Gå til innhold

Noen som har tatt master i anvendt folkhelsekunnskap ved Kristiania?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vurderer en bachelor i psykologi og psykisk helse og deretter en master i anvendt folkehelsekunnskap. 
Er det noen her som har studert det og er det en smart vei å gå? 
Hvordan er lønnspotensialet?

Anonymkode: 19ce8...347

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er det en spesiell grunn til akkurat det studiet, ved Kristiania.

Har selv master i folkehelsevitenskap. Hva er vesensforskjellene fra «anvendt folkehelse» og «folkehelsevitenskap»?

Anonymkode: 5543e...eaf

AnonymBruker
Skrevet

Hva slags yrker tenker du at du kan søke på da, men denne kombinasjonen? Og hvorfor ikke studere ved et anerkjent universitet?

Anonymkode: c9bce...04c

AnonymBruker
Skrevet

Ser ikke helt poenget med å betale dyredommer for å ta en master ved Kristiania, som tilbyr samme utdanning ved offentlige universiteter. Forskjellen er vel navnet på studiet, men innholdet er mye av det samme

Anonymkode: 12cca...9ec

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ta master i folkehelsevitenskap gratis på et offentlig universitet i stedet. Mer anerkjent er det også. 

Anonymkode: b2e30...cec

• Liker 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ta master i folkehelsevitenskap gratis på et offentlig universitet i stedet. Mer anerkjent er det også. 

Så først nå at jeg kan ta det offentlig også, har du en master i folkehelsevitenskap?

Endret av Emma2003
Skrevet

Så først nå at jeg kan ta en master offentlig, har du en master i folkehelsevitenskap?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg vurderer en bachelor i psykologi og psykisk helse og deretter en master i anvendt folkehelsekunnskap. 
Er det noen her som har studert det og er det en smart vei å gå? 
Hvordan er lønnspotensialet?

Anonymkode: 19ce8...347

Finner du mange jobber med den utdannelsen der?

Anonymkode: b5009...009

AnonymBruker
Skrevet

100% ikke verdt det. Private høyskoler som Kristiania er ekstremt dyre ifhd til hva du får for pengene. Man betaler i dyre dommer for en utdannelse som er mindre annerkjent enn de man kan få på offentlige universiteter / høyskoler gratis. Skal også sies har verdt et par oppslag i media siste året om folk med master i folkehelse som sliter med å finne relevant jobb, så det er jo også noe og ta med i regnestykket om man skal ta studielån på nærmere millionen uten å få relevant jobb etterpå.

Anonymkode: 2f425...c14

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tok master i folkehelsevitenskap ved NMBU. Men jeg var allerede i jobb/ansatt da jeg begynte.

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg tok master i folkehelsevitenskap ved NMBU. Men jeg var allerede i jobb/ansatt da jeg begynte.

Hva har du som bachelor?:) Og hva jobber du som nå?

AnonymBruker
Skrevet
Emma2003 skrev (På 27.7.2025 den 17.58):

Så først nå at jeg kan ta det offentlig også, har du en master i folkehelsevitenskap?

Nei, men jeg har en i familien som har det (NTNU). Det er absolutt null grunn til å betale i dyre dommer for en master når du kan få den gratis. 

AnonymBruker
Skrevet
Emma2003 skrev (23 timer siden):

Hva har du som bachelor?:) Og hva jobber du som nå?

Jeg er sykepleier med diverse videre/etterutdanninger, før jeg tok master i helsevitenskap. 
Jeg jobber ved FHI/folkehelseinstituttet. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg er sykepleier med diverse videre/etterutdanninger, før jeg tok master i helsevitenskap. 
Jeg jobber ved FHI/folkehelseinstituttet. 

Rettelse. Master i folkehelsevitenskap.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...