Gå til innhold

Har vi være ekstremt heldige med katten vår?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Fikk en katt i fjor, har aldri eid katt før. Det er en hannkatt som elsker kos, barn og god mat:) Har aldri kloret noe særlig eller bitt etter oss. Godtar godt å bli båret og når han av og til må bades er han heller ikke aggressiv. 

Er alle katter sånn, eller har vi bare vært heldige. Husker som barn at mange katter klorte veldig. 

Anonymkode: 15a86...fda

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Klorer har vel ingen av mine gjort. Nå har jeg ikke badet de så mye, den ene ble badet en gang da han tydeligvis hadde utforsket en tønne som naboen brenner hageavfall i. 
Har fire katter, to kan bæres. De er alle ekstremt kosete når de selv vil.

Har aldri opplevd at katter er spesielt aggressive av seg.

Anonymkode: bdf52...cf1

AnonymBruker
Skrevet

Jeg antar at de kattene du husker fra du var barn ikke var dine katter?

katter koser og er glad i sin familie, men kan bruke tid på å blir trygg på andre. Når de er utrygge, men et barn som ikke kjenner kattens signaler søker kattens oppmerksomhet vil den til slutt si ifra ved å klore eller bite/markere. Et barn er ofte ikke gode til å lese katters signaler.

katten er trygg og harmonisk i eget hjem så lenge kattens behov er dekket. 

Anonymkode: c625e...436

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Har vært katteeier til flere i 15 år. (fire stk) 

Ingen har bitt. En av de kunne klore om den ble holdt mot sin vilje. Resten er snille uansett hvordan de blir handtert. Alle har likt å bli bært. Alle liker barn, med unntak av én. Alle er kosete, men litt i bølger gjennom dagen. 

Har aldri møtt en katt som ikke liker mat 😂

Og har aldri badet en katt. Kun tatt inn i kabinett og spylt området om det er søl. Da er det klagesang. 

Anonymkode: 6a8f0...ce2

Skrevet (endret)

Har hatt tre katter og synes det du beskriver høres kjent ut fra alle de kattene, bortsett fra badingen. Har aldri badet kattene mine. Man får ofte en annen kontakt med egen katt enn andres katter. 

Endret av c_buk
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har vært katteeier til flere i 15 år. (fire stk) 

Ingen har bitt. En av de kunne klore om den ble holdt mot sin vilje. Resten er snille uansett hvordan de blir handtert. Alle har likt å bli bært. Alle liker barn, med unntak av én. Alle er kosete, men litt i bølger gjennom dagen. 

Har aldri møtt en katt som ikke liker mat 😂

Og har aldri badet en katt. Kun tatt inn i kabinett og spylt området om det er søl. Da er det klagesang. 

Og som kommentar til denne som ikke liker barn; 

Den hopper bare unna. Freser om barn kommer for nær. Har aldri vært ute med klørne mot noen... Har selvfølgelig ikke testet ut hva som skjer om den blir holdt av et barn mot sin vilje. Men når jeg holder og den ikke vil så er det kamp, men aldri klør (er sterk). 

Hadde en som likte barn, der en to-åring fikk solid tak i halen en gang. Da fikk barnet en klask på handen - uten klør, og det var nok til at barnet ble redd. 

(ingen barn i hus - så dette er besøk) 

AnonymBruker
Skrevet

Nei, dere er ikke spesielt heldige, de aller fleste katter er slik mot eierne. Vår pus ble brukt som dukke da barna var små, ikledd kyse og trillet i dukkevogn. Aldri noen protester eller kloring, han sovnet ofte i dukkevogna. 😸 

Anonymkode: 9355d...761

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar, dere! Jeg har bare blitt veldig positivt overrasket❤️ Men da er det mer positivt å eie en katt enn jeg forestilte meg

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Folk som ikke kan noe om katter vil gjerne tro at katter ikke gjør annet enn å klore og bite folk. Sannheten er at de aller aller fleste katter er både snille, kosete og tolerante. Har møtt flere hunder som er ustabile enn katter for å si det slik…

Anonymkode: b4736...875

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ingen av mine katter har klort eller bitt meg/oss nei. De er ikke aggressive. 

Anonymkode: a66c5...4a6

AnonymBruker
Skrevet

Både å 🙂 Katter er like forskjellige som mennesker. Jeg har to som elsker kos og takler alt. Den siste er ei veldig bitchy frøken som må bedøves hos dyrlegen selv for vaksine. Hun er et troll som er høyt elsket. Liker ikke kos, men skal være delaktig i alt vi gjør.

Anonymkode: d9b9a...e73

AnonymBruker
Skrevet

Jeg føler meg som deg TS, at vi har vært veldig heldige med hannkatten vår. Den er så innmari kosete og god ❤️ 

Anonymkode: 41945...179

Skrevet

Katter kan klore og bite folk når deres grenser ikke blir respektert. Hvis de blir løftet, bært og styrt med uten at man hører på tegnene deres om at de vil ned, så kan de klore og bite. Men da er det mennesket som har feilet, ikke katten. 

Skrevet

Hva er greia med å bade katter? Jeg har hatt katt hele livet, men aldri badet dem fast. Kun hvis det har vært høyst nødvendig med veldig skitten pels. Jeg har dog kun hatt korthåret katter, så jeg kjenner ikke til hvordan langhårede katter skal pleies. 

AnonymBruker
Skrevet
Octopus skrev (1 time siden):

Hva er greia med å bade katter? Jeg har hatt katt hele livet, men aldri badet dem fast. Kun hvis det har vært høyst nødvendig med veldig skitten pels. Jeg har dog kun hatt korthåret katter, så jeg kjenner ikke til hvordan langhårede katter skal pleies. 

De trenger normalt heller ikke vaskes :)

Men de trenger ofte mer stell - med børste + kam, og innimellom saks om det er floker. Mine korthårete takler dette helt fint selv. 

Og ved søl er det vanskeligere for dem å stelle seg selv, så det er eneste katten som har vært med meg inn i dusjkabinettet et-par ganger. Men kan da "punktvaske". 

AnonymBruker
Skrevet
Octopus skrev (4 timer siden):

Jeg bader min katt x2 i året fordi han røyter så voldsomt. Selvsagt børster vi han også, men det er lettere å børste bort alt når vi har badet han med røyteshampoo.

Anonymkode: b4736...875

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Octopus skrev (På 28.7.2025 den 7.31):

Jeg formulerte meg sikkert litt feil, jeg skyller av han i badekaret når han er skikkelig skitten etter å ha vært i ute lenge. Jeg fyller ikke oppi et kar og bader han🤣

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...