Gå til innhold

Levering i bhg med søsken som har vannkopper

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Lillebror på 2 har vannkopper og skorpene har ikke kommet på alle enda - ergo ikke barnehagestart i morgen.

Storesøster på 5 derimot starter men jeg vet ikke helt hvordan jeg skal løse det. Vi bor på «landet» og inngangsdøra til bhg er typ 2 meter fra bilen. Er det innafor og la han være igjen i bilen med døren oppe (i tilfelle noe skulle skje) mens jeg leverer hun raskt? Hva hadde dere gjort? 

Har ingen til å passe lillebror og storesøster vil så gjerne i bhg. Vært noen kjedelige dager for henne nå hvor vi bare har vært inne 🥵

For ordens skyld, storesøster fikk det først av de to så jeg sender ikke en «smittebombe» i barnehagen for hun er ferdig for lengst 😊

Anonymkode: bd365...ebb

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville ringt barnehagen og fortalt om utfordringen. Ganske sikker på at de ville møtt deg og tatt i mot storesøster 😀 Jobber som Pedleder i barnehage selv. Vi ville i hvertfall hjulpet 🥰

Anonymkode: 2950d...0df

• Liker 6
  • Hjerte 4
AnonymBruker
Skrevet

Ha ac på i bilen. 

Anonymkode: 6f67e...8ea

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ha ac på i bilen. 

Anonymkode: 6f67e...8ea

Selvsagt, har sånn «dog mode» 

Anonymkode: bd365...ebb

AnonymBruker
Skrevet

Sett på AC, og gi han en iPad/mobil/leke/bok. Klarer vel å sitte alene i noen få minutter

Anonymkode: 2650f...c21

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hva er sjansen for at han smitter noen på en kjapp tur inn i barnehagen? Og hvis det går i barnehagen er det kanskje smitte der uansett. Har han fryktelig mange prikker, på stedet som ikke er dekket av klær? Gjør det dessuten noe om andre blir smittet? Er jo mye bedre å få det som barn enn voksen.

Jeg sier ikke at du skal la han gå rundt å ta og slikke på alt, men tror ikke jeg ville stresset med en rask tur inn. Eventuelt kan du kanskje spenne han fast i en vogn? 

(Er generelt forsiktig ved sykdom, og ville ikke sagt det samme hvis det var f.eks omgangssyke)

Anonymkode: 54121...bbf

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hva er sjansen for at han smitter noen på en kjapp tur inn i barnehagen? Og hvis det går i barnehagen er det kanskje smitte der uansett. Har han fryktelig mange prikker, på stedet som ikke er dekket av klær? Gjør det dessuten noe om andre blir smittet? Er jo mye bedre å få det som barn enn voksen.

Jeg sier ikke at du skal la han gå rundt å ta og slikke på alt, men tror ikke jeg ville stresset med en rask tur inn. Eventuelt kan du kanskje spenne han fast i en vogn? 

(Er generelt forsiktig ved sykdom, og ville ikke sagt det samme hvis det var f.eks omgangssyke)

Jeg tenker at det er bedre at barn får vannkoppevaksine enn vannkopper (vaksine beskyttet mot bl.a. demens da dette viruses gjemmer seg i nernesystemet), men vaksine koster også 4000 kr. Om foreldrene til andre barn uansett ikke har lyst til å vaksinere dem så er det bedre at de heller får vannkopper tidligere enn senere 😕 Det suger uansett da. Da eldste hadde det var hen bare såvidt 3, og fortsatt var det massevis av vannblemmer, og de var både på hodebunn, under føtter og på håndflater - måtte være hjemme med barnet i 2 uker.

Redigert: pris er ca 500 x 2, så de som vil vaksinere burde ikke stoppes av pris :)

Endret av katties
  • Liker 1
Skrevet

Jeg jobber i barnehage og tenker det er fint du ringer og snakker med de, fint du tenker på de anrdre barna. Om de ansatte har mulighet vil de da sikkert de  møte deg i porten og ta imot. Sikkert fint om du da leverer når du vet det er flere på jobb. God bedring til det barnet som er hjemme. Og god barnehage start!!

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Man tar ikke med barn inn i bhg , det kan være barn som ikke skal ha det blant snnet

Anonymkode: aeeeb...a98

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
katties skrev (15 minutter siden):

Jeg tenker at det er bedre at barn får vannkoppevaksine enn vannkopper (vaksine beskyttet mot bl.a. demens da dette viruses gjemmer seg i nernesystemet), men vaksine koster også 4000 kr. Om foreldrene til andre barn uansett ikke har lyst til å vaksinere dem så er det bedre at de heller får vannkopper tidligere enn senere 😕 Det suger uansett da. Da eldste hadde det var hen bare såvidt 3, og fortsatt var det massevis av vannblemmer, og de var både på hodebunn, under føtter og på håndflater - måtte være hjemme med barnet i 2 uker.

Vannkoppvakdine koster ikke 4000

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville ringt barnehagen rett før levering og spurt om de kunne kommet til døra og tatt i mot utenfor. Da kan lillebror være med innenfor porten til barnehagen, uten å måtte gå inn i bygget. :) 

Anonymkode: 64282...dec

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
katties skrev (2 timer siden):

Jeg vaksinerte lillebror nå I vår, kan ikke huske at det var så dyrt? 

Med det sagt er jeg enig i resten av det du skriver. 

Anonymkode: f968c...4c8

AnonymBruker
Skrevet

De fleste vil bli ferdig med vannkopper når barna går i bhg, så jeg hadde levert 

Anonymkode: 514f7...690

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hadde ringt, de møter deg i porten og tar i mot. 

Anonymkode: 4470c...608

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
katties skrev (2 timer siden):

4000? Hvorfor komme med slike påstander? Det koster rundt 500 per dose og man trenger 2. 

Anonymkode: be37c...faa

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Vannkoppvakdine koster ikke 4000

Oi, det er blitt såpass billig! :) Da synes jeg folk burde vaksinere.

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

4000? Hvorfor komme med slike påstander? Det koster rundt 500 per dose og man trenger 2. 

Anonymkode: be37c...faa

Ja, så dét når noen kommenterte på det. Var ikke så fryktelig lenge siden jeg sjekket sist, og da fikk jeg opp en helt annen pris. Jeg lurer veldig på hvorfor, for det er jo mange steder som setter denne vaksinen, så ville forventet at jeg skulle finne i det minste EN av disse prisene. 

Endret av katties
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg vaksinerte lillebror nå I vår, kan ikke huske at det var så dyrt? 

Med det sagt er jeg enig i resten av det du skriver. 

Anonymkode: f968c...4c8

Godt valg :) Ser at det er helt annen pris ja, vet ikke hvorfor jeg fikk opp 4000 da jeg søkte :S

AnonymBruker
Skrevet

Ja, det bør gå greitt. 

Anonymkode: f34c4...b6a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det er ikkje greitt å utsette andre for smitte med vilje. 

Anonymkode: f34c4...b6a

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...