Gå til innhold

Hater partneren min i graviditeten.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tittelen sier jo sitt. Partneren min er snill og grei, det finnes ikke noe vondt i han. Så jeg mistenker at det er hormoner fra graviditeten som gjør at jeg føler slik jeg gjør? Jeg gikk ifra helt hodestups forelsket i denne mannen, til at jeg nå ikke kan fordra han. Alt han gjør irriterer meg, jeg liker ikke noe som helst med han lenger. Jeg unngår å være rundt han, og vurderer å gå ifra han pga dette. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Dette er en grusom følelse, han har ikke gjort noe som helst galt, han bare er støttende å god men jeg klarer det ikke. Kjenner hele humøret mitt bare er på bunn, orker ikke å gjøre annet enn å bare ligge i sengen hele dagen å bare unngå alt å alle.

Noen som har opplevd det samme før? Har lest at det er vanlig å ikke like partneren sin i graviditeten, så jeg kan vell ikke være alene? 

Anonymkode: 156e6...954

• Hjerte 2
Skrevet

Å være gravid er helt jævlig. Man føler seg jævlig, man ser jævlig ut, man tenker jævlig og om man ikke er selvbevisst(som du tydligvis er) så kan man finne på å oppføre seg jævlig også.

Jeg tror du har rett i at dette er hormoner. Det er 9 lange grusomme måneder men det går over.

Anonymkode: 523c1...b53

• Liker 2
Skrevet

Min venninne hadde det lignende og i tillegg hatet hun lukten av han mens hun gikk gravid. Det er sannsynligvis biologisk, men ikke uvanlig og heldigvis går det over så ikke ødelegg forholdet ditt, men minn deg selv på den vanvittige endringen du har igjennom nå. Alle svangerskap er forskjellige og noen av dem mer krevende.  Men prøv å kommuniser til han hva du trenger. Om det så er å være alene.

Anonymkode: 9b5d9...287

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Det er viktig at dere snakker sammen nå, for snart kommer en baby som tar tida deres 24/7 og da er godt samarbeid alfa omega ☺️

Anonymkode: 19a50...967

Skrevet

Den kjæresten har virkelig vunnet jackpot.. 

Du gjør alt for din gravide partner og får forakt i retur 😳

Like greit å flytte fra han før du føder slik at han får mindre rettigheter når barnet er født. 

Anonymkode: 6a68f...b9d

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for svar alle sammen :) jeg har snakket med både jordmor og mannen min om dette. Har kommet frem til at det er hormonene som er i sving her. Mannen viste masse forståelse og er bare god å snill, så dette skal nok gå bra! Følelsene jeg har slitt med kom utav det blå og skremte meg veldig, derfor har jeg nok krisemaksimert litt. Jeg er heldig som har den mannen jeg har, han er flink å ta hensyn og passer ekstra godt på meg nå som jeg er gravid, så jeg prøver å fokusere på det positive selv om hormonene mine tar litt overstyring til tider.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjenner på det samme denne graviditeten men mot resten av familien og spesielt svigers 😅

Anonymkode: cab60...391

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 27.7.2025 den 18.31):

Den kjæresten har virkelig vunnet jackpot.. 

Du gjør alt for din gravide partner og får forakt i retur 😳

Like greit å flytte fra han før du føder slik at han får mindre rettigheter når barnet er født. 

Anonymkode: 6a68f...b9d

Hyggelig kommentar. 
Etter prat med jordmor så har jeg funnet ut at det faktisk er ganske normalt med hormonforandringer som skjer når man er gravid å føle slik. 
Syns det er bedre å faktisk prate om det, enn å sitte å slite med slik i skjul å forverre situasjonen. Når man ber om hjelp å råd så er det somregel for man ikke ønsker å være i den situasjonen man er i, så jeg orker ikke å sitte å skamme meg for noe som jeg ikke har hatt noe som helst kontroll over mtp hva som faktisk skjer med kroppen min. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...