Gå til innhold

Enkle bad, hvem har det?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det ble snakk om i en annen tråd at " ingen har vel bad med vinylbelegg, uten fliser, uten varmekabler " osv . Har noen her så enkle bad? Jeg har det og greier meg fint med det; malte vegger , vinyl på gulvet, dusjkabinett og med panelovn på veggen. Er det bare meg? 

Anonymkode: 5ad2b...f6d

• Liker 8
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det ble snakk om i en annen tråd at " ingen har vel bad med vinylbelegg, uten fliser, uten varmekabler " osv . Har noen her så enkle bad? Jeg har det og greier meg fint med det; malte vegger , vinyl på gulvet, dusjkabinett og med panelovn på veggen. Er det bare meg? 

Hehe, nei ikke bare deg! Her har jeg et bad fra 70 tallet, vinylbelegg, dusj, servant og innredning fra typ 90 tallet. Malte vegger og panelovn. 
Planen er å renovere det på sikt, men det har ikke vært prioritert, og jeg levert helt fint med dette badet :) Har flere venninner som også har boliger med slike bad. 

Anonymkode: 82cfb...ddf

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

På gården vi bodde hadde vi vinyl belegg på vegg og gulv. Do, og dusj hengende på veggen.

Der vi bor nå er det ikke varme i gulvet men ikke varme , er plater på veggen.

Svigerinne mi har betong gulv med venyl på vegg

Svigers har faktisk fliser på gulv og vegg men ingen varme

Anonymkode: 66577...b1b

AnonymBruker
Skrevet

Vi har bad fra 80 tallet. Det ble ikke brukt mye penger på noe i huset når det ble bygget den gangen. Det er ikke varme i gulvet, heslige veggplater, vinylbelegg på gulv, enkelt dusj, do og vask. Dårlig med oppbevaring. Hele badet skal strippes og bygges opp på nytt. Da med gulvvarme og bedre romløsning. 

Anonymkode: d6428...e3f

AnonymBruker
Skrevet

Minste gjestebadet er av eldre standard. Stygge fliser, neppe skikkelig membran, ikke-vegghengt toalett, ingen varmekabler. 

Jeg vil fikse det da jeg synes det er flaut å sende gjester dit, og ikke trives der selv. Mannen mener det "kun er et toalett". Men tror jeg får viljen min i løpet av neste år. 

Anonymkode: 014d5...cc9

Skrevet

Deler av badet mitt, gulvet inkludert, er originalt 50-talls. Ikke noe for interiørbladene, men fullt funksjonelt. I mine 25 voksne år har jeg bodd i seks forskjellige leiligheter - bare ett av badene har hatt varmekabler og to flislagte vegger. Gulvene har vært så ymse...

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Jeg har også enkelt bad.

Baderomspanel på veggen, vinyl på gulvet, dusjkabinett, og stråleovn på veggen.

Når vi pusser opp badet neste gang blir det fremdeles dusjkabinett, ikke fliser, men varmekabler og vegghengt toalett.

Anonymkode: c6b6f...659

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi har et enkelt bad. Ingen varmekabler, vinyl på gulvet og våtromsplater på veggen. Funker helt fint. Ingen fuktskader eller noe. Har en ny innredning og satte inn større dusjkabinet, samt nytt vindu og ny panelovn. Men trenger ikke å gjøre noe mere. Gammelt, men godt. 

Anonymkode: e4542...4fe

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Har bad med steinfliser, plater på veggene og stråleovn på veggen.

Nytt dusjkabinett og ny servant med skuffer og speilskap.

Anonymkode: 3e18e...2e2

AnonymBruker
Skrevet

Har vinylbelegg og baderomspanel på gulv, men varmekabler og elektrisk vifte i vegg..

Anonymkode: 86845...b0b

AnonymBruker
Skrevet

Det er faktisk smartere å legge vinyl istedenfor fliser. 

Anonymkode: df1f2...cd8

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Bad fra 70-tallet, så vi har neonoransje vinylgulv og lys blå tapet. Men det må nok oppgraderes snart fordi vinylen er i ferd med å gå i oppløsning og tapeten har allerede flere hull og steder den flasser av. Vet ikke om man da skal gå for fliser, høres ut som et mareritt å vaske mellom flisene og sånn

Anonymkode: 62585...60c

AnonymBruker
Skrevet

Før vi pusset opp badet vårt, for to år siden, så hadde vi vinyl på gulvet uten varmekabler. Veggene var det baderomstapet på. Enkel innredning, dusjkabinett og gulvstående toalett. Alt fra 70 tallet. Det fungerte det også. Men må jo innrømme at vårt nye bad med varme i gulvet, fliser og moderne toalett og innredning er mye penere å se på og mer funksjonelt. 

Anonymkode: 904c7...8c3

AnonymBruker
Skrevet

Vi har også et veldig enkelt bad. Det har dog varmekabler og fliser, men veldig gammelt og utdatert stil. Fungerer greit nok, men vi dusjer ikke der inne (det er et badekar med dusj der inne) fordi da blir det vann over hele gulvet (tregt sluk). 

Anonymkode: 8d4a1...bb2

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

I mitt barndomshjem hvor min mor bor, er det fortsatt slik. Vinyl på gulvet, respatex på veggene og badekar. Ingen dusj, men det er varmekabel. Badet er ikke endret siden det ble bygget for 50 år siden, og det fungerer fortsatt helt fint uten fuktskader og råte. Kvalitet!!

Endret av aksase
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har fliser og varmekabler men malte vegger og dusjkabinett. Jeg liker badet mitt. Hvis jeg skal pusse opp, så kommer jeg aldri til å legge fliser på alle veggene. Kun gulvet. 

Anonymkode: 72a64...41d

AnonymBruker
Skrevet

Vi hadde det slik i den forrige boligen, og det fungerte supert. Savnet ingenting. Men så flyttet til til et annet "enkelt bad" - med varmekabler. Det føltes som et luksusbad i starten. Men ellers vinyl osv., og det er styggere enn en utrivelig utedo... Det trengs å pusses opp, og da skal vi i det minste få ventilasjon. 

Anonymkode: a5a03...279

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har et helt enkelt bad med off-white tapet, grønt vinylbelegg, dusjkabinett og vask fra kanskje 2012. Døren er av "papp". Men alt funker i skjønneste orden. Jeg tenker mer på at jeg ikke har sløst 500 000 på et toppmoderne bad som jeg egentlig ikke trenger. Det er ikke DER gleden ligger i livet :)

Anonymkode: 3b717...88f

AnonymBruker
Skrevet

Du beskriver nesten badet vårt slik det ser ut nå. Men her skal jeg renovere det etterhvert.

Anonymkode: 7c301...545

AnonymBruker
Skrevet

Godt å lese at jeg ikke er alene 😀 Men jeg trives godt med det slik det er,har ingen planer om å oppgradere. Og fliser på gulv vil jeg ikke ha,det er noe herk å vaske! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...