AnonymBruker Skrevet 27. juli #1 Skrevet 27. juli Flere naboer har lagt merke til det. For eksempel, vi får en skriftlig beskjed om at det og det skal koste 400 kroner fra juni, men når juni kommer, får man faktura på 600 kroner. Eller man får en faktura som de «glemte» å sende før. En overraskelse på 10 tusen som ingen kan forklare. Hvis man spør om det, blir forretningsfører sur, himler med øynene osv. Hvis man sender en mail, blir mailen ignorert. Altså, hold kjeft og betal, liksom. Hva kan man gjøre i denne situasjonen? Tusen takk til alle som svarer! Anonymkode: 8d7ca...dae 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli #2 Skrevet 27. juli Er de under Obos/Tobb e.l.? Anonymkode: d0832...5ff
Daisy-love Skrevet 27. juli #3 Skrevet 27. juli Om mail ikke fungerer så hadde jeg sendt et formelt brev. Ha i hvert fall alt skriftlig, så du kan vise til dere er forespeilet et annet beløp enn dere får regning på. Vurdert å melde deg inn i styret? Da får du lettere mer informasjon. 😊 Snakk også med naboene. Viktig at dere er med å reagerer og gir tilbakemeldinger på dette. Tipper du kan ta dette høyere opp, men jeg er ikke så god på borettslag, men tipper andre her har mer peiling. 5
AnonymBruker Skrevet 27. juli #4 Skrevet 27. juli Faktureres borettslagets utgifter fortløpende? Finnes det ikke noe egenkapital? Høres veldig merkelig ut, aldri bodd i et borettslag som drives på den måten. Har leilighet i et sameie nå hvor kostnadene kan variere litt om det er noe ekstraordinært, men selv der har jojo de som forvalter ganske god styring. Anonymkode: 581e0...b37 5
AnonymBruker Skrevet 27. juli #5 Skrevet 27. juli AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Er de under Obos/Tobb e.l.? Anonymkode: d0832...5ff Nei, dessverre Anonymkode: 8d7ca...dae
AnonymBruker Skrevet 27. juli #6 Skrevet 27. juli AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Faktureres borettslagets utgifter fortløpende? Finnes det ikke noe egenkapital? Høres veldig merkelig ut, aldri bodd i et borettslag som drives på den måten. Har leilighet i et sameie nå hvor kostnadene kan variere litt om det er noe ekstraordinært, men selv der har jojo de som forvalter ganske god styring. Anonymkode: 581e0...b37 Ja, fellesutgifter hver måned, hvor de endrer og varierer så mye de vil, og nå fikk vi en overraskelsefaktura på 10 tusen. Spurte, som sagt, forretningsføreren og han sa at hvis jeg fortsetter å grave, så «blir det et helvete for han». Jeg må altså ikke grave, bare betale, uansett hva de sender… Anonymkode: 8d7ca...dae
AnonymBruker Skrevet 27. juli #7 Skrevet 27. juli Bestrid fakturaen og ikke betal. Anonymkode: ab1fa...807 12 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli #8 Skrevet 27. juli Daisy-love skrev (9 minutter siden): Om mail ikke fungerer så hadde jeg sendt et formelt brev. Ha i hvert fall alt skriftlig, så du kan vise til dere er forespeilet et annet beløp enn dere får regning på. Vurdert å melde deg inn i styret? Da får du lettere mer informasjon. 😊 Snakk også med naboene. Viktig at dere er med å reagerer og gir tilbakemeldinger på dette. Tipper du kan ta dette høyere opp, men jeg er ikke så god på borettslag, men tipper andre her har mer peiling. Samtidig er det mange som ikke sjekker, bare stoler blindt på styret og betaler. Bra for dem, men for oss med små barn, er det ikke bare å «finne» 10 tusen. Hvor er «høyere opp»? Anonymkode: 8d7ca...dae
AnonymBruker Skrevet 27. juli #9 Skrevet 27. juli AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Bestrid fakturaen og ikke betal. Anonymkode: ab1fa...807 Hvordan? ☺️ Anonymkode: 8d7ca...dae
AnonymBruker Skrevet 27. juli #10 Skrevet 27. juli AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Nei, dessverre Anonymkode: 8d7ca...dae Skrekk og gru, hvordan driver de dette her? Har du nylig tilflyttet? Hadde aldri våget å kjøpe meg inn i et lite borettslag uten ordnede forhold. Anonymkode: a4802...c45 2
AnonymBruker Skrevet 27. juli #11 Skrevet 27. juli Dette høres hinsides useriøst ut. Du skriver at du har kontaktet forretningsfører, men har du kontaktet styret? Det er de som er ansvarlig for økonomien, ikke forretningsfører. Anonymkode: 4f1de...bd4 6 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli #12 Skrevet 27. juli AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Skrekk og gru, hvordan driver de dette her? Har du nylig tilflyttet? Hadde aldri våget å kjøpe meg inn i et lite borettslag uten ordnede forhold. Anonymkode: a4802...c45 Det er en lang historie… Men, hva gjør vi nå? Anonymkode: 8d7ca...dae
AnonymBruker Skrevet 27. juli #13 Skrevet 27. juli AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Dette høres hinsides useriøst ut. Du skriver at du har kontaktet forretningsfører, men har du kontaktet styret? Det er de som er ansvarlig for økonomien, ikke forretningsfører. Anonymkode: 4f1de...bd4 Absolutt. Styret svarer «alle spørsmål om fakturaene skal stilles til forretningsfører». Anonymkode: 8d7ca...dae
AnonymBruker Skrevet 27. juli #14 Skrevet 27. juli AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er en lang historie… Men, hva gjør vi nå? Anonymkode: 8d7ca...dae Nei dere er jo ganske fucked. Slike borettslag er grunnen for at borettslag har et dårlig rykte. Dere må jo ta tak men det kan jo bli en dyr affære når dere ikke kommer gjennom med vanlig prat. Hvor mange andelseiere er der og er det flere som er misfornøyde med opplegget? Anonymkode: a4802...c45
AnonymBruker Skrevet 27. juli #15 Skrevet 27. juli AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det er en lang historie… Men, hva gjør vi nå? Anonymkode: 8d7ca...dae Send en mail til både styret og til forretningsfører, hvor du sier at du bestrider faktura og dermed ikke kommer til å betale den før du har fått svar på dine spørsmål ang beløp. Anonymkode: 51e8f...06a 2 1 7
AnonymBruker Skrevet 27. juli #16 Skrevet 27. juli AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Ja, fellesutgifter hver måned, hvor de endrer og varierer så mye de vil, og nå fikk vi en overraskelsefaktura på 10 tusen. Spurte, som sagt, forretningsføreren og han sa at hvis jeg fortsetter å grave, så «blir det et helvete for han». Jeg må altså ikke grave, bare betale, uansett hva de sender… Anonymkode: 8d7ca...dae Dessto større grunn til å faktisk grave. Du og de andre som har reagert bør gjøre en felles, skriftlig henvendelse, og be om innsyn. Jeg tenker at det kanskje også kan være grunn til å innkalle til ekstraordinært styremøte. Høres egentlig ut som om noen enten ikke gjør jobben sin, eller ikke har rent mel i sin økonomiske pose... Anonymkode: 83f7e...dd1 7 8
AnonymBruker Skrevet 27. juli #17 Skrevet 27. juli Må jo og si at når forretningsfører sier "at hvis jeg fortsetter å grave, så «blir det et helvete for han»" så lyser det røde flagg over hele linja. Anonymkode: a4802...c45 6 7
AnonymBruker Skrevet 27. juli #18 Skrevet 27. juli AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Send en mail til både styret og til forretningsfører, hvor du sier at du bestrider faktura og dermed ikke kommer til å betale den før du har fått svar på dine spørsmål ang beløp. Anonymkode: 51e8f...06a Jeg er redd for at de sender den til inkasso og til slutt kaster oss ut Anonymkode: 8d7ca...dae
AnonymBruker Skrevet 27. juli #19 Skrevet 27. juli AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg er redd for at de sender den til inkasso og til slutt kaster oss ut Anonymkode: 8d7ca...dae Det kan de ikke når du formelt har bestridet fakturaen og sagt hvorfor. Men du må gjøre det skriftlig slik at det kan dokumenteres. Anonymkode: 51e8f...06a 20
AnonymBruker Skrevet 27. juli #20 Skrevet 27. juli AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Dessto større grunn til å faktisk grave. Du og de andre som har reagert bør gjøre en felles, skriftlig henvendelse, og be om innsyn. Jeg tenker at det kanskje også kan være grunn til å innkalle til ekstraordinært styremøte. Høres egentlig ut som om noen enten ikke gjør jobben sin, eller ikke har rent mel i sin økonomiske pose... Anonymkode: 83f7e...dd1 Det tviler jeg ikke på. De som var i styret før påstår at ting drives «ulovlig». Er ikke akkurat fristende å bli med i et slikt styre. Anonymkode: 8d7ca...dae
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå