AnonymBruker Skrevet 26. juli #1 Skrevet 26. juli Kjæresten min har tidligere vært gift, og de har et felles barn. De samarbeider veldig godt om barnet, og virker å generelt ha et godt forhold. Det er ikke bare barnet de diskuterer og planlegger rundt, men kjæresten min stiller gjerne innom på kaffe når han henter eller leverer barnet sitt, og de virker å tekste og ringe jevnt og trutt om andre ting som skjer i livene deres også. Eksen til kjæresten er veldig gjestfri, og har sagt at jeg er hjertelig velkommen der når som helst. Nå vil hun også at vi skal møtes og shoppe sammen og gå på kafê o.l, og virker å ønske en nærere relasjon med meg. Jeg syns det er helt supert at de samarbeider så godt om barnet, og det er stort av henne å ønske meg hjertelig velkommen inn i livene deres. Jeg ønsker også en god tone, men jeg har ikke lyst å bli en for nær venn av eksen til kjæresten. Jeg føler hun ofte kan ta litt mye plass i forholdet vårt, det er ofte telefoner til kjæresten, og hun refereres stadig til. Nå har hun også begynt skrive at hun er glad i meg, når hun skrive meldinger til meg. Jeg syns det hele blir litt rart? Hun har en ny samboer, og jeg vet at det er helt over romantisk sett mellom min kjæreste og henne, så det er ikke det det dreier seg om. Men er det ikke litt rart å være så nær en eks? Selv om de har barn sammen? Jeg føler de er en eneste stor enhet, og jeg er liksom den nye som inviteres inn i enheten. Som om jeg får hele eksens familie på kjøpet i min nye relasjon. Er ikke dette litt merkelig? Anonymkode: 4fa79...3ba 1 1
AnonymBruker Skrevet 26. juli #2 Skrevet 26. juli Jeg hadde aldri giddet. Anonymkode: f96ca...dd9 1 2
AnonymBruker Skrevet 26. juli #3 Skrevet 26. juli AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg hadde aldri giddet. Anonymkode: f96ca...dd9 Nei, det er jo ikke noe særlig å skulle ha et nært forhold til kjærestens eks, selv om de har et felles barn. Høflighet og en god tone når man sees i forbindelse med barnets bursdag o.l; så absolutt. Men å bli en nær venn hvor vi henger i lag, bare vi to? Huff😕 Hvordan komme ut av dette? Vet ikke om jeg får gjort så mye med den nære (vennskapelige) relasjonen kjæresten min og eksen hans har da, men det blir kanskje bedre når barnet blir eldre? Anonymkode: 4fa79...3ba 1 1
Perfume Skrevet 26. juli #4 Skrevet 26. juli Skulle ønske min manns eks var sånn mot meg, egentlig! Hadde vært en drøm. 3
AnonymBruker Skrevet 26. juli #5 Skrevet 26. juli Jeg synes dette høres litt rart ut, ja. Dere høres ut som to kjempetrivelige damer - men det betyr ikke at man MÅ være nære venner.... Men veldig flott at samarbeidet ellers er så bra Anonymkode: 8ef4d...5ed 1
AnonymBruker Skrevet 26. juli #6 Skrevet 26. juli AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg synes dette høres litt rart ut, ja. Dere høres ut som to kjempetrivelige damer - men det betyr ikke at man MÅ være nære venner.... Men veldig flott at samarbeidet ellers er så bra Anonymkode: 8ef4d...5ed Nettopp, man må ikke være nære venner. Tenker at man helst ikke bør være nære venner med eksen til en kjæreste, ikke annet enn at man har en god tone og er hyggelig når man sees. Føler jeg har tredd inn i så mye mye mer enn et forhold med kjæresten og barnet hans, men jeg vil jo helst bygge opp vårt liv sammen, uten eksen og eksens familie. Noen ganger føler jeg at jeg har tredd inn i et forhold med dem alle, og det er bare alt for mye.. Hvordan løse dette? Bare prøve å holde høflig avstand og si at det ikke passer når hun foreslår å sees? Anonymkode: 4fa79...3ba 2
AnonymBruker Skrevet 26. juli #7 Skrevet 26. juli Litt rart, ja, men det er i hvert fall tydelig at hun er heeeeelt ferdig med de romantiske følelsene for kjæresten din/eksen sin. Hun ønsker sikkert å være "one big happy family" på grunn av barnet. Hun romantiserer sikkert den moderne familien. Anonymkode: b6455...79b 2 2 2
AnonymBruker Skrevet 26. juli #8 Skrevet 26. juli Perfume skrev (10 minutter siden): Skulle ønske min manns eks var sånn mot meg, egentlig! Hadde vært en drøm. Jeg leser mellom linjene her og tolker det som at din manns eks ikke er noe hyggelig mot deg. Det er selvsagt ikke noe kjekt, og definitivt en verre situasjon enn den jeg står i❤️ Anonymkode: 4fa79...3ba 1
AnonymBruker Skrevet 26. juli #9 Skrevet 26. juli Det hørtes i grunnen veldig koselig ut, synes jeg. Hun ser det store bildet; hennes barn har det best om dere fire også er venner, ikke bare samarbeider fordi man MÅ det pga barna. du trenger da ikke være hennes bestevenn, men å bli med inn på en kopp kaffe osv., synes jeg du burde. Du burde også gjengjelde det når hun henter eller leverer barna hos dere. Du kan ha en avtale med mannen din om at 20 minutter er lenge nok, da må HAN finne en unnskyldning for å avslutte. Send henne bilder og oppdateringer om barna når de er hos deg, hun er tydeligvis åpen for det og vil nok sette pris på det. jeg er også stemor og har forsøkt å få et godt forhold til barnas mor, men hun har sett for mange Disneyfilmer og tror at alle stemødre hater stebarna sine. Det er veldig trist, for det går kun utover barna. da min exmann hadde samboer(e) gjorde jeg også en stor innsats for å blir kjent med de. Det handlet overhodet ikke om mitt kontrollbehov, men at barna skulle se at jeg var trygg på og likte pappa sin kjæreste. Barna har det best når alle kommer overens:) dessverre er ikke pappaen deres her mer, så barna har ingen stemor, men jeg ville definitiv ha forsøkt alt jeg kunne å «vinne» et vennskap med stemor. Anonymkode: eb205...b01 2 3
AnonymBruker Skrevet 26. juli #10 Skrevet 26. juli AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Litt rart, ja, men det er i hvert fall tydelig at hun er heeeeelt ferdig med de romantiske følelsene for kjæresten din/eksen sin. Hun ønsker sikkert å være "one big happy family" på grunn av barnet. Hun romantiserer sikkert den moderne familien. Anonymkode: b6455...79b Ja jeg er helt sikker på at hun er helt ferdig med kjæresten min romantisk. Og ja, jeg er overbevist om at hun ønsker å være «one big happy family.» Men jeg ønsker jo ikke det😕 I alle fall ikke mer enn det som forventes som normalt, at man sees ved overlevering av barnet og utveksler noen hyggelige fraser, til barnets bursdag, andre spesielle situasjoner o.l. Men at vi skal bli som en eneste stor familie blir bare rart. Anonymkode: 4fa79...3ba 1
AnonymBruker Skrevet 26. juli #11 Skrevet 26. juli AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ja jeg er helt sikker på at hun er helt ferdig med kjæresten min romantisk. Og ja, jeg er overbevist om at hun ønsker å være «one big happy family.» Men jeg ønsker jo ikke det😕 I alle fall ikke mer enn det som forventes som normalt, at man sees ved overlevering av barnet og utveksler noen hyggelige fraser, til barnets bursdag, andre spesielle situasjoner o.l. Men at vi skal bli som en eneste stor familie blir bare rart. Anonymkode: 4fa79...3ba Kvifor er det rart? Anonymkode: d5381...04f 1
AnonymBruker Skrevet 26. juli #12 Skrevet 26. juli AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det hørtes i grunnen veldig koselig ut, synes jeg. Hun ser det store bildet; hennes barn har det best om dere fire også er venner, ikke bare samarbeider fordi man MÅ det pga barna. du trenger da ikke være hennes bestevenn, men å bli med inn på en kopp kaffe osv., synes jeg du burde. Du burde også gjengjelde det når hun henter eller leverer barna hos dere. Du kan ha en avtale med mannen din om at 20 minutter er lenge nok, da må HAN finne en unnskyldning for å avslutte. Send henne bilder og oppdateringer om barna når de er hos deg, hun er tydeligvis åpen for det og vil nok sette pris på det. jeg er også stemor og har forsøkt å få et godt forhold til barnas mor, men hun har sett for mange Disneyfilmer og tror at alle stemødre hater stebarna sine. Det er veldig trist, for det går kun utover barna. da min exmann hadde samboer(e) gjorde jeg også en stor innsats for å blir kjent med de. Det handlet overhodet ikke om mitt kontrollbehov, men at barna skulle se at jeg var trygg på og likte pappa sin kjæreste. Barna har det best når alle kommer overens:) dessverre er ikke pappaen deres her mer, så barna har ingen stemor, men jeg ville definitiv ha forsøkt alt jeg kunne å «vinne» et vennskap med stemor. Anonymkode: eb205...b01 Alt du beskriver, gjør jeg med glede. Blir med inn på kaffe og har en hyggelig prat, og inviterer på samme måte i motsatt tilfeller. Jeg sender alltid oppdateringer og bilder til henne når barnet er her hos oss. Et vennlig forhold er kjempeviktig. Men å bli kafé- og shoppingvenninner, det ønsker jeg ikke. Kjæresten min refererer også mye til henne i samtaler med meg, det faller helt naturlig, for de snakker en del sammen, og har masse historie. Så det blir mye «Lise (oppdiktet navn) sa at..», «Lise opplevde..», «Når Lise og jeg var i Spania..», «Jeg stakk innom Lise når jeg var ute en tur, og da sa hun at..».. Ja du skjønner. Hun er der liksom hele tiden.. Anonymkode: 4fa79...3ba
Mardina Skrevet 26. juli #13 Skrevet 26. juli Jeg hadde blitt skeptisk kjenner jeg 😕 Greit nok å samarbeide om felles barn, men ellers tenker jeg at eks er eks.... 2
AnonymBruker Skrevet 26. juli #14 Skrevet 26. juli AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Nettopp, man må ikke være nære venner. Tenker at man helst ikke bør være nære venner med eksen til en kjæreste, ikke annet enn at man har en god tone og er hyggelig når man sees. Føler jeg har tredd inn i så mye mye mer enn et forhold med kjæresten og barnet hans, men jeg vil jo helst bygge opp vårt liv sammen, uten eksen og eksens familie. Noen ganger føler jeg at jeg har tredd inn i et forhold med dem alle, og det er bare alt for mye.. Hvordan løse dette? Bare prøve å holde høflig avstand og si at det ikke passer når hun foreslår å sees? Anonymkode: 4fa79...3ba På en annen side: det er jo veldig bra for barna at dere kommer så godt overens. Og jeg er litt redd det kan bli kleint hvis dere nå skal redusere kontakten - når dere først har blitt så gode venner og omgås tett. Hun vil da kanskje lure på om hun har gjort noe galt, at du ikke liker henne lenger e.l. Min første tanke var bare at dette virket litt "over the top" og kanskje litt kunstig - men det trenger det absolutt ikke å være. Anonymkode: 8ef4d...5ed
AnonymBruker Skrevet 26. juli #15 Skrevet 26. juli Hold deg unna er mitt tips. Det blir det bare tull med på sikt. Hun ønsker informasjon hun ikke er berettiget til, hun ønsker en kilde på innsiden osv osv Anonymkode: 241fc...b95 1
AnonymBruker Skrevet 26. juli #16 Skrevet 26. juli Synes det høres greit ut å gå inn og ta en kaffe ved henting og levering, men shopping og kafé hadde blitt for mye for meg. Reagerer på at hun skriver at hun er glad i deg, nei, dette blir for mye. Anonymkode: 020a3...609
AnonymBruker Skrevet 26. juli #17 Skrevet 26. juli Jeg hadde aldri klart det med moren til bonusbarna her. Vi er rake motsetninger. Vi er sammen rundt skolering, aktiviteter, og kan være noen timer på stranda hvis de tilfeldigvis er det samtidig som oss. Men alene med moren. Aldri... Snakker heldigvis ikke min mann om eksen sin til tider og utide heller. Da hadde jeg sakt i fra. Anonymkode: cf384...544 1
AnonymBruker Skrevet 26. juli #18 Skrevet 26. juli AnonymBruker skrev (2 minutter siden): På en annen side: det er jo veldig bra for barna at dere kommer så godt overens. Og jeg er litt redd det kan bli kleint hvis dere nå skal redusere kontakten - når dere først har blitt så gode venner og omgås tett. Hun vil da kanskje lure på om hun har gjort noe galt, at du ikke liker henne lenger e.l. Min første tanke var bare at dette virket litt "over the top" og kanskje litt kunstig - men det trenger det absolutt ikke å være. Anonymkode: 8ef4d...5ed Vi har ikke kommet dit at vi har hengt sammen bare vi to enda, det er mer at hun sier det når vi leverer barnet og er innom på en kaffe, hun sier at «du og jeg må gå en tur på kafé sammen snart, også kan bi ta en shoppingrunde». Jeg smiler forsiktig og svarer litt diffust. Vil ikke åpne den døren, vil ikke at vi skal bli venninner. Vennlig ja, absolutt, men ikke venninner. Og jeg vet ikke hvordan jeg skal vri meg ut av det. Anonymkode: 4fa79...3ba
AnonymBruker Skrevet 26. juli #19 Skrevet 26. juli AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Synes det høres greit ut å gå inn og ta en kaffe ved henting og levering, men shopping og kafé hadde blitt for mye for meg. Reagerer på at hun skriver at hun er glad i deg, nei, dette blir for mye. Anonymkode: 020a3...609 Ja ikke sant?? 😅 Anonymkode: 4fa79...3ba
AnonymBruker Skrevet 27. juli #20 Skrevet 27. juli Jeg har et slikt forhold til min kjærestes eks. De er gode venner og selv om jeg var litt skeptisk i begynnelsen, skjønte jeg at hun var oppriktig interessert i å bli kjent med meg. Hun er en trivelig dame, og vi har mye felles humor. Vi er langt ifra bestevenner, men kan finne på å sende en melding en gang i blant, eller ta en kaffe om vi møtes tilfeldig. Syns det bare er hyggelig, jeg. Anonymkode: 0e795...557
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå