Gå til innhold

Synes det er ille nok med folk som ikke overholder søndagsfreden i boligfelt, men på hytta...er jo det 10 ganger verre!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet ikke om jeg er for rigid her, men det driver meg til vanvidd når min pensjonerte nabo, hjemme alle dager i uka, venter til søndag med å klippe plenen.

Nå tusler jeg gjennom hyttefeltet Raunehaugen i Bergsdalen og der er det en nisse som driver å slipe ned stoler utenfor - på en fuckings søndag. Så istdf. nesten full stillhet avbrutt av fuglekvitring og sauebjeller, hører man den høyfrekvente pipinga til slipemaskinen - overalt.

Er ikke det fullstendig galskap? At folk gidder!

Anonymkode: 3e19d...42d

• Liker 5
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Når kirkeklokkene får bråke så får andre lage sine egne lyder.

Anonymkode: dbb0f...352

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg vet ikke om jeg er for rigid her, men det driver meg til vanvidd når min pensjonerte nabo, hjemme alle dager i uka, venter til søndag med å klippe plenen.

Nå tusler jeg gjennom hyttefeltet Raunehaugen i Bergsdalen og der er det en nisse som driver å slipe ned stoler utenfor - på en fuckings søndag. Så istdf. nesten full stillhet avbrutt av fuglekvitring og sauebjeller, hører man den høyfrekvente pipinga til slipemaskinen - overalt.

Enig! Søndag skal være en rolig dag. Bråk passer ikke. 

Anonymkode: 7469b...bab

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Du skjønner visst ikke hva ts mente.

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

No bråker ikke kirkeklokkene så mye som dem gjorde før da. Det ble noe annet når dem ikke blir styrt manuelt lenger. Jeg hører ikke klokkene engang når jeg står på grava. 

Anonymkode: b1d2e...67b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Enig 😅 jeg vet at politiet på bygda ikke følger opp det der, og at man gjerne lager seg egne regler, men at en pensjonist venter til søndag med og klippe plenen er maks sært. 

Anonymkode: 285ac...6f2

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Her går det i vinkelslipere og hamring på søndagene. Hver dag, mer riktig. Naboen pusser opp. Forferdelig slitsomt. De starter i 8-tida og holder på utover morgenen, deretter ettermiddagen/kvelden. Det vil si at de driver med stillere aktiviteter/ikke er hjemme den tida vi oftest ikke er hjemme pga nydelig vær og varme...

Anonymkode: eebe6...178

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Her går det i vinkelslipere og hamring på søndagene. Hver dag, mer riktig. Naboen pusser opp. Forferdelig slitsomt. De starter i 8-tida og holder på utover morgenen, deretter ettermiddagen/kvelden. Det vil si at de driver med stillere aktiviteter/ikke er hjemme den tida vi oftest ikke er hjemme pga nydelig vær og varme...

Har du prøvd å si fra? Noen lar seg snakke med, andre...tja.

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg mener alle regler knyttet til Bibelen bør opphøre i Norge da det knapt er en kristen igjen i landet.

Anonymkode: 65d1d...6fa

• Liker 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Jeg mener alle regler knyttet til Bibelen bør opphøre i Norge da det knapt er en kristen igjen i landet.

Den nye loven har vel ikke så mye med Bibelen og gjøre?  Hvis vi ikke hadde hatt helg og helligdager knyttet til kristendommen hadde det bare vært andre dager. 
argumentet for og beholde loven men med annen formulering , altså at vi i dagens samfunn mer enn noen gang har behov for en dag i uken med ro , blir jo ikke mindre aktuelt. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Er det mulig? Du har skjønt så lite av hva det dreier seg om. 
En annen får forklare, for jeg orker ikke. 

• Liker 4
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Oppussing morgen og ettermiddag/kveld tolker jeg som at folk er på jobb, og det må de nesten ha lov til? 

Men enig i at pensjonister som kun klipper plen søndag morgen er et pussig og lite hensynsfullt fenomen. Men hadde ikke orket å lage noe styr av drt hvis det ikke var veldig sjenerende over lang tid.

(Vi har pt Bane Nor i hagen vår, der de banker og sveiser og hveser gjennom hele natta nå i juli, så mulig jeg er litt vant til at jobber må gjøres på underlige tidspunkt)

Anonymkode: 97985...f7f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Oppussing morgen og ettermiddag/kveld tolker jeg som at folk er på jobb, og det må de nesten ha lov til? 

Men enig i at pensjonister som kun klipper plen søndag morgen er et pussig og lite hensynsfullt fenomen. Men hadde ikke orket å lage noe styr av drt hvis det ikke var veldig sjenerende over lang tid.

(Vi har pt Bane Nor i hagen vår, der de banker og sveiser og hveser gjennom hele natta nå i juli, så mulig jeg er litt vant til at jobber må gjøres på underlige tidspunkt)

I hagen? 😅 at noen jobber må gjøres på underlige tidspunkt stemmer jo, her driver ruter og sliper skinner på natten. Fikk faktisk tilbud om hotellovernatting. Så skiller loven mellom nødig og unødig arbeid, en pensjonist må ikke klippe plenen på søndag. 

oppussing på ettermiddag og kveld inntil er gitt tidspunkt er selvsagt innafor. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du er på hytta på en søndag har du neppe tenkt deg i Kirken. Skjønner ikke helt hva som er problemet 

Anonymkode: 4c56b...324

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Har du prøvd å si fra? Noen lar seg snakke med, andre...tja.

Disse er den andre typen! Vår nærmeste nabo har sagt ifra (de hører det enda bedre), men ikke sjans. De kom med "desto mer vi får gjort hver dag, desto fortere blir vi ferdig". Sant nok. Men da kunne de droppa siesta midt på dagen, synes nå jeg. 

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

De har ferie. De starter i 8-tida, jobber til rundt 12, så starter de igjen ca 17 og holder på utover kvelden. Man-lør så er det innafor, de er stille kl 23-7, men på søndagene kunne de roa ned litt. Det er slitsomt med SÅ mye støy hver bidige dag, selv om det er innafor lovverket - og søndag er ikke engang lov. De har holdt på i fire uker nå. Det er ikke håndverkere som løper rundt der, det er naboparet og faren til mannen. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvis du er på hytta på en søndag har du neppe tenkt deg i Kirken. Skjønner ikke helt hva som er problemet 

Anonymkode: 4c56b...324

Man ønsker vel en dag i uka der det er ro og saktere tempo enn en travel hverdag. Det er godt med ro!

• Liker 2
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er litt overraskende for meg at det er flere her som ikke skjønner at behovet for en dag uten maskinbråk ikke har noe som helst med kirken å gjøre...og at dette er nedfelt i norsk lov også. 22-07 og søndager er stilletid.

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Det som er galskap er at folk gidder å ha hytter tett i tett som sild i tønne, for så å klage på at de har naboer.

Kjøp hytte som ligger for seg selv, i naturen. Slike hytter er lagd for fred og ro. De blir nesten gitt bort på finn.no fordi folk heller vil ha alle fasiliteter, ferdig brøytet vei helt frem, og hyttenaboer med slipemaskiner, gressklippere og motorsager på alle kanter.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Det er litt overraskende for meg at det er flere her som ikke skjønner at behovet for en dag uten maskinbråk ikke har noe som helst med kirken å gjøre...og at dette er nedfelt i norsk lov også. 22-07 og søndager er stilletid.

Ja, det er rart. Men det virker som evnen til å tenke på andre er død. Man snakker med andre på høytaler på telefonen, bråker når man vil med hva som helst, bare tar seg til rette. 

Anonymkode: a2d1d...3da

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Bor med ca 50 m mellom hvert hus, og her er heldigvis alle enige om at det skal være stille på søndager. Ikke så koselig å nyte fridagen ute om man skal høre på vinkelslipere, hamring og during.

Vi har kommunisert, og blitt enige om at hvis det har bøttet ned en uke, og plutselig er opphold søndag, så er det lov å slå plenen. Men nå har vi alle robotklippere, så da slipper vi den støyen alle dager 🙂.

Anonymkode: a8c3d...4d1

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...