Gjest Gjest Skrevet 23. mars 2006 #1 Skrevet 23. mars 2006 Er det noen som vet hvor det går an å lovlig laste ned filmer på nett (om det går i det hele tatt?)? Evt. hvis det ikke går, er det noen som vet om ei bra side å bestille fra? Har prøvd dvd.no, men utvalget var ikke det aller beste synes jeg......
Gjest Gjest Skrevet 23. mars 2006 #2 Skrevet 23. mars 2006 Jeg synes torrents er den beste måten å laste ned film på. Og ja, pr i dag er det lovlig å laste ned filmer til eget bruk. Det er når du deler/laster opp filer at det er noen som rynker på nesa. Er du mer interessert i å kjøpe film er det masse sider å velge i: www.cdon.com www.play.com www.amazon.co.uk bl.a.
Gjest Gjest Skrevet 25. mars 2006 #4 Skrevet 25. mars 2006 Stemmer det - det er lovlig å laste ned film til eget bruk.
Gjest Gjest Skrevet 25. mars 2006 #5 Skrevet 25. mars 2006 Slenger meg på torrents. Du leter etter filmer/musikk/program på f.eks. www.isohunt.com www.torrenspy.com www.piratebay.org Last ned de torrentene du vil ha. Etterpå trenger du et program som f.eks. Azureus til å åpne og laste ned torrentene i. http://azureus.sourceforge.net/
Gjest Gjest Skrevet 25. mars 2006 #6 Skrevet 25. mars 2006 Bruker man bittorrent-konseptet ender man opp med å distribuere filmene til andre, samtidig som man laster ned til seg selv. Og dette er jo ulovlig, i og med at det er snakk om spre kopibeskyttet materiale. Dette er jo aberet med å bruke bittorrent, men samtidig også det som gjør systemet så mye raskere enn andre nedlastningsprogrammer.
Ueland Skrevet 25. mars 2006 #7 Skrevet 25. mars 2006 Er det noen som vet hvor det går an å lovlig laste ned filmer på nett (om det går i det hele tatt?)? Evt. hvis det ikke går, er det noen som vet om ei bra side å bestille fra? Har prøvd dvd.no, men utvalget var ikke det aller beste synes jeg...... ← Vil du ha et bra sted å handle går du til play.com, krever visa og hører til i England, men er helt trygt! (dvs, kjenner til mange som har handlet der, og ingen har hatt problemer) Prisene ligger enkelte ganger nedi 50 kroner for en dvd, og det koster ingenting for frakten Så lenge du ikke kjøper for mer enn 200NOK (i et kjøp) så vil du ikke få toll eller noe på kjøpet, og da koster det ikke mer enn filmen. Har vel kjøpt en 20 filmer der bare hittil i år.
Gjest Gjest Skrevet 25. mars 2006 #8 Skrevet 25. mars 2006 Bruker man bittorrent-konseptet ender man opp med å distribuere filmene til andre, samtidig som man laster ned til seg selv. Og dette er jo ulovlig, i og med at det er snakk om spre kopibeskyttet materiale. Dette er jo aberet med å bruke bittorrent, men samtidig også det som gjør systemet så mye raskere enn andre nedlastningsprogrammer. ← Å herregud,hva er sjansen i havet for at du blir tatt i det da?? Det har vel skjedd en gang i Norgeshistorien så vidt jeg vet, men det var snakk om flere hundre gigg over veldig kort tid,da...Han var da mindreårig, så straffen hans ble at han måtte skrive ned 10 gode grunner til å ikke laste ned (som han aldri leverte) Nei ærlig talt, det blir for dumt å si at det ikke er lov(selv om det juridisk ikke er det, men det er så flisespikkeri at da er det mye annet man kan pirke på også!!) - bruk Torrent du!
Gjest Gjest Skrevet 25. mars 2006 #9 Skrevet 25. mars 2006 Jeg ble tatt selv faktisk, studerer ved et universitet, og her, i likhet med de fleste andre læresteder i dette landet, er det strenge regler for nettopp dette med fildeling. Mista internettforbindelsen min i 3 mnd pga. bruk av bittorrent. Om jeg prøver meg på nytt mister jeg linja i et halvt år, og det blir disiplinærsak ut av det. Men for all del, hadde jeg ikke hatt datalinje knytta opp mot lærestedet, men privat linje og kunne herje mer eller mindre som jeg ville, hadde jeg nok fortsatt brukt bittorrent.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå