AnonymBruker Skrevet lørdag kl 19:38 #1 Skrevet lørdag kl 19:38 (endret) Har siden tidlig i vår hatt nattesvette og mellomblødninger utenom menstruasjon, og mensen kommer plutselig svært uregelmessig. Har prøvd å tatt livmorhals prøve to ganger men det er vanskelig pga lettblødene livmorhals. Har også tatt blodprøver to ganger som viser att jeg ikke er i overgangsalderen. Venter på nye prøvesvar fra livmor og livmorhals... kunne ta 1 til 2 mnd før jeg fikk svar. Noen som har vert borti det samme? Anonymkode: 2050b...b9f Endret søndag kl 14:15 av Matas
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 19:52 #2 Skrevet lørdag kl 19:52 1-2 måneder? Det er lenge! Gå privat. Selv om det ikke viser overgangsalder kan det være hormonell ubalanse. Anonymkode: ca067...a0f
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 21:47 #3 Skrevet lørdag kl 21:47 Bruker du noen medisiner som kan gi disse symptomene? Anonymkode: 8f7eb...cb4
Matas Skrevet søndag kl 14:15 #4 Skrevet søndag kl 14:15 Tråden er gjenåpnet etter endring av tittel. Matas, mod.
AnonymBruker Skrevet søndag kl 17:27 #5 Skrevet søndag kl 17:27 Takk for svar. Vurderer privat, driver å sjekker nærmeste mulighet for dette. Bruker ikke noen medisiner i det hele. Må innrømme att det bekymrer meg ganske mye, spesielt når det gjelder nattesvette, selv med air condition som står på 16 grader på soverommet... Anonymkode: 2050b...b9f
AnonymBruker Skrevet mandag kl 08:49 #6 Skrevet mandag kl 08:49 Alder? Blodprøver viser ikke overgangsalder uten at man tar veldig mange, på ulike stadier i syklus, siden hormonene svinger så mye. Det beste vil være ultralyd hos gynekolog. Anonymkode: 7f5cd...7e6 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl 09:15 #7 Skrevet mandag kl 09:15 Som de andre sier: en blodprøve sier ikke noe om hvorvidt du er i perimenopausen eller ikke. Kilde: Fastlegen min tok blodprøver hvor alt så fint ut, og dessuten var jeg visst for ung til å begynne å tenke på overgangsalderen (var 41). Kort tid etterpå begynte jeg å få mellomblødninger hele perioden fra slutten av én mens og frem til neste, og etterhvert styrtblødninger. Fikk etterhvert henvisning til gynekolog som fortalte meg at det var helt opplagt at jeg var i perimenopausen, og at starten av 40-åra var en helt normal tid for det. Hun undersøkte meg selvsagt for å utelukke at det kunne være noe annet galt, og da oppdaget hun at jeg hadde veldig fortykket livmorslimhinne. Selv om jeg hadde både styrtblødninger og mellomblødninger så det holdt, blødde jeg allikevel ikke ut denne hinnen pga. hormonkrøll. Det kan faktisk føre til kreft hvis man går rundt slik for lenge. Alt som skulle til var en kur med Provera for å rette opp i det. Oppsøk for guds skyld en gynekolog hvis du vil bli tatt på alvor når det gjelder kvinnehelse. Anonymkode: ca7f3...16c 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl 09:24 #8 Skrevet mandag kl 09:24 AnonymBruker skrev (På 26.7.2025 den 21.38): Har siden tidlig i vår hatt nattesvette og mellomblødninger utenom menstruasjon, og mensen kommer plutselig svært uregelmessig. Har prøvd å tatt livmorhals prøve to ganger men det er vanskelig pga lettblødene livmorhals. Har også tatt blodprøver to ganger som viser att jeg ikke er i overgangsalderen. Venter på nye prøvesvar fra livmor og livmorhals... kunne ta 1 til 2 mnd før jeg fikk svar. Noen som har vert borti det samme? Anonymkode: 2050b...b9f Gå privat. Jeg fikk mellom blødninger og måtte koniseres. Anonymkode: 24e08...b72 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå