Gå til innhold

Ditt verste ferieminne. :)

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Nå er det endelig ferie og vi koser oss masse med det og alt den har å by på. For eksempel: Tett og langvarig samvær med familie og svigerfamilie, køer av ymse slag, trangboddhet, myggestikk, grinete partnere, matforgiftning, endeløse reiser - rett og slett uendelige muligheter for kos! 

For å lette litt på stemningen tenkte jeg at vi kan dele raust av egne jævlige ferieminner. 

Kjør på! 

Anonymkode: 13144...e74

• Liker 1
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Min første togtur: 30 grader ute i en vogn uten aircondition, 40 i feber og influensa. Jeg var vel 9-10 år og det er et av mine verste ferieminner.

Anonymkode: 1c433...2d2

• Liker 1
  • Hjerte 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Reiste som tenåring med danskebåten med foreldrene mine, vi hadde en sovesal. Der var det en ekstremt full mann, som var høyrøstet og ubehagelig. Plaget alle, pratet høylytt. Han var stort sett ikke til stede, men hadde med seg et lite barn som han var innom å sjekket til inn i mellom. Hun var båtsyk, gråt og kastet opp. De ansatte og andre passasjerer måte ta seg av henne. 

Jeg var på ingen måte vandt med slik type fyll, så jeg ble redd. Og videre syns jeg så ufattelig synd på den lilla jenta, stakkars barn. Hadde det skjedd i dag hadde han nok blitt satt i fyllearresten, og for håpentligvis hadde de ansatte tatt seg av jenta på en bedre måte. 

Anonymkode: 9ebb3...56e

• Liker 3
  • Hjerte 7
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Første halve uka i Egypt var nydelig, siste delen med matforgiftning som ble til infeksjon, rennaræv og magekramper fra hælvete til og med på flyet hjem var 👎🏻👎🏻👎🏻

Anonymkode: aeec7...9cc

• Liker 1
  • Hjerte 4
AnonymBruker
Skrevet

På ferie sør i Europa.
Matforgiftning, ble så dårlig at jeg havnet på sykehus og fikk noen medisiner jeg fikk en allergisk reaksjon på og holdt på å dø. De gjorde så mye rart på det sykehuset, og jeg lever fremdeles med ettervirkninger selv om det er gått 25 år. Må leve med det resten av livet, og ha plager hver eneste dag. Kan ikke spise normal mat. Har også fått følgetilstander som gir ytterligere problemer, og er i dag ufør. Én feriereise ødela livet mitt. 

Anonymkode: 6839d...b95

• Hjerte 12
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

På ferie sør i Europa.
Matforgiftning, ble så dårlig at jeg havnet på sykehus og fikk noen medisiner jeg fikk en allergisk reaksjon på og holdt på å dø. De gjorde så mye rart på det sykehuset, og jeg lever fremdeles med ettervirkninger selv om det er gått 25 år. Må leve med det resten av livet, og ha plager hver eneste dag. Kan ikke spise normal mat. Har også fått følgetilstander som gir ytterligere problemer, og er i dag ufør. Én feriereise ødela livet mitt. 

Anonymkode: 6839d...b95

Dette hørtes veldig voldsomt ut, hva skjedde? Fikk du crohns?

Anonymkode: 1bc9d...16c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Mitt verste ferieminne, blir dårlig bare av å tenke på det, men jeg og kjæresten reiste til London i ei påske, 5 dagers tur. Allerede andre dagen var det noe som ikke stemte, var litt mye meldinger osv på hans tlf han gjorde sitt beste for å skjule. Lang historie kort, så fikk jeg ut av han at han hadde en kjæreste til. Det ble lange tre dager til jeg endelig kunne få reise hjem og kaste de tinga han hadde ut av leiligheta mi, mange tusen kastet bort på drittsekken og verdens verste ferie.

Anonymkode: 08b29...883

• Hjerte 9
AnonymBruker
Skrevet

Mitt verste ferieminne skjedde tre sommere på rad.

Tur til Danmark med danskebåten og bilferie til Tyskland i tillegg det andre året. Først var det 9-10 timers kjøretur til Oslo. Jeg slet med bilsyke og vi måtte stoppe flere ganger fordi jeg kastet opp hele tiden. Vi oppdaget så at jeg også var båtsyk gitt. Kvalme, svimmelhet og oppkast fra vi gikk på båten til vi gikk av. Alt jeg husker fra de to turene var innsiden av en spybøtte. 

Året etter ga mamma og pappa opp Danmark og Tyskland, så de bestilte en tur til Mallorca. På flyet så ble jeg akutt svimmel og kvalm og begynte å blø fra ørene. Det med ørene skjedde bare på vei nedover. 

Dro til øre-nese-hals spesialist etter turen. Fant ut at jeg hadde en godartet svulst i mellomøret og noe med balansenerven som jeg ikke husker hva var. Hadde det ikke vært for den reisen så hadde det nok gått mye lengre før det ble oppdaget. Aldri kastet opp i bil siden og bilsyken forsvant, men kom delvis tilbake da jeg igjen fikk samme type svulst noen år senere og krystallsyken etter operasjonen. Men ikke like ille som da jeg var barn. 

Anonymkode: 5172a...491

• Hjerte 6
AnonymBruker
Skrevet

Camping i Tyskland/Danmark Barnet ramlet først ned fra en høy murkant og slo skulderen sin. Rett på sykehus med mulig brudd. Heldigvis ikke brudd, så vi fortsatte noen dager til, måtte jo komme oss nærmere Norge. Så fikk barnet plutselig høy feber og mye uro/vondt. Legevakt igjen, dobbeltsidig ørebetennelse og streptokokker i halsen. Da dro vi rett til campingen, pakket ned og dro hjem med neste ferge. 

Anonymkode: 6c149...406

• Hjerte 2
Skrevet

Vi var på en camping plass, og en av naboene fikk et kraftig hjerteinnfarkt mens han satt utenfor campingvogna. Lå og hadde et kraftig krampe anfall og vi bare sto der i sjokk mens kona hans skrek panisk. Så kom det en dame og satte hodetelefoner på meg og en caps som var altfor stor sånn at jeg ikke så, og så husker jeg ikke mer.Tror jeg var 11 år. 

• Hjerte 5
AnonymBruker
Skrevet

Dro på en fire dagers tur til Stockholm med en flørt. Vi hadde skrevet masse skitne meldinger, og hadde nok begge høye forventninger. Stemningen var klein fra vi dro. Vi klarte liksom ikke holde praten gående. Jeg faka feber og lå i senga i 48t, lata som jeg sov for det meste. Var så fælt 😂 Vi snakka aldri sammen igjen

Anonymkode: 2acf0...d55

• Liker 1
  • Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet

Ferieturen som mine foreldre insisterte at vi skulle ta sammen selv om de hadde flyttet fra hverandre ("for din skyld") havner øverst på min liste over bortkasta ferieturer. Klein og uggen stemning, dobbeltbunn på alt som ble sagt, flere åpenlyse krangler. Rett og slett to veldig utrivelige uker for oss alle tre. Jeg var 11.

Anonymkode: 0981a...3c1

• Hjerte 8
AnonymBruker
Skrevet

Var tenåring. Hadde mensen og veldig vondt i magen. Lang kjøretur med familien hele dagen, der far ikke eide forståelse av hvordan det var å ha mensen kombinert med at ingen foreldre kom på at smertestillende kunne være greit å få tak i. Samtidig ble det satt på musikk som var ment for langt yngre barn enn oss..

Anonymkode: 4765a...20a

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Biltur nedover i Europa midt på 80-tallet.  Meg, som lett ble bilsyk, og 3 storrøykere i bilen. Minst en røyk var tent til enhver tid.  🤢

Anonymkode: a7ee6...c00

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Samme hvert år ferien var, krangling mellom foreldre, om det kom familie på besøk kunne det også bli krangling og vold ut av det, har et tidlig minne om min tante, onkel og søskenbarn pakket i hui og hast og forlot hjemmet etter en høylytt krangel mellom de voksne

Anonymkode: 782bf...852

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Min lillebror døde 😐

Anonymkode: 7d71b...6ab

• Hjerte 11
AnonymBruker
Skrevet

Da jeg var ute på en øy i skjærgården og så på tv2-nyhetene at det var leteaksjon etter en mann som var falt uti en elv, og da skjønte jeg hvorfor jeg ikke hadde fått tak i mannen min på tlf den dagen😭

Anonymkode: 5fc15...f7b

• Hjerte 11
AnonymBruker
Skrevet

Ble matforgiftet i Syden og min kjære mor sa at "der ødela du enda en ferie". 

Anonymkode: 1543d...d8f

• Liker 1
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Vi tok fly en tidlig morgen til reisemålet. Vi hadde små barn. En full dame sjauet fra før vi kom ombord. At hun fikk alkohol på flyet undret meg. Flytur og buss til hotell ble et mareritt, da det var så utrivelig og ungene ble preget. Hun var virkelig brauten og ufin. 

Anonymkode: ae0fa...201

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Havnet midt i et terrorangrep der nesten 100 ble drept. Da ser man mange ting et menneske ikke bør se når det gjelder skader og lemlestelse, og kjenner på redsel og adrenalin over mange timer. 

På en grei andreplass kommer uvær i Asia, og kansellert transport. Som førte til en melkerute med usikkerhet, innlevering av pass, storm på sjøen der man holder seg fast i 5 sammenhengende timer, med mer. 

Anonymkode: 7b819...651

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...