Gå til innhold

På grunn av langvarig depresjon fikk jeg en svær floke i håret. Har tatt kontakt med mange frisørsalonger, men blir latterliggjort 😔

Anbefalte innlegg

Skrevet

For det første, så synes jeg at dette er meget uprofesjonelt, men en slik reaksjon har jeg fått på samtlige steder jeg har kontaktet. 

«Hæ? Hvordan er dette mulig?»

«Nei, dette her gidder vi ikke å fikse»

«Du får prøve å fikse det selv og se på det som en lekse…»

De ser på kollegaene sine og smiler. 

Kjære frisører, hvorfor? 

Anonymkode: 57aff...f3a

• Liker 1
  • Hjerte 23
Skrevet

Drit i dem. 

Klipp av håret, gå videre med livet ditt og ikke la andre mennesker ødelegge for deg. Bygg deg opp, legg sten for sten. Denne floken, bokstavelig talt, trenger du ikke bære på. 

Anonymkode: 5ccd4...3f7

• Liker 17
  • Hjerte 2
  • Nyttig 6
Skrevet

Herregud, så uprofesjonelt! Jeg ville tro det lå innenfor deres fagfelt, men de har kanskje ikke så mye stolthet i jobben sin?

• Liker 9
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

For det første, så synes jeg at dette er meget uprofesjonelt, men en slik reaksjon har jeg fått på samtlige steder jeg har kontaktet. 

Kjære frisører, hvorfor? 

Det eneste de kan gjøre og som du kan gjøre selv er å klippe bort floken, den er vel underst så det ikke vil vises

Anonymkode: ca4f6...604

• Liker 4
Skrevet

Finn deg en liten bygdefrisør. De er avhengige av gode relasjoner til kundene så tipper du blir bedre behandlet et sånt sted ☺️

Anonymkode: e9aed...49c

• Liker 8
  • Hjerte 4
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Kjære frisører, hvorfor? 

Har de faktisk sakt dette høyt til der?

• Liker 6
Skrevet

Ordinære frisører har ikke kompetanse til å fikse slike floker. Det er ikke så vanlig å ha utdanning eller kurs i det. Dette er også et problem for folk som har mye floker i håret etter fysisk sykdom med langvarig sengeleie. 

Du må høyere opp for å finne kompetansen du ser etter. Jeg hadde kontaktet de som utdanner frisører i ditt område, og forklart situasjonen. Kanskje lærlingene kunne fiksa det som et prosjekt? Eller de vet hvem som er gode på slikt.

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
mommyaka skrev (7 minutter siden):

Har de faktisk sakt dette høyt til der?

Å ja

• Hjerte 3
Skrevet

Veldig uprofesjonell og uakseptabel måte å møte deg på, men når det er sagt er det utenfor deres kompetanse. Jeg har veldig flokete hår, og jeg børster det faktisk ofte selv hos frisøren pga hvor mye floker det er. De burde i det minste anbefalt deg et produkt eller en klipp, da…

Anonymkode: 96f93...810

• Liker 4
  • Hjerte 1
Skrevet

Enig i at de bør holde seg for gode til det! 
Kanskje frisører som  er gode på afrohår kan være bedre til å hjelpe deg? En del av de kan i alle fall være flinke til å løse opp dreads. Datteren til en venninne av meg hadde fletter altfor lenge (hun har afrohår), slik at de til slutt ble dreads. Hun fikk god hjelp av frisøren til å ta de ut. Men det tok lang tid (og koster jo endel).

Anonymkode: 5e940...edc

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet

Tenkte på de som er god på afrikansk hår. De kan mye om dette. 
Ellers sett det har skjedd med andre, altså å få en sånn enorm floke. Med mye tid og kjærlighet, og nok balsam, så går det ofte ut 🩵

Har du en venninne som kan hjelpe? Eller spørre anonymt i en gruppe på Facebook. Sett flere rørende historier i ulike grupper med folk som stepper opp for å hjelpe. 

• Liker 6
  • Nyttig 3
Skrevet
Virrevirrevapp skrev (23 minutter siden):

Ordinære frisører har ikke kompetanse til å fikse slike floker. Det er ikke så vanlig å ha utdanning eller kurs i det. Dette er også et problem for folk som har mye floker i håret etter fysisk sykdom med langvarig sengeleie. 

Du må høyere opp for å finne kompetansen du ser etter. Jeg hadde kontaktet de som utdanner frisører i ditt område, og forklart situasjonen. Kanskje lærlingene kunne fiksa det som et prosjekt? Eller de vet hvem som er gode på slikt. trenger jo ikke en spesiell kompetanse, bare tålmodighet…

Jeg tenkte at man ikke trenger en spesiell kompetanse, bare tålmodighet…?

Det var en lærling som sa at hun «ikke gidder». 

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvis floken er stor nok, krever det produkter og kompetanse å få løse den opp. 

Det letteste er selvsagt å bare klippe alt av floker av og evt skaffe parykk hvis floken er i bakhodet ol. til håret vokser ut igjen. 

• Liker 4
Skrevet

MASSE HÅROLJE OG GRE LITT OG LITT SÅ KOMMER DU GJENNOM

Anonymkode: 66570...335

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

MASSE HÅROLJE OG GRE LITT OG LITT SÅ KOMMER DU GJENNOM

Anonymkode: 66570...335

Ikke med min floke…Den er veldig hard, som stein 

• Liker 1
  • Hjerte 2
Skrevet

Gå til fastlegen :) 

• Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Det eneste de kan gjøre og som du kan gjøre selv er å klippe bort floken, den er vel underst så det ikke vil vises

Anonymkode: ca4f6...604

Det er vel bedre at en frisør gjør det som kan klippe så det ikke syns så godt. Dårlig service hvis de ikke gidder det! 

Anonymkode: 54955...896

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Finn fram saksa.

Anonymkode: a4a59...dab

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Det var en lærling som sa at hun «ikke gidder». 

Hva skal de gjøre da, med tålmodighet, som du ikke kan gjøre selv? 
jeg jobber ikke som frisør , men gikk frisørutdannelse for mange år siden. Vi lærte ingenting om dette. Jeg hadde ikke visst hva jeg skulle gjøre som lærling. Jeg fikk en stor floke etter lengre sykeleie for noen år siden, jeg klarte ikke og løsne det opp , så klipte det av. Tenkte ikke tanken på og ta det til frisør. 
jeg skjønner ikke hva du mener frisør kan gjøre uten kompentanse , men med tålmodighet. Selvom jeg synes det er rart de svarer som de gjør, så er vel ikke dette noe de egentlig tilbyr? Står floke på prislisten ? De blir vel usikre på hva de skal gjøre da. 

Anonymkode: a5d37...5ef

• Liker 10

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...