agbre Skrevet 23. mars 2006 #1 Skrevet 23. mars 2006 (endret) Siterer Trude Hole som skriver et innlegg i Budstikka i 23/3 " Unger kommer hjem med møkk under skoene, for de har ennå ikke ikke lært at hundeeiere er et skikkelig grisete folkeslag og av den grunn bør følge med hvor de setter sine små føtter. Og ja, jeg jeg skriver folkeslag, for ingen annen gruppe med dyrehold har vist seg å være like urenslige som den store gruppen hundeeiere. At de er urenslige forteller de selv når de lufter hunden og ikke plukker opp møkka etter seg." Sitatet er forkortet. - lillesky (mod) Ble ganske provosert av dette innlegget. Selvsagt skal vi hundeeiere plukke opp etter oss!!! Jeg er katteelsker av rang, bare så det er sagt, men hva med katteeiere da? Er ikke de urenslige da? Her hvor jeg bor er det ganske mange katter. I vedtektene til sameiet står det at man skal plukke opp etter både katter og hunder. Hva er naturlig å gjøre med pus? Jo man slipper pus ut for at pus skal gjøre fra seg. Ser man hvor pus gjør det? Nei, selvsagt ikke. Vi som hundeeiere skal være så forbaska flinke, men katteiere skal liksom slippe unna.... Jeg tror ikke vi er så urenslige likevel jeg..... Endret 24. mars 2006 av lillesky
Gjest Gjest Skrevet 26. mars 2006 #2 Skrevet 26. mars 2006 Jeg bor i området der Budstikka kommer ut. Og når jeg går turer i skogen, langs veien, på gangveien - omtrent overalt - så er det ikke hundebæsjen jeg irriterer meg mest over. NEI - det er ALL DEN FORBANNA SØPLA som unger så vel som voksne slenger fra seg overalt. Mon tro om det er noe hygienisk at unga flyr og peller på? For ikke snakke om de svææære kladdene som hestene legger ifra seg midt på gangveien?? Hvem går av hesten for å plukke opp det? Men det er jo klart, unga ser jo kanskje bedre de svære haugene med dritt kontra en liten hund sin? Vel vel - jeg blir provosert av sånne innlegg (men abonnerer ikke på Budstikka nei). Og hvorfor blir jeg provosert? Jo, fordi jeg ser unger når jeg går tur med hunden min - hver dag... Og jeg VET at veldig mange av de unga blir såååå glade for å få klappe min hund. Oj, min hund snuser på en gul flekk i snøen, og deretter slikker et barn på hånden. Til slutt vil jeg bare si at jeg har med meg 2-3-4 bæsjeposer hver eneste gang jeg er ute med min hund. Og jeg tror at 90 % av hundeeierne plukker opp etter sin hund. Hva med dere som er på ridetur? Hva med dere som har en katte som skiter i blomsterbedet mitt?
Gjest gjesta Skrevet 26. mars 2006 #3 Skrevet 26. mars 2006 Hva med dere som har en katte som skiter i blomsterbedet mitt? ← hehe helt enig! Hos oss har nabokattene driti på gelenderet på verandaen. og vi vet hvilken katt det er siden vi så den. Skal naboen komme å plukke opp? samboern bruker vel hageslangen neste gang, får dårlig samvittighet ovenfor katta, men katteeiere atr jo ikke ansvar for sånt. ikke naboene våre ihvertfall
Mossa Skrevet 26. mars 2006 #4 Skrevet 26. mars 2006 Det er klart at det er mye lettere å plukke opp etter hunden sin, for den rusler ikke alene rundt i nabolaget. Det er oftere vanskelig å plukke opp etter en katt. Men alt i alt er det nok katter og barn som sprer mest møkk rundt seg. Nå driter vel ikke barna så ofte i hagen til naboen, men jaggu kan de grise til de også!! Og jeg ser ikke så mange foreldere som rusler og plukker opp søppel, tyggis og snørrklyser etter barna. Og jeg vet heller ikke så mange katteeiere som leter etter do-plassen til kattene sine. Selvsagt kan hundeeierne bli flinkere, og for meg som konstant går med en håndfull hundeposer i veska, irriterer det meg enormt at enkelte ikke gidder å ta opp etter hunden sin!! Pus driter i rosebedet til naboen, men jeg har gjort mitt for at det ikke skal bli noen krangel eller irritasjon over det...men naboen sier at rosene aldri har sett bedre ut, og hun bryr seg ikke. Og krystallene jeg kjøpte til henne blir kun brukt i de periodene det er varmest, slik at det ikke blir så mye lukt akkurat da!
Gjest Gjesta Skrevet 26. mars 2006 #5 Skrevet 26. mars 2006 Hos oss har nabokattene driti på gelenderet på verandaen. og vi vet hvilken katt det er siden vi så den. Skal naboen komme å plukke opp? samboern bruker vel hageslangen neste gang, får dårlig samvittighet ovenfor katta, men katteeiere atr jo ikke ansvar for sånt. ikke naboene våre ihvertfall ← Jeg synes dere skulle gitt beskjed til katteeier om å rydde opp etter katten sin.
Gjest gjesta Skrevet 26. mars 2006 #6 Skrevet 26. mars 2006 skulle vel gitt beskjed ja, men synes faktisk det er vanskelig. Har en følelse om at det pleier man ikke å gjøre. Er lettere med hunder sånn sett, da det er vanlig å plukke opp, og det blir sett på som avvik å ikke gjøre det. Med katter blir det sett på som avvik å plukke opp.
Gjest Gjest Skrevet 26. mars 2006 #8 Skrevet 26. mars 2006 Jeg har også et inntrykk av hundeeiere som sosialklienter og uresnslige mennesker. Ikke for at alle sosialklineter er urenslige (det er de helt sikkert ikke!), men protomyten på en sosialklinent da...Dessuten får de som går på sosialen mer penger for å ha hund, og mange bruker de på seg selv (tobakksrøyk og øl). HUnder er fysj! Takke meg til menn uten hund!
Gjest Gjest Skrevet 26. mars 2006 #10 Skrevet 26. mars 2006 Ta for deg av alle mannfolka UTEN hund du - så finner jeg meg en hundegla mann. Som selvsagt klarer å ta opp hundemøkka etter sin hund.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå