Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg betalte litt restskatt i mai for min avdøde lillebror, og fyllte også ut selvangivelse for neste år, for å avslutte saken.

Har ikke hørt noe fra Skatteetaten angående skatteoppgjøret, og lurer på hvor lang tid det kan ta?

Jeg betalte inn min egen baksmell i mai, og skatteoppgjøret fikk jeg rundt 1 juli.

Tar det lengre tid fordi det er et dødsbo?

Anonymkode: 70894...ddd

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Jeg betalte litt restskatt i mai for min avdøde lillebror, og fyllte også ut selvangivelse for neste år, for å avslutte saken.

Har ikke hørt noe fra Skatteetaten angående skatteoppgjøret, og lurer på hvor lang tid det kan ta?

Jeg betalte inn min egen baksmell i mai, og skatteoppgjøret fikk jeg rundt 1 juli.

Tar det lengre tid fordi det er et dødsbo?

Alle skal være ferdig før 1.desember. hos meg står det at skattemeldingen vil bli behandlet mellom august og november. Du kan ligge deg inn og sjekke status.

Anonymkode: 7ac27...711

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Alle skal være ferdig før 1.desember. hos meg står det at skattemeldingen vil bli behandlet mellom august og november. Du kan ligge deg inn og sjekke status.

Anonymkode: 7ac27...711

Har gjort det og det står ingenting

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk i november i fjor, i mai i år, og i mars i 2023. 

Anonymkode: 5d5a3...802

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Selvangivelsen for i år skjer ikke før neste år selv om du alt har fylt den ut. 

Anonymkode: a598a...ae0

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Hva mener du?

Ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Ts mener nok for skatteåret 2024…. 

Anonymkode: ecea9...38b

AnonymBruker
Skrevet

Du kan sende mld eller ringe Skatteetaten ang boet etter din bror. Det tok bare et par uker da jeg meldte inn for dødsbo, men det var på slutten av året da. 

De gangene jeg har snakket med Skatteetaten har jeg bare truffet på hjelpsomme og hyggelige folk. 

Anonymkode: 9300e...6e8

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Du kan sende mld eller ringe Skatteetaten ang boet etter din bror. Det tok bare et par uker da jeg meldte inn for dødsbo, men det var på slutten av året da. 

De gangene jeg har snakket med Skatteetaten har jeg bare truffet på hjelpsomme og hyggelige folk. 

Anonymkode: 9300e...6e8

Ja skal ringe i morgen, så slipper jeg å gruble.

Takk for svar🙂

Ts

AnonymBruker
Skrevet

I fjor ble det ferdig i oktober for min del.

Vanlig lønnsmottaker/fast ansatt, ingenting spesielt. Eier ikke, lite lån, ingen fradrag eller endringer.

Det er nok en del som blir trukket ut til kontroll av spesifikke grunner, men tror vi er en del som også tilfeldig blir kontrollert. Tror jeg må ha et av Norges minst "interessante" skatteoppgjør! :D 

Anonymkode: 63782...ce0

AnonymBruker
Skrevet

Jeg betalte en stor restskatt i mai. Når jeg logger inn nå står det ikke lenger noe ang. når oppgjøret kommer. Det står bare at jeg ikke har restskatt lenger. Tidligere ble det antydet at oppgjøret skulle komme i primo juni. 

Anonymkode: 0da23...426

AnonymBruker
Skrevet

Ts her

Jeg ringte Skatteetaten i dag og kom til en telefonsvarer som sa at de ikke sender ut skatteoppgjør i juli og første halvdel av august, så jeg må nok bare smøre meg med tålmodighet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...