Gå til innhold

Hva plager deg mest ved partneren din?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det som plager meg mest ved min mann er at han ikke tar vare på helsen sin, til tross for tidligere hjerteinfarkt og leversykdom. Han sier han skal være flink å trene, men så går det alltid tilbake til gamle, skadelige vaner. Han lever på sofaen mens han ser på TV og stapper i seg sjokolade, brus og potetgull som om han har ni liv. 

Anonymkode: 1a821...5c3

• Hjerte 4
Skrevet

Om jeg skal trekke frem en ting, så er det at hun maser litt vel mye om sex i perioder. Blir litt sliten av det. Ikke en stor greie, men litt småirriterende. 

Anonymkode: 577d9...dda

Skrevet

At hun ikke har lyst på sex hver dag sånn som jeg. Det gnager jo litt. Ellers ikke noe.

Anonymkode: b84fa...4a1

• Liker 1
Skrevet

Han er så vannvittig rotete. Kan aldri legge ting på plass eller der de skal være. Åpnede dører blir aldri lukket. Det flyter klær overalt. 

Anonymkode: 9ec79...7a4

• Hjerte 1
Skrevet

At han mener (tydeligvis) at ting ikke har en fast plass i huset når de ikke er i bruk. Han setter dem på helt random plasser som er ledig der og da. Thermosen står i hvilket som helst skap, jeg leter som en gal hver gang jeg trenger den. 

Nyvasket sengetøy legger like gjerne inn i klesskapet sitt eller i klesskapet mitt, i stedet for kommoden i gangen der vi har sengetøy...

Løpeskoene hans står snart i gangen, snart på boden, snart i klesskapet og snart på soverommet. Eller vaskerommet. Eller i entreen. Eller i trappa. Eller ute. Who knows.

Sukk.

Anonymkode: 07794...ab8

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Han er fryktelig sosial, og som en magnet på folk. Jeg er mer reservert. Det er fint av og til, men kan bli litt mye. 

Anonymkode: fa4e0...f10

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

At han mener (tydeligvis) at ting ikke har en fast plass i huset når de ikke er i bruk. Han setter dem på helt random plasser som er ledig der og da. Thermosen står i hvilket som helst skap, jeg leter som en gal hver gang jeg trenger den. 

Nyvasket sengetøy legger like gjerne inn i klesskapet sitt eller i klesskapet mitt, i stedet for kommoden i gangen der vi har sengetøy...

Løpeskoene hans står snart i gangen, snart på boden, snart i klesskapet og snart på soverommet. Eller vaskerommet. Eller i entreen. Eller i trappa. Eller ute. Who knows.

Sukk.

Anonymkode: 07794...ab8

Vi er like rotete begge to, så det blir det lite krangling om. Bare krise når vi skal ha besøk.

Skrevet

Hun er helt i grenseland til å være alkoholiker og er svært dårlig på å prioritere forholdet. 

Anonymkode: 4a7ab...1b2

• Liker 3
Skrevet

Alt for glad i han til å dele hans svake sider, selv anonymt.

Anonymkode: d4ee2...5e0

• Liker 2
  • Hjerte 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Om jeg skal trekke frem en ting, så er det at hun maser litt vel mye om sex i perioder. Blir litt sliten av det. Ikke en stor greie, men litt småirriterende. 

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

At hun ikke har lyst på sex hver dag sånn som jeg. Det gnager jo litt. Ellers ikke noe.

Dere burde møtes og bytte partnere 😉

Anonymkode: 65b2c...448

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Ingenting plager meg ved ham. Heller ikke hans svake sider.

Kunne selvsagt ønske meg ting, men jeg tror det vil skje i framtida. 

Anonymkode: efa66...187

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

At han er så ineffektiv!  Han bruker en evighet på å komme i gang med ting, skal bare skal bare, når han skal på butikken og sier "Nå går jeg" kan du banne på at han fremdeles ee i huset en halvtime senere etter ørten forsinkelser. Og så forstår han ikke hvor tiden blir av :fnise:

Ikke en veldig stor sak, men i et travelt småbarnsliv kan jeg bli litt oppgitt. Men han har masse gode sider som veier opp for dette, og jeg er på ingen måte feilfri selv, så det er ikke noe jeg maser om.

Anonymkode: 799c6...687

• Liker 1
Skrevet

At han er av "det ordner seg" typen. 

Og så får han alltid rett i det - fordi JEG ordner opp, og planlegger. Han tror vi har reist to uker "på sparket" i sommer (jeg har gjort research, booket, laget dagsplaner, husket pass, fikset leiebil, pakket strandbag og medisinmappe - og trenger han en paracett midt på natta var det "flaks" at vi hadde det.....) 

Men det er greit. Han er arbeidssom, står på, gjør hva som helst for at vi skal ha det bra, setter seg selv sist, og alt det der. Så jeg kan gjerne være planleggeren i forholdet. 

Anonymkode: 306cb...b9a

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Snorkingen er vel det som plager meg aller mest🙃

At han bruker litt for langt tid til å klargjøre til å dra ut av huset. skal f.eks. spise, drikke kaffe i ro og fred, gjerne lese eller game litt før han kan begynne å gjøre seg klar til å dra. Jeg derimot drikker kaffen på badet mens jeg sminker meg og bruker ca en halvtime til jeg kan dra.

Anonymkode: 78490...b86

Skrevet

At det komplimentet jeg får er at jeg er "snill og god", mens han bruker tiden på sosiale medier til å glo på pene, veltrente damer som er 10-15 år yngre.

Anonymkode: f103d...17a

• Liker 2
  • Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Luksusproblem 🤣

Anonymkode: 429dd...f78

Skrevet

Ingenting enda.

Anonymkode: e91fb...e0d

Skrevet

Han har en mening om absolutt alt, fra om jeg kan bruke kakegaffel til ostepop til verdensøkonomi og meningen med livet.

Noen ganger vil jeg bare ta et valg uten å få en kommentar 😅

Anonymkode: 4a1e7...eae

• Liker 1
Skrevet

Hans største feil er at han aldri kan kan akseptere og innrømme sine egne feil... Det inkluderer at han ikke kan å angre på noe han har sagt eller gjort, eller be noen opppriktig om unnskyldning. Jeg tror han opplever det som så truende, og føler seg så sårbar, at absolutt alt som er feil/negativt alltid må være noen andre sin skyld. Vanligvis min........

Han har veldig mange gode egenskaper, som er grunnen til at vi fortsatt er et par - men denne emosjonelle umodenheten/ tenåringstrassen hos en voksen mann gjør at jeg vurderer alvorlig å gå......

Hver gang vi er uenige om noe, så er den eneste mulige løsningen at jeg "gir meg," og går med på at mine behov og ønsker er irrasjonelle og urimelige - for han har jo aldri tenkt, gjort eller sagt noe feil i hele sitt liv. Og jeg kan ikke bli såret av ting han sier eller gjør, selvfølgelig - for han sier jo bare "sannheten" så jeg har ingen "rett" til å føle meg såret...

Hvis jeg prøver å ta opp noe som jeg opplever som ubehagelig/urettferdig eller noe sånt, så blir det DARVO hver gang (Deny, Attack, Reverse Victim and Offender). Jeg har lest så mange bøker og artikler om hvordan jeg skal kunne gjøre min del og ta opp problemer i forholdet på en måte som gjør at han ikke skal føle seg angrepet, og prøve å hjelpe ham å se at han må ta ansvar for sin egen atferd, men ingenting ser ut til å hjelpe.

Det gjør at jeg har i grunnen sluttet å åpne meg og prøve å snakke om saker hvor jeg føler meg sårbar, for jeg blir angrepet hver gang. Så lenge jeg ikke uttrykker noen egne meninger, ønsker eller behov, så har vi det stort sett fint sammen. Selv om han innimellom klager over at jeg har så få egne meninger og interesser.... Men hvis jeg prøver å vise mer av meg selv, så blir jeg angrepet da også...

Det var godt å få det ut....

Anonymkode: a5161...b6b

• Liker 3
  • Hjerte 7
Skrevet (endret)

Eksen hans. Grunnet felles barn må de samarbeide, naturlig nok, men som den narcissisten hun er skal alt være på hennes måte. Fra å bedrive aktiv samværssabotasje til å lempe barnet over på oss når hun ikke orker mer selv (barnet har spesielle behov). Da er plutselig far god nok.

Det verste med henne er at hun ikke overholder avtaler (som er laget skriftlig), og skal alltid endre selv om hun har blitt enig. Jeg er den som stort sett tar disse tingene, for hun respekterer kun meg (merkelig nok), og ikke min mann. Det er egentlig en rolle jeg ikke synes er særlig festlig, for jeg kan ikke fordra dama, men for barnet og mannens skyld gjør jeg det.

Men, det blir fvk igjen til høsten, der mannen nok en gang skal ta kampen mot henne. Hun kan ikke fortsette med overkjøringen og manipulasjon. Det er fascinerende også, all den tid vi vant rettslig sist.

Endret av SPOCA
  • Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...