AnonymBruker Skrevet 27. juli #22 Skrevet 27. juli Nei. Født på 70-tallet og oppvokst i by. Aldri vært på bygdedans og kjente ingen som elsket denne musikken. Anonymkode: 2bd1b...46c
AnonymBruker Skrevet 27. juli #23 Skrevet 27. juli Er i midten av 40-årene og har aldri likt den slags musikk. Det var fester og festivaler med svensktoppare og trekkspill/torader og sånt. Men det var mer for generasjonen over meg. Ingen jevnaldrende som jeg kjenner til som gikk på sånt, det fristet verken da eller nå. Hvis det var dans og klubber, var det pop og/eller rock musikk, ispedd noe ballader, særlig mot slutten av kvelden 😁 Anonymkode: 5e398...73d
Gladgutten79 Skrevet 27. juli #24 Skrevet 27. juli Født i 79 å er vokst opp med 2 unlimited og e-type m.fl på diskotek, danseband er vel 60+ generasjonen tenker jeg
AnonymBruker Skrevet 27. juli #25 Skrevet 27. juli AnonymBruker skrev (13 timer siden): Flertallet av de som går på dansefestivaler er 50 + Ungdomer går ikkje på dans slik som før, og mange ungdomer kan heller ikkje identifisere seg med den tida da det ble arangert ungdomsdanser i alle bygder, og det var før det ble festivaler i hver en bygd. Anonymkode: 0f7d4...d2f Spørs mye hvor en bor. Ser her så hadde de nå 3 uker med dansegalla. Og kan trygt si der gikk det i alderen 18 til 80 år. Her blomstrer og mye swing dansegalla. Begge mine ungdommer på 18 og 20 danser swing noe fleste av vennene dems å gjør. Har og i nabo bygda et band med kun ung gutter som spiller til dans og reiser rundt Anonymkode: e4005...5aa
AnonymBruker Skrevet 27. juli #26 Skrevet 27. juli Født i 79 og vokst opp med at foreldrene mine spilte mye danseband. Og så hadde jeg bror som er 16 år eldre hvor jeg fikk inn smokie, Iron Maiden, Aerosmith, Garth Brooks, dolly Parton osv Anonymkode: e4005...5aa 1
Snabeltann Skrevet 27. juli #27 Skrevet 27. juli (endret) Gladgutten79 skrev (5 minutter siden): Født i 79 å er vokst opp med 2 unlimited og e-type m.fl på diskotek, danseband er vel 60+ generasjonen tenker jeg Samme her. Det var foreldrene mines greier. Men vi dro på bygdefester og «dansegalla» med denne typen band, fordi det var 15 års aldersgrense med «anstand», så vi slapp inn med en fjern onkel eller noe. Mer kritiske enn det var vi ikke - man fikk alltids sneket til seg litt alkohol og røyk der, så det var grunn nok! 🤣 fantastisk! Endret 27. juli av Snabeltann
MiaW. Skrevet 27. juli #28 Skrevet 27. juli Nei. Er født med musikksmak, så jeg klarer ikke de greiene der.
AnonymBruker Skrevet 27. juli #29 Skrevet 27. juli AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Spørs mye hvor en bor. Ser her så hadde de nå 3 uker med dansegalla. Og kan trygt si der gikk det i alderen 18 til 80 år. Her blomstrer og mye swing dansegalla. Begge mine ungdommer på 18 og 20 danser swing noe fleste av vennene dems å gjør. Har og i nabo bygda et band med kun ung gutter som spiller til dans og reiser rundt Anonymkode: e4005...5aa Dansefestivalen på Sel v/ Otta samlet mange danseentusiaster hvert år fra 18-80 år i mange år, men ble ifjor nedlagd, og er nå blitt historie. Anonymkode: 0f7d4...d2f
Gladgutten79 Skrevet 27. juli #30 Skrevet 27. juli AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Dansefestivalen på Sel v/ Otta samlet mange danseentusiaster hvert år fra 18-80 år i mange år, men ble ifjor nedlagd, og er nå blitt historie. Anonymkode: 0f7d4...d2f Det er vel utdøende likt som alt annet, we love the 90’s kommer ikke til å holde på i evigheter det heller😉
AnonymBruker Skrevet 27. juli #31 Skrevet 27. juli Fighter83 skrev (15 timer siden): Ja, men flyttet fra det. Drar nå sjelden på bryggedanser lengre men det er fantastisk moro🤗 Er også vokst opp med bryggedans. Alltid flere som endte på sjøen, moro for oss som så på. Anonymkode: 57edc...f49 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli #32 Skrevet 27. juli AnonymBruker skrev (2 timer siden): Er også vokst opp med bryggedans. Alltid flere som endte på sjøen, moro for oss som så på. Anonymkode: 57edc...f49 Har også vokst opp med bryggedanser, og 8 spors kassettspelere. i bil. Gikk desv. mange år før ein lærde meg å danse, og var altfor sjenert til å "by opp" eit kvinnfolk til en dans. Det var min utvalgte partner som etterhvert foreslo dansekurs saman med 25 andre par.Saman reiste på dansetilstellninger, og ble eit sosialt lag som ein har holdt vedlike i mange år. Langt bedre å på en dans, og på den måten bli kjent med mange en å sitte på en pup å drikke seg full. Anonymkode: 0f7d4...d2f
