Gå til innhold

Hvordan er det å bo der du bor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i en situasjon der jeg snart må ta stilling til hvor jeg skal etablere meg. Jeg bor i Oslo, men jeg er villig til å flytte ut av hovedstaden hvis jeg finner "drømmestedet". Derfor håper jeg dere vil fortelle meg litt om hvordan det er der dere bor. Hva er bra, og hva er negativt? Det er fint om dere kan si litt om:

• *Jobbmuligheter innenfor IT-bransjen

*Naturomgivelser

*Oppvekstmiljø for barn (har ingen ennå, men det kommer kanskje etter hvert)

*Generelt bomiljø

*Shoppingmuligheter

Jeg er også interessert i hvordan det er å bo i ulike bydeler i Oslo. :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg angrer skikkelig at jeg lot meg friste til å ta meg jobb og flytte til bygda..Nå sitter jeg her i saksa og lurer fælt på om jeg skal flytte..med de konsekvenser det eventuelt måtte medføre..

Så jeg sier bare; Tenk deg skikkelig om dersom du har tenkt å flytte til et nytt sted!

IT jobber: neppe særlig mange(men er ikke i IT bransjen selv, så jeg skal ikke uttale meg for sikkert om dette jobbmarkedet)Men generelt dårlig, bortsett fra helse og omsorg

Naturomgivelser: meget vakkert..(det eneste positive her)...men imidlertid lite med turstier/-veier i nærområdet, mange flotte fjell(-områder) her

Oppvekstmiljø: alkohol og narkotika også her.(går rykter om at flere unge har tatt livet sitt).små miljø kan selvsagt være både positivt og negativt, ledige barnehageplasser..finnes ikke lekeplasser(stort minus)

Generelt bomiljø: kjenner like lite til naboen her som i Oslo..vanskelig å bli kjent med folk..få hus til leie/salg..omtrent like dyrt som i Oslo!

Shoppingmuligheter: dårlig...må dra flere mil..Betjeningen vet alt om deg..

Ellers kan jeg si at fagmiljøene er småe og man møter igjen de samme personer overalt...vanskelige roller..(ikke særlig lurt å komme på kanten med noen)..Vanskelig mht til faste leger/tannleger..Det er få valgmuligheter generelt sett..Alle vet alt om alle(også det man ikke vet selv)

Og; Oslofolk blir generelt dårlig likt! Slitsomt....

Hvor dette er?? noen mil vest for Oslo... :roll:

Mirabella

Gjest KATTAstrofe
Skrevet

Tromsø er en fin by! Jobbmuligheter vet jeg lite om, men innbilder meg at det er fint for barn her, for jeg har aldri sett så mange gravide mager og barnevogner per innbygger noe sted før :)

Gjest lilletroll
Skrevet

Jeg bor da i Grenland.....

IT-mulighetene tror jeg er bra!!

Natur er det i massevis!!

Der jeg bor 15 minutter fra Porsgrunn/Skien er det PERFEKT for barn og vokse opp.

Som jeg sa, er det bare 15 minutter til "byen" så shoppingmulighetene er forholdsvis bra.

Og husprisene er heller ikke så verst hvis du holder utenfor de mest populære boligstørkene i byen.

Skrevet

Jobber innen IT-bransjen : Jeg vil nok si at de er veldig labre i Grenland. Min sambo som er dataingeniør har store problemer med å få tak i jobb innen IT her. Det samme har flere bekjente med samme utdanning,- de som er heldige å ha jobb her, står vel i fare i ny og ned mht permitering og utflagging. Ikke flytt hit hvis du skal ha IT-jobb.....

Ellers er jeg veldig enig med lilletroll. Det er utrolig fint å bo her og masse fine turområder og strender som er fantastiske både sommer og vinter! Kort vei til fjellet, skogen, stranda og marka. Og to flotte byer i kjernen av Grenland, dvs. Porsgrunn og Skien. Det er forsåvidt også veldig hyggelig i Siljan og Bamble da : )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...