Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 28.7.2025 den 15.18):

Jøss, fins det flere sånne?

Lurer på hvor de er produsert....

Jeg holder på å klikke på mannen pga dette og sifra hjelper jo ikke 😝

Anonymkode: e2586...f62

Har en sånn jeg også, men det gjelder heldigvis stortsett bare hans egne ting, så da har jeg bare begynt å trekke på skuldrene når han spør om jeg har sett nøklene/brillene/sekken/vannflaska/lua etc og så må han bruke tid på å lete etter det selv. Det betyr jo at han noen ganger må dra uten den lua han ville ha, eller at han aldri finner igjen den vannflaska, men sånn er det når man aldri rydder etter seg! 

Anonymkode: 31541...4f0

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Han smatter litt når han spiser og tygger på en måte høylytt. 😅

Det lever jeg godt med da, jeg gjør garantert noe irriterende selv.

Anonymkode: f29eb...5a6

AnonymBruker
Skrevet

At han er veldig lukket og vil kun prate om overfladiske ting. Unnvikende og evner ikke å si ifra om ting.

Anonymkode: 7713b...36f

AnonymBruker
Skrevet

Ingenting, egentlig. Vi snakker som regel ut om større ting når noe plager oss og finner ut av det, begge er flinke til å hensynta hverandre og vise omtanke, og det er godt for begge når det går begge veier. Små irrasjonelle irritasjoner som egentlig er bagateller velger jeg å la flyte forbi i øyeblikket. Har vært sammen i 14 år og opplevde skrekken for noen år siden da partner ble rammet brått av alvorlig sykdom. Så vi velger våre kamper og fokuserer på det som er bra og som vi vil ha mer av. Livet er så kort, og å møte en sånn krise i relativ ung alder satte sånne ting i perspektiv.

Anonymkode: 68498...772

AnonymBruker
Skrevet

At han er så hinsides treig av og til. Det føles feil å klage på det for han er virkelig en veldig bra mann, han har tatt mine barn til seg som de er hans egne og har akseptert at han ikke får biologiske barn. Men altså han er så sykt treig, han er alltid sist ut dørene når vi skal ut. Han er treig med å få ting gjort, og det ender ofte med at jeg heller gjør ting selv fremfor å be han om å gjøre det 😆

Anonymkode: 8e3ea...103

AnonymBruker
Skrevet

At han sitter nærnest taus under alle måltier. Hvis jeg eller ungene spør ham om noe, må vi spørre to ganger, for han er i sin egen verden. 

Anonymkode: 5338b...705

• 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Det er tre ting som plager meg med samboeren, som jeg har oppdaget etter vi flyttet sammen.

- Han drikker alt for mye øl og vin når han er hjemme.

- Gaminga. Han tar opp hele stua i den lille leiligheten vår når han spiller på pc. Skravler med andre gamere med headsett på i timesvis hver dag. Dette irriterer meg mer og mer (bodd sammen i 4 mnd)

- han roter. Han hverken rydder etter seg eller tar husvask.  Jeg er ganske avslappa til rot, og trenger ikke at det alltid ser helt strøkent ut.  Men han er helt ekstrem. Jeg føler jeg rydder hele tiden! Jeg har bodd i flere kollektiv og hatt mange samboerskap tidligere, og han er definitivt den mest rotete og  personen jeg har bodd med.

Vurderer også å gå.

Anonymkode: bb26b...302

• Liker 3
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Han er emosjonelt umoden, forstår seg ikke på følelser, hvordan snakke om ting, være støttende og vise omsorg. Kan bli lett irritert på meg og.

Anonymkode: fadd3...20c

Skrevet

At han er så morgengretten! Han er rett og slett utrivelig å være rundt på morningen, så sur er han. 

At han står opp seint. Kan ligge i senga til 12 på en vanlig dag. For meg er det utenkelig å ligge så lenge.

Ellers ingenting jeg kommer på:)

AnonymBruker
Skrevet

Tja. Jeg klarer å jobbe meg rundt det sånn sett. Men han har adhd så han blir fort forstyrret. Så å legge ting på plass er ikke så lett. For når han egentlig driver på med det så ser han noe annet han skal gjøre. Så kommer andre tanker som han også må gjøre så da har han egentlig glemt det han gjorde først for at han ble forstyrret med alle de andre tingene han skulle gjøre. Så ja. Men det går fint. Vi har funnet et dynamikk som fungerer for oss. 

Anonymkode: b59ec...012

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

At han er en tøffel for eksen sin. Og han ser ikke hvor manipulerende og slem hun er mot han. Det er traumer etter forholdet og går seg nok til etter hvert. Men er veldig frustrerende. Hun hater at han har gått videre, for hun har ikke. Og hun vil gjerne sette kjepper i hjulene for ham.

De har barn, derfor må de kommunisere.

Anonymkode: b17bb...d36

AnonymBruker
Skrevet

Familien hennes. De er like flotte som hun er, tvers igjennom gode, hyggelige, lojale, morsomme, smarte, hjelpsomme - men de er VELDIG nære. Det mest private deles, det er middager og overnattinger ukentlig, ferier skal tilbringes sammen, det er alltid en som har bursdag, jubileum, dåp, er syk og må dulles med... Jeg er introvert, privat og fra en liten familie. Den dagen vi venter barn er jeg sikker på at hvert eneste familiemedlem skal ha vetorett på valg av navn. 

Bortsett fra at dette er veldig slitsomt har jeg ingenting å klage på. 

Anonymkode: 4744c...09a

AnonymBruker
Skrevet

At «ingen» liker han.

Anonymkode: a188e...74e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

At «ingen» liker han.

Er du ingen ?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Det er tre ting som plager meg med samboeren, som jeg har oppdaget etter vi flyttet sammen.

- Han drikker alt for mye øl og vin når han er hjemme.

- Gaminga. Han tar opp hele stua i den lille leiligheten vår når han spiller på pc. Skravler med andre gamere med headsett på i timesvis hver dag. Dette irriterer meg mer og mer (bodd sammen i 4 mnd)

- han roter. Han hverken rydder etter seg eller tar husvask.  Jeg er ganske avslappa til rot, og trenger ikke at det alltid ser helt strøkent ut.  Men han er helt ekstrem. Jeg føler jeg rydder hele tiden! Jeg har bodd i flere kollektiv og hatt mange samboerskap tidligere, og han er definitivt den mest rotete og  personen jeg har bodd med.

Vurderer også å gå.

ALDRI få barn med han.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er du ingen ?

Nei, men pga oppveksten og tidligere livserfaringer så er han litt hard og frekk mot folk han møter.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Nei, men pga oppveksten og tidligere livserfaringer så er han litt hard og frekk mot folk han møter.

Samme her. Han er på samme måte og skyver på en måte folk fra seg eller de holder det ut i små porsjoner. 

Jeg lever og bor sammen med han og han er heldigvis ikke frekk hele tiden, for innimellom ser jeg en sårbar side og da kjenner jeg hvor glad jeg er i han. 

Jeg tenker at han ikke vil være sånn, men at han sliter med tillit til andre og er vandt med å måtte klare seg selv.

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

ALDRI få barn med han.

Ingen av oss ønsker barn, så det kommer aldri til å skje. Heldigvis. 

Men jeg synes fortsatt det er et krevende samboerskap.

Skrevet

OCD 😅 kan le av det, men fytti så irriterende det kan være også til tider. Vi har lært oss å håndtere ganske greit etter mange mange år. 

AnonymBruker
Skrevet

At han er egoistisk uten at han selv mener å være det. Han er bare ikke vokst opp med at man viser at man setter pris på hverandre, så han er totalt bortreist når det gjelder å gi oppmerksomhet. Selv har jeg gitt ham masse oppmerksomhet gjennom årene og på den måten vist hvordan det bør være. Foreslår ikke ting å gjøre som hjelper på å skape en god familie og skape god stemning. Går heller og gjør sine helt egne ting. Når jeg blir irritert over det så sitter han som et stort spørsmålstegn 🙄 Dette er ting jeg har vært veldig tydelig på svært mange ganger. Merker at vi sklir mer og mer fra hverandre. Er nå mer venner enn kjærester. Det er i grunnen ganske trist, for dette er jo mannen som jeg skulle bli gammel sammen med. 

Anonymkode: cf368...26e

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...