AnonymBruker Skrevet 27. juli #33 Skrevet 27. juli Vokst opp med bygdefester, men det var ikke der dansbandmusikken ble spilt. Elsker Ole Ivars sin musikk. Mine besteforeldre var ofte på dans med slik type musikk. Da bestemoren min ble syk var jeg med ham på dans i over ti år. Jeg er født i 79 av unge foreldre og med en haug tanter og onkler som ikke var så mye eldre enn meg. Har derfor blitt påvirket fra alle kanter med masse forskjellig musikk og har derfor ganske bred musikksmak. Jeg kunne fint dratt rett fra Ole Ivars konsert til operaen. Eller fra Ingebjørg Bratland til Rammstein. Mannen min er tre år eldre enn meg og hadde vel knapt hørt om noe mer moderne enn dde da vi traff hverandre i 2000. Han har nemlig ikke vokst opp med musikk i det hele tatt. Så jeg tror ikke det har så mye med hvilken generasjon du hører til, men hva du har blitt påvirket av opp igjennom Anonymkode: 35885...9c1
AnonymBruker Skrevet 27. juli #34 Skrevet 27. juli Nei, det var ikkje på bygdafestene dansemusikken ble spilt, men på bygdahuset / forsamlingshusene rundt omkring i Norge. og det var aldersbestemt å kunne ta del i dansearangement. Ole Ivars bend er blandt de lengst levende danseband i Norge og meg bekjent, og de var på norsktoppen i mange år, og var veldi populære. Nå er det såvist ikkje bare dansemusikken som har vert søt musikk i mine,og mange andre sine ører. MGP har også forandert sitt sine sanger sidan en såg det første gang på TV på begynnelsen på 60 talet. En rekke amerikanske artister var populere å høre 1960 -70 talet, og var igjenngangere på ønskekonserten på NRK i mange år. Jim Reevs ,James Last orkekster, Roger Whitaker m/fl. (unnskyld om eg ikkje skriver navnt riktig) Dansebandmusikken kom til Norge fra Sverige, og sjangeren ble derfor tidligere ofte omtalt som «svensktoppar». Anonymkode: 0f7d4...d2f
AnonymBruker Skrevet 27. juli #35 Skrevet 27. juli Nei. Er 60+ og har aldri hatt sans for danseband. Foretrekker Black Sabbath, Deep Purple, Led Zeppelin og annen bra musikk. Anonymkode: 6b6e7...759
AnonymBruker Skrevet 27. juli #36 Skrevet 27. juli AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Nei, det var ikkje på bygdafestene dansemusikken ble spilt, men på bygdahuset / forsamlingshusene rundt omkring i Norge. og det var aldersbestemt å kunne ta del i dansearangement. Ole Ivars bend er blandt de lengst levende danseband i Norge og meg bekjent, og de var på norsktoppen i mange år, og var veldi populære. Nå er det såvist ikkje bare dansemusikken som har vert søt musikk i mine,og mange andre sine ører. MGP har også forandert sitt sine sanger sidan en såg det første gang på TV på begynnelsen på 60 talet. En rekke amerikanske artister var populere å høre 1960 -70 talet, og var igjenngangere på ønskekonserten på NRK i mange år. Jim Reevs ,James Last orkekster, Roger Whitaker m/fl. (unnskyld om eg ikkje skriver navnt riktig) Dansebandmusikken kom til Norge fra Sverige, og sjangeren ble derfor tidligere ofte omtalt som «svensktoppar». Anonymkode: 0f7d4...d2f Jeg tror du er en av de eldste her inne, er nok ikke så mange som deler minner fra starten av sekstitallet Anonymkode: e915d...732
AnonymBruker Skrevet 27. juli #37 Skrevet 27. juli Ellers er jo problemet med dansebandmusikk at det er drit kjedelig å danse til. Alt går i samme takten, og den er veldig sidrumpa, og passer til sånn kjedelig pardans. Må ha noe mer rocka for å ha det gøy på dansegolvet, men det er jo min preferanse. Er over seksti, en del på min alder liker sikkert danseband, men det har aldri vært spesielt populært eller trendy. Har mer inntrykk av at det er godt likt av folk som egentlig ikke er så interessert i musikk. Anonymkode: e915d...732
AnonymBruker Skrevet 27. juli #38 Skrevet 27. juli AnonymBruker skrev (7 timer siden): Dansefestivalen på Sel v/ Otta samlet mange danseentusiaster hvert år fra 18-80 år i mange år, men ble ifjor nedlagd, og er nå blitt historie. Anonymkode: 0f7d4...d2f Ikke der. Er i nordre Land også nå. Før hadde de først 1 uke, så 2 uker og i år ble det 3 uker Anonymkode: e4005...5aa
AnonymBruker Skrevet 27. juli #39 Skrevet 27. juli Gladgutten79 skrev (7 timer siden): Det er vel utdøende likt som alt annet, we love the 90’s kommer ikke til å holde på i evigheter det heller😉 Tja dokka hadde nå over 30.000 inn på 3 uker i alderen 18 til over 80 år. Nå i år Anonymkode: e4005...5aa 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli #40 Skrevet 27. juli AnonymBruker skrev (7 timer siden): Det er bare fordommer. Anonymkode: 27a70...09a Å? Dere er ikke på bygdefest. Hva gjør dere da? Anonymkode: 1420c...65b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå