Gå til innhold

Er det kanskje best å forbli singel når kvinner har så mange valg?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har begynt å vurdere om det kanskje er bedre å forbli singel og legge datingen på hylla. Det virker som kvinner i dag har enormt mange alternativer, og de få datene jeg har vært på har vært stressende.

Som mann føler jeg et konstant press om å imponere, og jeg spør meg selv: Hvorfor skulle hun velge meg, når hun bokstavelig talt har tusenvis av alternativer rett på mobilen?

Anonymkode: 9d697...7e8

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kjære deg. Det er sikkert nok av kvinner som er interessert i deg! Jeg forstår presset om å imponere men det skal du drite i - så lenge du er snill, ordentlig og lever fornuftig så er vel det mer enn nok!

Jeg er mann da men likevel.

Anonymkode: 1b52b...565

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet

Hvis du tenker på å imponere materielt så kan jeg bare si at det er ikke DER verdien din som menneske ligger. Håper vi kan få fokuset bort fra ferrari og millionlønn og over på det som faktisk er viktig i relasjoner. 

• Liker 16
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er langvarig singel kvinne, og det er fordi jeg ikke finner noen. 90% vil jo bare ha sex, det vil ikke jeg. Og de få som vil ha forhold, så er det gode grunner til at de er single.

Og jeg har og mange single venninner, og det vi er enige om, er at det er lett å finne noen å ha sex med. Men og finne en kjæreste med god personlighet, det er vanskelig. Nå er vi i en alder, hvor utseende og penger betyr lite. Han må jo kunne forsørge seg selv. Men vi eier bolig, jobber, klarer oss fint selv. Men vi har jo fått høyere krav til personlighet.

Anonymkode: ed1b9...a6d

• Liker 19
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet

Tenker det samme. Er jo ingen vits i å trakte etter noe umulig.

Selv om man skulle komme i et forhold, så er det bare et tidsspørsmål får hun finner noe bedre og spennende.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Jeg har begynt å vurdere om det kanskje er bedre å forbli singel og legge datingen på hylla. Det virker som kvinner i dag har enormt mange alternativer, og de få datene jeg har vært på har vært stressende.

Som mann føler jeg et konstant press om å imponere, og jeg spør meg selv: Hvorfor skulle hun velge meg, når hun bokstavelig talt har tusenvis av alternativer rett på mobilen?

Du trenger bare være et normalt utviklet menneske som oppfører deg og behandler andre med den samme respekten du selv forventer. 
Å gå inn for å imponere oppfattes gjerne bare litt falskt. Samme med sutring, selvmedlidende sutring er veldig lite tiltrekkende. Så jobb litt med selvfølelsen og stå for hvem du er. 
også kan du jo tenke litt igjennom hvorfor du syns valg er negativt. Det tankemønsteret kan jo fort skinne igjennom på en lite fordelaktig måte. 
Og slutt å skulle gjøre kvinner ansvarlig for deg selv. Det er din jobb å være en versjon av deg selv du trives med. Det er ikke noen andres ansvar. 

Anonymkode: e905c...5cf

• Liker 11
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du er så usikker er det fornuftig å ta tak i deg selv, se innover, gjøre ting som gjør deg selv stolt, og så vil du finne ut at du ikke er like usikker på datingfronten. Jenter og kvinner ønsker seg en kjæreste, og stabilitet, like mye som deg. Og mange av dere unge menn glemmer tillnytningsevnen, selve kjærligheten, og betrakter forhold og kjønn som noe økonomisk og ut fra nytteperspektiv. Det blir kaldt og umenneskelig. Så når du skal inn i datingverdenen igjen må du ta de du møter på alvor, være nysgjerrig, og ikke la din egen frykt og fordommer styre hva du tenker og gjør. Gi kjærligjeten en sjanse selv.

Anonymkode: ca589...fc8

• Liker 11
  • Nyttig 2
Skrevet

Er du stresset på daten, er det mest sannsynlig vis ikke riktig person.

Det kan være tungt å være på søk, det å være deg selv er ikke en trussel mot kontakten, men en forutsetning for at det skal fungere.

Problemet ditt er ikke hvorvidt ei dame har flere alternativer eller ikke, det er følelsen av en form for konkurranse. Dvs. du føler på å komme til kort. Denne grumsete greia er verd å ta tak i, men trolig er et åpent diskusjonsforum ikke stedet.

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg føler det samme og er kvinne.

Hvem skulle tenke på seriøst forhold med meg, når det er mange fine damer i 30årene mennheller vil ha.

Anonymkode: 51837...f4e

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvem skulle tenke på seriøst forhold med meg, når det er mange fine damer i 30årene mennheller vil ha.

