AnonymBruker Skrevet 27. juli #1 Skrevet 27. juli Jeg forstår ikke… hvor mye tjener mann som leverandør av mat? Foodora? Hsr forsøkt å spørre men det er kun automatisk svar fra en robot uten noe konkret. Fikk tilsendt en arbeidskontrakt…. Kan ikke se konkret hvor mye betalingen pr oppdrag faktisk er. Noen som har erfaring? Hva tjener mann? Jeg kjører bil. Anonymkode: fd5ef...8b4
Anonyme6363 Skrevet 27. juli #2 Skrevet 27. juli 2 hours ago, AnonymBruker said: Jeg forstår ikke… hvor mye tjener mann som leverandør av mat? Foodora? Hsr forsøkt å spørre men det er kun automatisk svar fra en robot uten noe konkret. Fikk tilsendt en arbeidskontrakt…. Kan ikke se konkret hvor mye betalingen pr oppdrag faktisk er. Noen som har erfaring? Hva tjener mann? Jeg kjører bil. Anonymkode: fd5ef...8b4 Hei, jeg er student og har jobbet ved siden av studiene. Å jobbe i Foodora er ikke noe man kan leve av. Jeg jobber rundt 3 timer når jeg jobber, og tjener rundt 200 kroner per time. Men det er veldig slitsomt å sykle i flere timer. Men kanskje bil er bedre enn sykkel. Idag jobbet jeg 400kr i 3 timer. 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli #3 Skrevet 27. juli Trodde foodora hadde fått til tariffavtale og ansatt sine bud i fra i fjor jeg? Er derfor jeg bare bruker foodora og aldri wolt. Var det en bløff? Anonymkode: a4581...58f
AnonymBruker Skrevet 27. juli #4 Skrevet 27. juli Anonyme6363 skrev (3 minutter siden): Hei, jeg er student og har jobbet ved siden av studiene. Å jobbe i Foodora er ikke noe man kan leve av. Jeg jobber rundt 3 timer når jeg jobber, og tjener rundt 200 kroner per time. Men det er veldig slitsomt å sykle i flere timer. Men kanskje bil er bedre enn sykkel. Idag jobbet jeg 400kr i 3 timer. 200 kroner i timen som student var jo ikke dårlig da. Er det uten tips? Anonymkode: a4581...58f
Anonyme6363 Skrevet 27. juli #5 Skrevet 27. juli 10 minutter siden, AnonymBruker said: 200 kroner i timen som student var jo ikke dårlig da. Er det uten tips? Anonymkode: a4581...58f Det er ikke alltid du kan tjene 200kr per time. Noen ganger 100kr per time. Men viktigst er at jobben er veldig slitsomt.
AnonymBruker Skrevet 27. juli #6 Skrevet 27. juli Foodora og co er det nærmeste du kommer sosial dumping i dette landet! Anbefales IKKE. Anonymkode: 770cf...540 4
AnonymBruker Skrevet 27. juli #7 Skrevet 27. juli Anonyme6363 skrev (10 minutter siden): Det er ikke alltid du kan tjene 200kr per time. Noen ganger 100kr per time. Men viktigst er at jobben er veldig slitsomt. Var vel ikke slitsom ts spurte om , og ts har jo uansett bil. Noen sykler, noen kjører bil, vet at noen ungdom velger denne type jobb med sykkel for og kombinere med frisk luft og trening. Jeg gikk med avisen i blokk når jeg var ung , det var slitsomt , men fin trening 😅 ok, lønn, hvordan regnes lønnen ut? De skrøt jo av og ha fått til en tariffavtale og ha ansatt budene sine. Er det ikke sånn? Er det samme opplegg som wolt? Hvor får du 100- 200 kr av, er det bare tips eller 20 kr per levering eller hva det var? Anonymkode: a4581...58f 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli #8 Skrevet 27. juli AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Foodora og co er det nærmeste du kommer sosial dumping i dette landet! Anbefales IKKE. Anonymkode: 770cf...540 Døven og de juger da. Hvordan fikk de journalister med på dette? Jeg har brukt bare foodora det siste året jeg, fordi da visste jeg jo at budene fikk lønn. Får gå tilbake til wolt og tips da .. Anonymkode: a4581...58f
AnonymBruker Skrevet 28. juli #9 Skrevet 28. juli Takk for alle svar 🙂 Det interessante er at det står ikke noe konkret lønn i kontrakten. Den er lang og jeg har lest alt. Man får heller ikke konkret svar ved å skrive til de. Det er rett og slett ikke synlig. Synes at dette bør få større oppmerksomhet. Noen sitter og tjener store penger på andre. Anonymkode: fd5ef...8b4
Spiren Skrevet 28. juli #10 Skrevet 28. juli AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Takk for alle svar 🙂 Det interessante er at det står ikke noe konkret lønn i kontrakten. Den er lang og jeg har lest alt. Man får heller ikke konkret svar ved å skrive til de. Det er rett og slett ikke synlig. Synes at dette bør få større oppmerksomhet. Noen sitter og tjener store penger på andre. Anonymkode: fd5ef...8b4 Jeg ville aldri signert en slik kontrakt. Ta gjerne kontakt med fagforbund/medier for å belyse dette. Dersom du allikevel skulle vurdere det: Du må finne ut faktisk lønn, og beregn drivstoff kostnader og evt bompenger for å finne ut hvor lønnsomt dette faktisk er. Det finnes mye bedre der ute.
AnonymBruker Skrevet 28. juli #11 Skrevet 28. juli Jeg har jobbet som syklist for Foodora, og trivdes. Man må være glad i fysisk aktivitet og litt sterk i huet, for det er virkelig en krevende jobb. Dersom du kommer deg over den første kneika (ca 1-2 mnd), så går det bedre. Grunnen til at jeg trivdes er at jeg aldri har vært i bedre form enn da jeg jobbet for Foodora, og mange dyktige og flinke studenter som kollegaer. Men, jeg likte ikke usikkerhet rundt lønn og dårlige arbeidsbetingelser. Anbefaler det som ekstra inntekt, og ikke noe mer. Anonymkode: 7c073...6fa 2
AnonymBruker Skrevet 28. juli #12 Skrevet 28. juli 100 til 200 kr timen i lønn minus skatt og minus vedlikeholds og drifts kostnader til kjøretøy / sykkel? Det høres jo hel latterlig dårlig ut. Anonymkode: 4106e...62d
AnonymBruker Skrevet 28. juli #13 Skrevet 28. juli AnonymBruker skrev (17 timer siden): Døven og de juger da. Hvordan fikk de journalister med på dette? Jeg har brukt bare foodora det siste året jeg, fordi da visste jeg jo at budene fikk lønn. Får gå tilbake til wolt og tips da .. Anonymkode: a4581...58f https://frifagbevegelse.no/ntb/stadig-farre-sykkelbud-er-fagorganisert-6.158.1126727.323623734b De fikk tariff, men bransjen er i stor grad overtatt av utenlandske arbeidere, ofte kriminelle, som av ulike grunner jobber frilans, i hvert fall her i Oslo. https://www.nrk.no/stor-oslo/mener-at-rumenske-kriminelle-organiserer-foodora--og-woltbud-i-oslo-1.17413912 Anonymkode: 005ba...23f
AnonymBruker Skrevet 28. juli #14 Skrevet 28. juli Og dere som bruker disse tjenestene støtter sosial dumping og gir kriminelle legitim tilgang til å spane og utføre kriminalitet i gata/blokka/nabolaget deres, for å spare noen småkroner. Mange kjører rundt i trafikkfarlige biler som mangler pkk, de er med på å drive opp priser på bomring og parkering, som de ikke betaler, og håndterer leveringen deres med hender som nettopp rotet gjennom ei søppelkasser etter pant. Vel bekomme. Anonymkode: 005ba...23f 1
AnonymBruker Skrevet 28. juli #15 Skrevet 28. juli Også må man betale for klær, bag og utstyr, ca 1500,- som blir trukket av lønna før du får utbetalt en eneste krone. Anonymkode: 369b8...928
AnonymBruker Skrevet 28. juli #16 Skrevet 28. juli Kjøp en bil i Romania om du ønsker å starte..... Anonymkode: 818d2...16f
Anonyme6363 Skrevet 28. juli #17 Skrevet 28. juli 4 hours ago, AnonymBruker said: 100 til 200 kr timen i lønn minus skatt og minus vedlikeholds og drifts kostnader til kjøretøy / sykkel? Det høres jo hel latterlig dårlig ut. Anonymkode: 4106e...62d Ja foodøra er moderne slaveri. 1
TBL12 Skrevet 28. juli #18 Skrevet 28. juli AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Kjøp en bil i Romania om du ønsker å starte..... Anonymkode: 818d2...16f Enklere å kjøpe bilen i Danmark og eksportere den... https://www.nrk.no/stor-oslo/avregistrerte-biler-leverte-mat-for-wolt-og-foodora-i-oslo---na-er-bileierne-anmeldt-1.17443219 Det har blitt avdekket mye tvilsomme metoder, og det kommer trolig til å bli avdekket mer.
AnonymBruker Skrevet 28. juli #19 Skrevet 28. juli Anonyme6363 skrev (2 timer siden): Ja foodøra er moderne slaveri. Er vel frivillig å jobbe der? Anonymkode: 6af6d...4ac
AnonymBruker Skrevet 28. juli #20 Skrevet 28. juli https://www.fellesforbundet.no/lonn-og-tariff/tariffoppgjorene/tariffoppgjoret-2024/overenskomster-tariff2024/tariffavtale-for-distribusjon-og-budtjenester-i-foodora-tariffoppgjoret-2024/ https://www.fellesforbundet.no/aktuelt/nyheter/2024/lonnsokning-i-foodora/ Anonymkode: a4581...58f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå