AnonymBruker Skrevet 27. juli #1 Skrevet 27. juli Jeg har vært fast ansatt i en 20% stilling i noen år nå. Rett før jul fikk alle ny turnus, og min nye turnus går ikke overens med barn og dagtid jobben. Jeg har derfor sagt opp stillingen min og går over til tilkallingsvakt i september. Når jeg fikk tilsendt ny kontrakt, ser jeg at jeg går ned 14kr/timen. Jeg sier at dette kan umulig være innafor. Jeg gjør jo samme jobben som jeg har gjort de siste 3 åra, bare ikke som fast ansatt lengre. Får beskjed om at i turnus jobber, er det kjempe lov. Fordi det skal lønne seg å være fast ansatt. Seriøst? Jeg vurderer sterkt å ikke ta tilkalling stillingen pga dette. Hvorfor skal jeg gidde å komme på jobb, gjøre samme jobb som jeg har gjort i flere år for mindre lønn Anonymkode: 99a06...f45
I Grosny Skrevet 27. juli #2 Skrevet 27. juli (endret) AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg har vært fast ansatt i en 20% stilling i noen år nå. Rett før jul fikk alle ny turnus, og min nye turnus går ikke overens med barn og dagtid jobben. Jeg har derfor sagt opp stillingen min og går over til tilkallingsvakt i september. Når jeg fikk tilsendt ny kontrakt, ser jeg at jeg går ned 14kr/timen. Jeg sier at dette kan umulig være innafor. Jeg gjør jo samme jobben som jeg har gjort de siste 3 åra, bare ikke som fast ansatt lengre. Får beskjed om at i turnus jobber, er det kjempe lov. Fordi det skal lønne seg å være fast ansatt. Seriøst? Jeg vurderer sterkt å ikke ta tilkalling stillingen pga dette. Hvorfor skal jeg gidde å komme på jobb, gjøre samme jobb som jeg har gjort i flere år for mindre lønn Anonymkode: 99a06...f45 Dump den kjipe arbeidsgiveren. Prøv heller å få større stilling i dagjobben. Det å ha to deltidsjobber synes jeg er mye mer stress enn å en på fulltid. Faglig og sosialt så liker jeg dårlig småstillinger. Eventuelt kan du stryke over timelønnantydningen og sende kontrakten tilbake rettet. Endret 27. juli av I Grosny
AnonymBruker Skrevet 27. juli #3 Skrevet 27. juli I Grosny skrev (3 minutter siden): Dump den kjipe arbeidsgiveren. Prøv heller å få større stilling i dagjobben. Det å ha to deltidsjobber synes jeg er mye mer stress enn å en på fulltid. Faglig og sosialt så liker jeg dårlig småstillinger. Eventuelt kan du stryke over timelønnantydningen og sende kontrakten tilbake rettet. Jeg har 100% på dagtid jobben. Så får nok ikke større stilling der. Men begynner i ny jobb i september, og er blitt lova store muligheter for overtid. Så håper å kunne slippe å ha to jobber for å ting til å gå rundt lengre Anonymkode: 99a06...f45
I Grosny Skrevet 27. juli #4 Skrevet 27. juli AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Jeg har 100% på dagtid jobben. Så får nok ikke større stilling der. Men begynner i ny jobb i september, og er blitt lova store muligheter for overtid. Så håper å kunne slippe å ha to jobber for å ting til å gå rundt lengre Anonymkode: 99a06...f45 Overtid er mye bedre enn ekstrajobb, fordi da får du jo tillegget. Men det er synd at du må jobbe ekstra du som har små barn.
AnonymBruker Skrevet 27. juli #5 Skrevet 27. juli Hos oss er det også bedre betalt å være fast ansatt. Tilkallingsvikarer får tariff, fast ansatte får ekstra tillegg som gjør at lønnen pr time blir høyere. Helt lov det, det skal lønne seg å være fast ansatt. Anonymkode: b7782...544 3
AnonymBruker Skrevet 27. juli #6 Skrevet 27. juli AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg har 100% på dagtid jobben. Så får nok ikke større stilling der. Men begynner i ny jobb i september, og er blitt lova store muligheter for overtid. Så håper å kunne slippe å ha to jobber for å ting til å gå rundt lengre Anonymkode: 99a06...f45 Da bør du vel se på forbruket ditt i første omgang og redusere dette om du ikke får det til å gå rundt med en 100% jobb... Det er ikke mye overtid du har lov til å jobbe heller om arbeidsgiver er seriøs og holder seg innenfor arbeidsmiljøloven. Anonymkode: 385af...af4
AnonymBruker Skrevet 27. juli #7 Skrevet 27. juli AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hos oss er det også bedre betalt å være fast ansatt. Tilkallingsvikarer får tariff, fast ansatte får ekstra tillegg som gjør at lønnen pr time blir høyere. Helt lov det, det skal lønne seg å være fast ansatt. Anonymkode: b7782...544 Hvorfor skal det lønne seg å være fast ansatt, egentlig? Anonymkode: 38af8...efb 1 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli #8 Skrevet 27. juli AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg har vært fast ansatt i en 20% stilling i noen år nå. Rett før jul fikk alle ny turnus, og min nye turnus går ikke overens med barn og dagtid jobben. Jeg har derfor sagt opp stillingen min og går over til tilkallingsvakt i september. Når jeg fikk tilsendt ny kontrakt, ser jeg at jeg går ned 14kr/timen. Jeg sier at dette kan umulig være innafor. Jeg gjør jo samme jobben som jeg har gjort de siste 3 åra, bare ikke som fast ansatt lengre. Får beskjed om at i turnus jobber, er det kjempe lov. Fordi det skal lønne seg å være fast ansatt. Seriøst? Jeg vurderer sterkt å ikke ta tilkalling stillingen pga dette. Hvorfor skal jeg gidde å komme på jobb, gjøre samme jobb som jeg har gjort i flere år for mindre lønn Anonymkode: 99a06...f45 Slutter aldri å forundre meg over hvorfor folk ikke fagorganiserer seg. Da kunne du fått hjelp med turnusen din, uten at du trengte å si opp. da hadde du fått svar på og hjelp med lønnen her. Gå hen og organiser deg i morgen, og få hjelp fra dem som skal hjelpe. Anonymkode: 394b2...103 1 2
AnonymBruker Skrevet 27. juli #9 Skrevet 27. juli AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Hvorfor skal det lønne seg å være fast ansatt, egentlig? Anonymkode: 38af8...efb Forutsigbarhet for arbeidsgiver. Dem slipper å bruke tid på å ringe rundt. Veldig mange plasser og yrker hvor det er vanlig at faste tjener mer. En fast ansatt med turnus må søke om fri. En på tilkalling kan bare si nei når det passer vedkommende. Du får betalt ekstra for at tiden din er låst. Anonymkode: 383f2...f23 2
AnonymBruker Skrevet 27. juli #10 Skrevet 27. juli AnonymBruker skrev (1 time siden): Slutter aldri å forundre meg over hvorfor folk ikke fagorganiserer seg. Da kunne du fått hjelp med turnusen din, uten at du trengte å si opp. da hadde du fått svar på og hjelp med lønnen her. Gå hen og organiser deg i morgen, og få hjelp fra dem som skal hjelpe. Anonymkode: 394b2...103 Jeg er fagorganisert. Jeg spurte sjefen om å få endrer turnusen, han sa nei. "Vi har laget en turnus basert på vår behov. Skal vi endre din, må vi endre alle andre sin også. Det skjer ikke" var svarer jeg fikk. Anonymkode: 99a06...f45
AnonymBruker Skrevet 29. juli #11 Skrevet 29. juli AnonymBruker skrev (På 27.7.2025 den 21.38): Forutsigbarhet for arbeidsgiver. Dem slipper å bruke tid på å ringe rundt. Veldig mange plasser og yrker hvor det er vanlig at faste tjener mer. En fast ansatt med turnus må søke om fri. En på tilkalling kan bare si nei når det passer vedkommende. Du får betalt ekstra for at tiden din er låst. Anonymkode: 383f2...f23 Så da bør alle være fast ansatt og din leder skal ikke ha noen å ringe etter hvis det er sykdom og man trenger folk? Når jeg tok min 20% stilling så ble jeg på intervjuet forespeilet at de 20% ble assistent lønn, mens alle vakter jeg ville ta kom til å bli miljøterapeutlønn. Jeg regnet med at den påstanden var feil (det var den), men nikket og smilte. Man bør bli lønnet etter den kompetansen man har, ikke om man er fast ansatt eller ikke. De som er fast ansatt har jo mange flere goder og mye mer trygghet enn de som ikke vet hvilken inntekt de får fra måned til måned. Anonymkode: 38af8...efb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå