AnonymBruker Skrevet 27. juli #1 Skrevet 27. juli Jeg vurderer en bachelor i psykologi og psykisk helse og deretter en master i anvendt folkehelsekunnskap. Er det noen her som har studert det og er det en smart vei å gå? Hvordan er lønnspotensialet? Anonymkode: 19ce8...347
AnonymBruker Skrevet 27. juli #2 Skrevet 27. juli Er det en spesiell grunn til akkurat det studiet, ved Kristiania. Har selv master i folkehelsevitenskap. Hva er vesensforskjellene fra «anvendt folkehelse» og «folkehelsevitenskap»? Anonymkode: 5543e...eaf
AnonymBruker Skrevet 27. juli #3 Skrevet 27. juli Hva slags yrker tenker du at du kan søke på da, men denne kombinasjonen? Og hvorfor ikke studere ved et anerkjent universitet? Anonymkode: c9bce...04c
AnonymBruker Skrevet 27. juli #4 Skrevet 27. juli Ser ikke helt poenget med å betale dyredommer for å ta en master ved Kristiania, som tilbyr samme utdanning ved offentlige universiteter. Forskjellen er vel navnet på studiet, men innholdet er mye av det samme Anonymkode: 12cca...9ec 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli #5 Skrevet 27. juli Ta master i folkehelsevitenskap gratis på et offentlig universitet i stedet. Mer anerkjent er det også. Anonymkode: b2e30...cec 1
Emma2003 Skrevet 27. juli #6 Skrevet 27. juli (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Ta master i folkehelsevitenskap gratis på et offentlig universitet i stedet. Mer anerkjent er det også. Anonymkode: b2e30...cec Så først nå at jeg kan ta det offentlig også, har du en master i folkehelsevitenskap? Endret 27. juli av Emma2003
Emma2003 Skrevet 27. juli #7 Skrevet 27. juli Så først nå at jeg kan ta en master offentlig, har du en master i folkehelsevitenskap?
AnonymBruker Skrevet 27. juli #8 Skrevet 27. juli AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg vurderer en bachelor i psykologi og psykisk helse og deretter en master i anvendt folkehelsekunnskap. Er det noen her som har studert det og er det en smart vei å gå? Hvordan er lønnspotensialet? Anonymkode: 19ce8...347 Finner du mange jobber med den utdannelsen der? Anonymkode: b5009...009
AnonymBruker Skrevet 27. juli #9 Skrevet 27. juli 100% ikke verdt det. Private høyskoler som Kristiania er ekstremt dyre ifhd til hva du får for pengene. Man betaler i dyre dommer for en utdannelse som er mindre annerkjent enn de man kan få på offentlige universiteter / høyskoler gratis. Skal også sies har verdt et par oppslag i media siste året om folk med master i folkehelse som sliter med å finne relevant jobb, så det er jo også noe og ta med i regnestykket om man skal ta studielån på nærmere millionen uten å få relevant jobb etterpå. Anonymkode: 2f425...c14
AnonymBruker Skrevet 27. juli #10 Skrevet 27. juli Jeg tok master i folkehelsevitenskap ved NMBU. Men jeg var allerede i jobb/ansatt da jeg begynte. Anonymkode: 5543e...eaf
Emma2003 Skrevet 27. juli #11 Skrevet 27. juli AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg tok master i folkehelsevitenskap ved NMBU. Men jeg var allerede i jobb/ansatt da jeg begynte. Anonymkode: 5543e...eaf Hva har du som bachelor?:) Og hva jobber du som nå?
AnonymBruker Skrevet 28. juli #12 Skrevet 28. juli Emma2003 skrev (På 27.7.2025 den 17.58): Så først nå at jeg kan ta det offentlig også, har du en master i folkehelsevitenskap? Nei, men jeg har en i familien som har det (NTNU). Det er absolutt null grunn til å betale i dyre dommer for en master når du kan få den gratis. Anonymkode: b2e30...cec
AnonymBruker Skrevet 28. juli #13 Skrevet 28. juli Emma2003 skrev (23 timer siden): Hva har du som bachelor?:) Og hva jobber du som nå? Jeg er sykepleier med diverse videre/etterutdanninger, før jeg tok master i helsevitenskap. Jeg jobber ved FHI/folkehelseinstituttet. Anonymkode: 5543e...eaf
AnonymBruker Skrevet 28. juli #14 Skrevet 28. juli AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg er sykepleier med diverse videre/etterutdanninger, før jeg tok master i helsevitenskap. Jeg jobber ved FHI/folkehelseinstituttet. Anonymkode: 5543e...eaf Rettelse. Master i folkehelsevitenskap. Anonymkode: 5543e...eaf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå