ut info på forhånd. Men har opplevd mye av ungdommer som ringer på og kun sier «hei, har du noe pant vi kan få?» 

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vi har også opplevd at de kommer i regi av idrettslag, men da gjerne med voksne. Men så dukket noen på døra i dag også, midtvinters ferien. Uten voksne og uten å si hva det var til. 

Ville de ikke svare da du spurte hva det var til heller? Hvis de ikke ville svare, hadde jeg ikke gitt.

AnonymBruker
Skrevet

Aldri opplevd dessverre, men hadde glatt gitt dem all panten min. (Har to søppelsekker akkurat nå.) Jeg har ikke bil, så er litt upraktisk å måtte pante selv. 😛

Anonymkode: 1d676...a62

Skrevet

Det burde jo ikke holde å si hva det er til. De burde jo kunne bevise at det faktisk går til en eller annen forening hvis det faktisk er det pengene går til. Synes det er veldig spesielt hvis div. idrettslag osv. bare sender ungdommer/unger ut for å samle inn pant uten noe som helst som knytter dem opp mot foreningen de skal representere.

Det er jo en grunn til at de har blitt så strenge med innsamlerne til TV-aksjonen Uten noen form for bevis/dokumentasjon kan jo hvem som helst be om penger/pant til hva som helst.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Gir aldri. Har en 7-åring som panter flaskene og som sparer penger.

Anonymkode: faa15...d16

AnonymBruker
Skrevet

Gir aldri. Alternativet slik jeg ser det, er pantelotteriet/Røde kors, og det er i 100 prosent av tilfellene er bedre formål enn russebuss og skoletur for ungdom i verdens rikeste land.

Anonymkode: 582ce...1a8

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Gir selvsagt 

Anonymkode: 2de85...e25

AnonymBruker
Skrevet

Oppdaget at noen unger samlet til seg selv siden de kom flere ganger på kort tid. Da fikk de klar beskjed om å aldri komme tilbake. Dessverre ødelegger de for de som faktisk samler inn til et godt formål. Vil i alle fall se om de har med voksne, sjelden ungdommer samler her og ofte annonseres det på Facebook i forkant hvis det er innsamlinger. 

Anonymkode: c620e...238

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Her samlet de inn til fotballklibben sin, ha de en stappfull bossekk!

Anonymkode: 1b141...54e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...