Gå til innhold

Er barna deres med på sommerles?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ungen min har lyst til å vinne over alle og lurer på hvor mye andre barn har lest. Har forklart henne at det ikke er noen "vinner", men om tanken på å vinne får henne til å lese så er det greit for meg 😂😂 Hun er ferdig i femte nå btw.

Anonymkode: 960fd...9b6

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Min leste til hun kunne hente alle premiene på biblioteket. Tok henne ei uke. Går i 6 klasse. Hun elsker å lese da 🙂

Anonymkode: 0cef4...d4c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja, begge våre er med på Sommerles. Vår eldste skal opp i femte og har vært med hver sommer siden sommeren før 1. klasse. Han er ikke opptatt av hva andre har lest, men å samle XP, få nye badges, og selvfølgelig premiene. Nå skriver han også små anmeldelser for hver bok han leser, veldig gøy å lese for oss foreldre. :) 

Anonymkode: 5c46c...eed

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Han som skal begynne i andre klasse er med for første gang. Forsøkte i fjor, men da syntes han det var dumt (les; kunne ikke lese selv, og ville ikke lære heller 🤪) I år er han supermotivert, og har lest masse selv og blitt lest masse for. Veldig koselig! Og ekstremt stolt av premiene han har fått 🥰❤️

Anonymkode: d14a9...701

• Liker 1
Skrevet

Tipser om at lydbøker også teller med! 

• Liker 3
Skrevet

Ja, men de leser mye hele året. Vi er fast på biblioteket hver uke. I tillegg har vi arvet mange hundre bøker fra venner, tanter og onkler som har ryddet og solgt huset.

AnonymBruker
Skrevet

Hun ber meg spørre internett hvor mye barna deres har lest 😅 Selv er hun på snart 20 000 sider, men søskenbarnet på 12 har lest 22000, så hun synes hun ligger dårlig an. 

Anonymkode: 960fd...9b6

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

De er for store nå, men reagerer på at et lokalbibliotek holder sommerstengt…. Utrolig dårlig gjort. 

Anonymkode: 7b9c2...073

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

De er for store nå, men reagerer på at et lokalbibliotek holder sommerstengt…. Utrolig dårlig gjort. 

Anonymkode: 7b9c2...073

Det er ikke sikkert at lokalbiblioteket ditt har ressurser nok til å ha åpent om sommeren. Jeg jobber på et bibliotek hvor det er først de to siste årene det ikke har vært sommerstengt hele juli. 

Anonymkode: e454d...9c7

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, er vel på level 25 nå. Skal begynne i tredjeklasse. 

Anonymkode: ef940...0fb

AnonymBruker
Skrevet

Hva er premiene? Har et barn som nok kunne blitt motivert om hun visste hva hun fikk. 😊

Anonymkode: eba6e...0bb

AnonymBruker
Skrevet

Nei, prøver å motivere,  pushe,  men han liker ikke å lese. Gjør det bare hvis han absolutt må. Han skal begynne i 4 klasse,  egentlig leser han bra , med fin flyt og  sånn, men han synes det er utrolig kjedelig. 

Anonymkode: 69ffe...668

AnonymBruker
Skrevet

Mine to, 3 klasse og 7 klasse, ble level 50 for noen uker siden og da gadd dem ikke mer. Har funnet et bibliotek ved besteforeldre som har bedre premier og premier til level 50. Vårt nærmeste bibliotek har mye mindre utvalg i premier. De hører mest på lydbøker.

Anonymkode: ffdb7...402

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hva er premiene? Har et barn som nok kunne blitt motivert om hun visste hva hun fikk. 😊

Anonymkode: eba6e...0bb

Du må nesten ta henne med på deres bibliotek og se i monteren, men her er det i alle fall armbånd, klistremerker, pannebånd, steiner, smykke med ekte haitann, bokmerker m.m. (husker ikke alt).

Anonymkode: 5c46c...eed

AnonymBruker
Skrevet

Ja, det er moro!

Anonymkode: 3094c...4e1

Skrevet

Nei, men min leser mye uansett 😊 trenger ikke den ekstra motivasjonen. 

Skrevet

Ja da ungene mine var små var de med på sommerles:)

AnonymBruker
Skrevet

Vi har vært med, men i år har jeg ikke gjort noe med det. Jeg synes det er herkete å måtte bruke min telefon til å logge inn på tre forskjellige profiler. 

Anonymkode: 2c7ea...062

AnonymBruker
Skrevet

Min som begynner i 2. klasse er med for 2. gang, og synes det er stas. Kom fort opp i level forbi det man får premier for, men vi har gitt noen premier for level 50, og snart 70. Vi koser oss med det 🙂

Anonymkode: 8d685...0d4

AnonymBruker
Skrevet

Er vanligvis med. I år har vi rett og slett glemt av å logge inn for å registrere lesing. Barnet har lest mange bøker og hørt mye lydbøker i sommer, men er vel for sent å begynne å loggføre alt som er lest i sommer frem til nå?

Anonymkode: 137b4...22c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...