Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Når vi datet innrømte han at det var ei dame han var interessert i, ei flott ei sa han. De er kollegaer. Sa navnet og jeg sjekket henne opp. Totalt motsatt av meg: heavy sminke, blond, høy, megastore pupper og rynkefritt ansikt. Jeg: liten, små pupper, brunette med naturlige krøller, bruker ikke sminke og litt smilerynker rundt øynene.

Han fortalte at han hadde prøvd seg, men ingen respons. Han var også redd for at hun var dyr i drift iom at hun hadde silikon og avhengig av botox. 

Sa at vi kunne avslutte datingen og han heller fikk gå for denne blonde og fantastiske damen. Nei, det ville han ikke. Så jeg tenkte at her får jeg sex og litt kos, så vi får date litt til. Det dumme var jo at jeg etterhvert utviklet følelser for han og han ville at vi skulle være kjærester. Så vi er nå det da. Det som irriterer meg er at han nå har begynt å følge og sette hjerte på denne blondina på Insta og TikTok (etter jeg kom inn i bildet) og liker KUN selfiesene hennes. Jeg vet at de var venner på FB fra før og der har han også likt kun selfiesene hennes. Ikke andre bilder eller innlegg hun legger ut. Og hun legger ut ganske drøye bilder, i undertøy og i badehåndkle med vått hår. Litt OnlyFans - vibe. Jeg vet også at de er venner på Snap, men har ikke merket noe chatting (ennå).

Men hva skal jeg tolke ut av dette ? Tar han meg til takke og viser interesse for henne i tilfelle hun skal bli interessert tilbake ?

Jeg vil liksom ikke spørre heller. Vi har jo det bra sammen, men hvorfor gjør han dette ?

Anonymkode: c7592...304

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vi kan jo ikke vite hva han tenker. Hvis du ikke kan ta dette opp med ham, så spørs det jo om forholdet er så bra?

Anonymkode: 28ac1...0a8

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg vil liksom ikke spørre heller.

Da vil du aldri få svaret heller.
Ingen andre en han kan gi deg et svar på dette.
Så om du ikke er villig til å kommunisere er det bare å gi opp først som sist.
Enten det er deg han vil ha eller noen andre kommer du alltid til å ha en uggen følelse siden du ikke kan kommunisere.

Her vil du få masse synsing, noen kan treffe rett, andre bomme helt.
Men så lenge du ikke snakker med han vil du aldri få svaret.
Og forholdet er dødfødt om man ikke er villig til å snakke om ting sammen, også vanskelige.

Anonymkode: f7483...e2a

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Svært få menn kan få de jentene som er fysisk attraktive. 

Anonymkode: 12369...7fe

AnonymBruker
Skrevet

Han elsker deg ikke og viser deg null respekt.

Verken jeg er forloveden sitter og liker "Insta babes" og iallefall ikke om en av oss hadde vært interessert i å date vedkommende.

Ærlig talt.

Anonymkode: bd9a9...dcd

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet

Dette må du ta opp med han. Som flere sier her så er det ingen av oss som vet svaret. Men en ting er sikkert ut ifra der du skriver.  Han har lite respekt for deg når han holder på sånn. Mam følger ikke en man har vært interessert i hvis man har fått seg en ny kjæreste, og man liker ihvertfall ikke bildene deres/selfies. 

Ta en prat med han og fortell hva du føler. Hvis han ikke ser din side er han ikke mye å ta vare på.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Svaret på spørsmålet ditt er JA. Hadde hun blitt tilgjengelig så hadde han dumpet deg og gått for henne.

Men hvorfor i all verden ble du sammen med han etter at han fortalte deg at han egentlig var interessert i henne? Han sa det jo rett ut at han egentlig ville ha henne. Og nå vet han jo også at du finner deg i hva som helst.

Anonymkode: dc16c...ba0

• Liker 4
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Derfor velger de dem som de betrakter som ikke fullt så attraktive. 

Anonymkode: bae2a...e7a

AnonymBruker
Skrevet

Du godtar og godtok fra starten å være nummer 2. Skjønner ikke hvorfor du gidder det. 

Anonymkode: 90052...bd6

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Fordi de ikke er attraktive selv…

Anonymkode: 90052...bd6

• Nyttig 1
Skrevet

Da jeg traff mannen var jeg egentlig interessert i en annen. Jeg traff dem faktisk begge to samtidig en kort periode. Den andre var kjekkere, på min egen alder, uten barn og straks ferdig med en utdannelse som ville gi han stor økonomisk frihet. På papiret var han nok perfekt.

Han som skulle bli mannen min var mye eldre enn meg, hadde to konkurser bak seg og kreditorene vaket i kjølvannet bak han. Han hadde flere barn fra et ekteskap som hadde tatt slutt, og forholdet til eksen var betent. Han var deprimert og på antidepressiva. Men han var så fin, så søt, så deilig og engasjert i ting. Så kunnskapsrik og erfarings-rik. Han var jo absolutt ikke den jeg trodde jeg ville ha. Jeg visste at det ikke ville bli noe luksusliv på noe som helst område. Allikevel var det han som var riktig for meg. 

Så. Til poenget. Kjæresten din har valgt deg. Selv om han kanskje trodde han ville ha noe helt annet. Hvorfor ikke bare spørre om du er andrevalget eller om du er den han faktisk ønsker seg? Hvorfor er du redd for å være åpen?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Han var ærlig om at du var en Plan B/nødløsning rett fra begynnelsen, så du kan bare skylde på deg selv. 

Anonymkode: a0b2d...544

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde satt oss ned til en samtale om hva han vil fremover og hvis det er oss, spurt hvorfor han følger tidligere flammer. Og du kan jo begynne å følge noen super-hotte unge menn i baris. Si at den ene er eksen din 😅

Dessverre ser det ikke ut til at du er på toppen av listen hans. 

Anonymkode: 6d6d4...374

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
HMK skrev (12 timer siden):

Da jeg traff mannen var jeg egentlig interessert i en annen. Jeg traff dem faktisk begge to samtidig en kort periode. Den andre var kjekkere, på min egen alder, uten barn og straks ferdig med en utdannelse som ville gi han stor økonomisk frihet. På papiret var han nok perfekt.

Han som skulle bli mannen min var mye eldre enn meg, hadde to konkurser bak seg og kreditorene vaket i kjølvannet bak han. Han hadde flere barn fra et ekteskap som hadde tatt slutt, og forholdet til eksen var betent. Han var deprimert og på antidepressiva. Men han var så fin, så søt, så deilig og engasjert i ting. Så kunnskapsrik og erfarings-rik. Han var jo absolutt ikke den jeg trodde jeg ville ha. Jeg visste at det ikke ville bli noe luksusliv på noe som helst område. Allikevel var det han som var riktig for meg. 

Så. Til poenget. Kjæresten din har valgt deg. Selv om han kanskje trodde han ville ha noe helt annet. Hvorfor ikke bare spørre om du er andrevalget eller om du er den han faktisk ønsker seg? Hvorfor er du redd for å være åpen?

Men satt du og likte bilder han la ut av deg selv etter at du valgte mannen din?

Anonymkode: dc16c...ba0

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er respektløst, og jeg hadde fått følelsen av å være plan B selv - og at om bare hun ombestemte seg, så hadde han dumpet deg på flekken, eller i det minste vært utro med henne. 

Det er selvsagt greit og lov å ha vært interessert i en annen samtidig med at han begynte å date deg, kanskje også mer interessert i den andre, men så falt det gjennom av ene eller andre grunn. Dette er nok ikke helt uvanlig. Man har flere alternativer og så bestemmer man seg for å sone inn på det ene. Eller må sone inn på det ene, fordi de andre ikke var interessert. Er nok vanligere enn man liker å tro.

Problemet er jo, at han forteller det til deg - og fortsetter å like selfiene hennes på insta. Klart du føler deg liten da. Hadde de nå bare vært venner og han hadde likt et bilde her og der av noe annet også, men når det bare er thirst traps så er det jo åpenbart at han prøver å si at jeg synes du er hot.

Du må nesten snakke med han da, si at dette samlet får deg til å føle deg litt som den han tok til takke med. 

Det virker som han har null sosial intelligens da, så du får sikkert et svar som er nok et slag i magen.

Anonymkode: 34280...0a9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 26.7.2025 den 21.42):

Vi kan jo ikke vite hva han tenker. Hvis du ikke kan ta dette opp med ham, så spørs det jo om forholdet er så bra?

Anonymkode: 28ac1...0a8

Jo, det kan vi. I og med at han åpent sier han vil ha noen andre, så har jo TS fått svarene sine. 

Anonymkode: f024d...f5a

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 26.7.2025 den 23.16):

Men dette høres ikke ut som en attraktiv dame. Plast og selvdigging er bare kleint. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 26.7.2025 den 21.40):

Jeg vil liksom ikke spørre heller. Vi har jo det bra sammen, men hvorfor gjør han dette ?

Anonymkode: c7592...304

har det LIKSOM bra sammen? Du har det jo ikke bra, ikke på liksom en gang! Si fra, ta et valg for egen del, vil du leve med å være "den andre" til han evt får "Den første"?? 

Anonymkode: 2fee6...2c9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg blir faktisk lei meg av å lese dette.

Kjæresten din tenner på damer som ser fake ut, og er tydeligvis forelsket i én spesifikk dame av denne typen. Hun er ikke interessert tilbake, så han kan ikke få henne. Da tar han til takke med det beste han kan få, som altså er deg. Tror dessverre en del menn gjør dette: tar til takke med det beste de kan få, selv om det egentlig ikke er drømmedama. De vil heller ha et forhold og regelmessig sex enn å være alene. For din egen del bør du ikke fortsette dette forholdet. Du er ikke den store kjærligheten hans.

Anonymkode: 26c51...3b6

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Men hva skal jeg tolke ut av dette ? Tar han meg til takke og viser interesse for henne i tilfelle hun skal bli interessert tilbake ?

Ja, han tar til takke med deg fram til han finner noe bedre. Du er ikke den han ser for seg å være sammen med.

Om du spørr, er det ikke sikkert han forteller sannheten en gang. Men du må se på hva han gjør. Han sitter der foran deg og snakker om ei anna dame som han vil ha og prøver seg på. Det er klart du er en mellomstasjon. Han har jo null respekt for deg. Hvis dette er å ha det bra sammen, så har du temmelig lave forventninger... 

Anonymkode: 78ce4...9a4

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...