Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hver gang jeg forteller noe fra mitt liv/hverdag, så avbryter han og skal fortelle om seg selv. 

At han alltid vet best. Forteller jeg om en situasjon på jobb, så løste vi det feil, og han kan sitte å rante i timesvis over dette.. Jeg tar videreutdanning nå, og han vet selvsagt best om alt av emner, mens de tingene han sier er jo helt feil..  

Han kan ta imot 5 viktige samtaler fra jobb på kvelden, men om jeg svarer kjapt på en messenger eller mail, så er jeg egoistisk og setter jobb over familien. Min jobb er ikke viktig nok. 

Det er jo ikke viktige ting, men det er irriterende. Men det er jo min egen feil, jeg må jo ikke snakke om jobb eller studier. 

Anonymkode: 03516...d72

Jo, dette er viktige ting..

Anonymkode: 71e26...b8f

• Liker 2
  • Nyttig 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Snusing hele tida, hver våkne time. Har bare vært sammen noen måneder, men det plager meg mer og mer. Synes det er motbydelig.

Anonymkode: 71e26...b8f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner ikke hvorfor alle dere med "tar aldri feil"-menn gidder (for)bli (engasjert) i forholdet. Hadde meldt meg mentalt ut. 

Anonymkode: 4a5b9...1e7

• Liker 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (På 26.7.2025 den 23.39):

Det som plager meg mest ved min mann er at han ikke tar vare på helsen sin, til tross for tidligere hjerteinfarkt og leversykdom. Han sier han skal være flink å trene, men så går det alltid tilbake til gamle, skadelige vaner. Han lever på sofaen mens han ser på TV og stapper i seg sjokolade, brus og potetgull som om han har ni liv. 

Anonymkode: 1a821...5c3

Endret av Drammensdame
AnonymBruker
Skrevet

Vi har det egentlig veldig fint, og han er en god mann, men det er noen ting som irriterer meg:

- At han bruker minst 30 minutter på do (og nei; han behøver ikke å gjøre det, han setter seg der med en bok eller telefonen). 

- At han ikke rydder etter seg, det blir utrolig rotete med han i huset. 

- At han er veldig treig i alt han gjør, alt tar utrolig lang tid, og han lager mye planer men det blir stort sett aldri noe av. 

Anonymkode: d9e4c...865

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 27.7.2025 den 9.40):

Han har en mening om absolutt alt, fra om jeg kan bruke kakegaffel til ostepop til verdensøkonomi og meningen med livet.

Noen ganger vil jeg bare ta et valg uten å få en kommentar 😅

Anonymkode: 4a1e7...eae

Kakegaffel til ostepop, hva mener han om det da? :laugh:

Anonymkode: d29f3...42e

AnonymBruker
Skrevet

Bæsjelukta

Svetter veldig fort

Tror det holder å bytte boxer og sokker etter dusj

Anonymkode: 8f37d...45b

AnonymBruker
Skrevet

At han kritiserer meg så mye for småting. I dag svarte jeg på en melding når vi gikk sammen til bilen. Da var jeg skjermavhengig (hadde ikke sett på tlf på et par timer, og ønsket å svare på en Messenger melding fra en venninne). 

en annen dag hadde jeg osten for lenge ute av kjøleskapet (typ 15-20 min), og da var jeg et tomt skall og det surret ikke noe rundt i hodet mitt. 

En annen dag hadde jeg glemt å lukke en skuff, og det var tydeligvis noe jeg gjorde absolutt hele tiden (mulig jeg er dårlig på det, men jeg tenker såpass ofte på det fordi han blir sur, så det skjer ikke ofte). 

Anonymkode: cc197...9b5

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

At han kritiserer meg så mye for småting. I dag svarte jeg på en melding når vi gikk sammen til bilen. Da var jeg skjermavhengig (hadde ikke sett på tlf på et par timer, og ønsket å svare på en Messenger melding fra en venninne). 

en annen dag hadde jeg osten for lenge ute av kjøleskapet (typ 15-20 min), og da var jeg et tomt skall og det surret ikke noe rundt i hodet mitt. 

En annen dag hadde jeg glemt å lukke en skuff, og det var tydeligvis noe jeg gjorde absolutt hele tiden (mulig jeg er dårlig på det, men jeg tenker såpass ofte på det fordi han blir sur, så det skjer ikke ofte). 

Anonymkode: cc197...9b5

Kjenner meg totalt igjen her åsså.

noen brød smuler på benken etter meg og da er det krise, men at han aldri kan vaske badet eller kjøleskapet / mikro det går ikke jeg å minner han på !? 
Å hvis katten har fått litt ost å det ligger igjen noen biter på gulvet da er det forferdelig for noen kunne trødd midt oppi det …da høres det ut som han sjøl er veldig flink til å foreksempel vaske komfyren etter han har laga mat når det ligger biter av grønnsaker på gulvet og raspa ost og jeg tørker opp etter han. 

skjerm avhengig mener han åsså jeg er .. men han selv har jo aldri brukt en tlf🤔?

Anonymkode: 123de...b30

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Mangelen hennes på sexlyst. En orgasme i måneden på henne. Knapt. 

Jeg liker 5x uka. 

..kommer ikke til å vare dette..

Anonymkode: 8d3e1...64b

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er MYE mas om (gjensidig) oralsex, og suging er det eneste seksuelt jeg virkelig ikke liker. Det er godt nok når han slikker meg, men det er aldri noe savn for meg om han skulle droppe det. Det er helt greit, faktisk.

Anonymkode: 2d772...91e

AnonymBruker
Skrevet

At han kan latterliggjøre ting jeg setter pris på. Som egentlig er helt ubetydelig for hans ve og vel. Som hvit duk på spisebordet. «Dummeste som finnes». Blir jo skittent og rotete med én gang. Da har jeg strøket og lagt på fin duk, dekket på og disket opp middag.. jeg liker estetikken. Et pent dekket bord til en god middag.. hold kjeft da, tenker jeg. MÅ du??

Anonymkode: 5b3f6...22f

• Liker 1
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Han har en mening om absolutt alt, fra om jeg kan bruke kakegaffel til ostepop til verdensøkonomi og meningen med livet.

Dette irriterer jeg meg over også. Om jeg har kjøpt en pysj, mener han noe om fargen. Om jeg ikke kan ta hjemmekontor en dag det hadde vært praktisk mtp familien, vil han vite hvorfor ikke og om jeg ikke kan gjøre noe annerledes på jobben. Nei, jeg kan ikke det. Og det hadde vært deilig om han bare kunne akseptere et svar uten videre. 

På den positive siden gjør denne evnen til å ta kontroll også at han tar ansvar for mye og får ting gjort.

Anonymkode: 1214b...72d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 27.7.2025 den 7.48):

At det komplimentet jeg får er at jeg er "snill og god", mens han bruker tiden på sosiale medier til å glo på pene, veltrente damer som er 10-15 år yngre.

Anonymkode: f103d...17a

Da viser han deg lite respekt, og bør være singel.

Anonymkode: 26859...cc1

AnonymBruker
Skrevet

At vi ikke er samboere en gang , men han er hjemme hos meg hele tiden og går aldri hjem. Han henger på meg uansett hvilket rom jeg befinner meg i. Han har sluttet å være med venner , har dumpet hobbyen sin. Sier han ikke ønsker å finne på ting utenfor hjemmet. Vil bare være med meg.

Anonymkode: ee7f3...ce4

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 1.8.2025 den 1.12):

At han kan latterliggjøre ting jeg setter pris på. Som egentlig er helt ubetydelig for hans ve og vel. Som hvit duk på spisebordet. «Dummeste som finnes». Blir jo skittent og rotete med én gang. Da har jeg strøket og lagt på fin duk, dekket på og disket opp middag.. jeg liker estetikken. Et pent dekket bord til en god middag.. hold kjeft da, tenker jeg. MÅ du??

Anonymkode: 5b3f6...22f

Det er jo uansett du som vasker den duken , så han kan holde kjeft ;)

AnonymBruker
Skrevet

Plager og plager, det er mest at jeg synes det er dumt, og får vondt av ham, men tidvis plager det meg. Og det er at han har dårlig selvtillit. Som oftest er det bare sånn at jeg tenker at han er så mye bedre, og får til så mye bedre, og jeg unner ham å se seg selv slik jeg ser ham. Som kompetent, omsorgsfull, dyktig, morsom og initiativrik osv. osv. mens han tviler på seg selv på de fleste områder, og det er vondt å se. 

Og så i perioder så plager det meg skikkelig, kanskje særlig når jeg er stresset selv, da blir jeg en kjerring og tenker "kan du ikke bare ta et valg da!" jeg blir utålmodig på hans overtenking og behov for støtte. 

Anonymkode: fd58e...438

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 27.7.2025 den 10.12):

Hans største feil er at han aldri kan kan akseptere og innrømme sine egne feil... Det inkluderer at han ikke kan å angre på noe han har sagt eller gjort, eller be noen opppriktig om unnskyldning. Jeg tror han opplever det som så truende, og føler seg så sårbar, at absolutt alt som er feil/negativt alltid må være noen andre sin skyld. Vanligvis min........

Han har veldig mange gode egenskaper, som er grunnen til at vi fortsatt er et par - men denne emosjonelle umodenheten/ tenåringstrassen hos en voksen mann gjør at jeg vurderer alvorlig å gå......

Hver gang vi er uenige om noe, så er den eneste mulige løsningen at jeg "gir meg," og går med på at mine behov og ønsker er irrasjonelle og urimelige - for han har jo aldri tenkt, gjort eller sagt noe feil i hele sitt liv. Og jeg kan ikke bli såret av ting han sier eller gjør, selvfølgelig - for han sier jo bare "sannheten" så jeg har ingen "rett" til å føle meg såret...

Hvis jeg prøver å ta opp noe som jeg opplever som ubehagelig/urettferdig eller noe sånt, så blir det DARVO hver gang (Deny, Attack, Reverse Victim and Offender). Jeg har lest så mange bøker og artikler om hvordan jeg skal kunne gjøre min del og ta opp problemer i forholdet på en måte som gjør at han ikke skal føle seg angrepet, og prøve å hjelpe ham å se at han må ta ansvar for sin egen atferd, men ingenting ser ut til å hjelpe.

Det gjør at jeg har i grunnen sluttet å åpne meg og prøve å snakke om saker hvor jeg føler meg sårbar, for jeg blir angrepet hver gang. Så lenge jeg ikke uttrykker noen egne meninger, ønsker eller behov, så har vi det stort sett fint sammen. Selv om han innimellom klager over at jeg har så få egne meninger og interesser.... Men hvis jeg prøver å vise mer av meg selv, så blir jeg angrepet da også...

Det var godt å få det ut....

Anonymkode: a5161...b6b

Huff! Minner meg om en som blir bedt om å sette grenser og slutte å snakke folk etter munnen, men som nettopp gjør dette fordi de samme enten lager drama, blokkerer meningene hennes eller blir sure hun sier ifra om ting. Unnskyld at jeg sier det, men mannen din har virkelig ingen innsikt i sin rolle blant andre mennesker.

Anonymkode: c56aa...305

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Plager og plager, det er mest at jeg synes det er dumt, og får vondt av ham, men tidvis plager det meg. Og det er at han har dårlig selvtillit. Som oftest er det bare sånn at jeg tenker at han er så mye bedre, og får til så mye bedre, og jeg unner ham å se seg selv slik jeg ser ham. Som kompetent, omsorgsfull, dyktig, morsom og initiativrik osv. osv. mens han tviler på seg selv på de fleste områder, og det er vondt å se. 

Og så i perioder så plager det meg skikkelig, kanskje særlig når jeg er stresset selv, da blir jeg en kjerring og tenker "kan du ikke bare ta et valg da!" jeg blir utålmodig på hans overtenking og behov for støtte. 

Anonymkode: fd58e...438

Sier du det til han? Hvor dyktig og morsom han er ? 

Anonymkode: e2586...f62

AnonymBruker
Skrevet

Er vi gift med samme mann??!?! Er din også sint?🙄🙄

Anonymkode: 42ea0...a1e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...