Er du en fin dame i 40 åra kanskje?😊

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Nå har hun valgt deg for date og de på mobilen har tapt den daten du er på, så da får du finne ut om du liker dama og ser det ut som hun liker deg også så så kan jo dette bli hyggelig. 

Om ikke det går så bra er dette uavhengig av de på mobilen. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Sparkling_Pink skrev (2 timer siden):

Er du stresset på daten, er det mest sannsynlig vis ikke riktig person.

Det kan være tungt å være på søk, det å være deg selv er ikke en trussel mot kontakten, men en forutsetning for at det skal fungere.

Problemet ditt er ikke hvorvidt ei dame har flere alternativer eller ikke, det er følelsen av en form for konkurranse. Dvs. du føler på å komme til kort. Denne grumsete greia er verd å ta tak i, men trolig er et åpent diskusjonsforum ikke stedet.

I en konkurranse er det mange tapere og det er lett å assosiere seg med dem om en aldri lykkes. Så da er det kanskje legitimt å gi opp? På den anden side om ingen deltar skapes det heller ingen vinnere.

AnonymBruker
Skrevet

Så mange valg?

De kan velge å være alene da. Ellers er det ganske likt

Anonymkode: 29cad...c99

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Snu det rundt og tenk heller på at det er en god grunn til at nettopp du bør bli valgt.

Jeg vet at det er et tøft marked der ute, men det er sykt mange single der ute som bare leter etter en snill mann.

Anonymkode: 86983...d0e

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Fordi, det kan være fine ting med deg, som gjør at de vil ha akkurat DEG. Det finnes noen for oss alle. 

Anonymkode: 1b52b...565

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Snu det rundt og tenk heller på at det er en god grunn til at nettopp du bør bli valgt.

Jeg vet at det er et tøft marked der ute, men det er sykt mange single der ute som bare leter etter en snill mann.

Anonymkode: 86983...d0e

Snill er langt fra nok. Jeg hører nesten fra alle kvinner jeg møter at jeg er snill, morsomt, omtenksom, hjelpsom, oppmerksom. Men de vil bare meg som enn venn på grunn av dette og jeg tror på grunn de er ikke fysisk tiltrukket. Utseende har fortsatt en veldig stor innflytelse på kvinners valg uansett hvor snill men er.

Anonymkode: 55e42...c22

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Snill er langt fra nok. Jeg hører nesten fra alle kvinner jeg møter at jeg er snill, morsomt, omtenksom, hjelpsom, oppmerksom. Men de vil bare meg som enn venn på grunn av dette og jeg tror på grunn de er ikke fysisk tiltrukket. Utseende har fortsatt en veldig stor innflytelse på kvinners valg uansett hvor snill men er.

Anonymkode: 55e42...c22

Selvfølgelig. Men går du alltid for samme type damer da? 

Anonymkode: 6fc65...d39

• Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Ikke alle kvinner har tusenvis av alternativer. Skjønner ikke helt hvor du har det fra? 🤔

Jeg trodde oppriktig at når det ble slutt med eksen, at jeg ikke ville finne en annen mann som ville like meg som jeg er. Som ufør, overvektig og et utseende som ikke er det beste, så hadde jeg ikke mange forhåpninger 😄

Så kom det en herlig mann inn i livet mitt i begynnelsen av mars, som tok meg med storm 😍 Som aldri har vært ufin på noen som helst måte. Og som er så snill og god 🥰 Og jeg tenker for meg selv innimellom; hvor takknemlig jeg er for å ha han i livet mitt 😊 Vi gjør hverandre godt 🥰 

• Hjerte 7
  • Nyttig 1
Skrevet
Flintis skrev (1 time siden):

I en konkurranse er det mange tapere og det er lett å assosiere seg med dem om en aldri lykkes. Så da er det kanskje legitimt å gi opp? På den anden side om ingen deltar skapes det heller ingen vinnere.

Jeg støtter ikke det å gi opp. Jeg har i mitt liv viktige ting jeg prioriterer over å møte mulige kjærester, jeg kjenner mennesker som har gitt opp, men en som ønsker kjæreste og har plass til å prioritere det, synes jeg bør fortsette. De som har gitt opp kjæreste har gjerne gitt opp folk generelt og alt av drømmer de har. Det er veldig trist.

Av og til kan strategien for å få kjæreste være lurt å ha oppe til vurdering. Selvpresentasjon er for eksempel et fint vekstpunkt for hvem man får kontakt med over nett.

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

TS, tittelen på innlegget ditt høres ut som "du kan ikke gi meg sparken, jeg slutter". Bitter much? Fokuser på deg selv, og prøv å bli et menneske folk (uansett kjønn) liker å være rundt).

Anonymkode: 5dd7c...66d

• Liker 1
  • Nyttig 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...