Gå til innhold

Svigersøster lar hunden være inne over 17 timer

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hun har en hund, og hun kan være inne fra typ 17- 13. Jeg har trodd det har vært en del bedre enn dette, har reagert før på at hun har sagt sen formiddag at de ikke har vært ute enda, men hadde nylig en dag hvor jeg leverte hunden halv 17, også sa hun senere dagen etter at de ikke var ute mer dagen før og at det var første tur for dagen. Altså mellom 17 og 20 timer. 

Hunden er vant til det desverre og tisser og bæsjer ikke inne, men synes så synd på han.  Noen med lignende erfaring? Hva gjorde du? Hjalp det? 

Jeg har hatt hund selv og var ute med han 4-7 ganger om dagen og mange timer pr dag. Kan ikke forestille meg å la bikkja være inne så mye også gå 2x 10 min tur. 

Anonymkode: a4655...b06

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

går morgentur ca 20 min. Så minst en time ca  kl.16-17. Så en liten tisserunde ca.kl 19. 

Anonymkode: a89b7...e58

AnonymBruker
Skrevet

Det er lovfestet i hundeliv minst 3 turer ut i døgnet. Det skulle vel bli hver 8. Time. Og det er absolutt minstekrav.

Slike folk burde ikke ha dyr - og alle rundt har et soleklart ansvar for å si fra. Tydelig.

Anonymkode: b51e2...d6d

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Da jeg hadde hund var det ut før jobb (sånn ca. 07.45), ut da jeg kom hjem fra jobb (ca. 15.30), og så en lengre tur ut på ettermiddagen/ tidligkvelden (ca. 18-19), og en liten tur før det ble natta (ca. 22.30-23). 

Dette er jo absolutt ikke ok. Ville sagt i fra til mattilsynet eller politiet hvis de har en avdeling for dyr. 

Anonymkode: 135c0...2b2

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ikke ok!

Anonymkode: 0c08c...b5c

Skrevet

Den bikkja kommer til å få helsemessige utfordringer til slutt, fordi hen må holde seg, både tiss og bæsj. 

Så du har jo ett valg: enten får du fortelle svigersøsteren din at dette er å neglektere hunden, hvor den ikke får sine basale behov dekket eller gå til de steg å få hunden fjernet fra henne. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det kommer an på hvilken rase det er, og hvor mye mosjon den får. Vi har bare hatt settere. Hvis vi går lang tur på dagen når det ikke er båndtvang, har de ikke hatt behov for å gå ut før ut på dagen neste dag. Så lenge vi andre er i ro hjemme, kan de slappe av til det er turtid, etter lunsj.  De sier uansett fra hvis de må ut og tisse, og da får vi selvsagt ut en tur.

Anonymkode: 27278...945

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...