Gå til innhold

Noen som har prøvd tarmskyll? Bergen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen steder i Bergen man kan få en tarmskyll? og er det noen som har erfaring? Har prøvd noen googlesøk uten sukse? Ser det er en klinikk i Oslo, som ser veldig bra ut, men det er så langt unna.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva skal det være godt for?

Anonymkode: f83fb...53b

• Liker 2
Gjest Linneah2013
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hva skal det være godt for?

Anonymkode: f83fb...53b

Det skal visst være veldig bra for tarmen, rensing

AnonymBruker
Skrevet

Legen min mente det ikke var helt bra. Husker ikke argumentet...

Anonymkode: cf832...21c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tarmen fikser seg selv. De som tilbyr dette er kun ute etter å lure til seg folks penger 

Anonymkode: 3b968...e4e

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet
Værhyggelig skrev (20 minutter siden):

Er det noen steder i Bergen man kan få en tarmskyll? og er det noen som har erfaring? Har prøvd noen googlesøk uten sukse? Ser det er en klinikk i Oslo, som ser veldig bra ut, men det er så langt unna.

Du vet at vi har andre typer organer som renser kroppen for de stoffene som kroppen skal renses for, men likevel lar oss beholde den bakteriefloraen vi skal ha for å holde oss mest mulig friske?

• Liker 3
Gjest Linneah2013
Skrevet

Hørte om ei som hadde tatt skylling og mente det var sååå bra, men leser på nettet nå at flere leger ikke anbefaler det, så jeg vet ikke. Hvis du er ute etter å rense tarmen, hjelper det ikke med et par fastedager da?

Skrevet
Linneah2013 skrev (4 minutter siden):

Hørte om ei som hadde tatt skylling og mente det var sååå bra, men leser på nettet nå at flere leger ikke anbefaler det, så jeg vet ikke. Hvis du er ute etter å rense tarmen, hjelper det ikke med et par fastedager da?

Skal du holde tarmen sunn (det er ikke noe mål å holde tarmen "ren") - må du få i deg nok fiberrik mat, drikke nok vann, være i regelmessig fysisk aktivitet og ha et generelt balansert kosthold.

AnonymBruker
Skrevet

Tarmskylling skyller ut all god bakterieflora.  Den bakteriefloraen som kroppen startet å bygge når du var i magen til din mor. 

Verdt å ødelegge?

Du vil aldri få den gjenoppbygd til dere du er nå. 

Mange får store plager med magen etter tarmskylling 

Anonymkode: c6337...f9d

• Nyttig 2
Skrevet
Linneah2013 skrev (3 minutter siden):

Jeg har lest om flere som mener at det har gjort de godt å få skylt tarmen. Tror nemlig jeg har for mye Candida i tarmen. Noe som kan fikses med å endre kostholdet, men det kan ta flere månder å få balanse. Ser noen steder at det står at en tarmskyll kan fremskynde prosessen.

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Tarmskylling skyller ut all god bakterieflora.  Den bakteriefloraen som kroppen startet å bygge når du var i magen til din mor. 

Verdt å ødelegge?

Du vil aldri få den gjenoppbygd til dere du er nå. 

Mange får store plager med magen etter tarmskylling 

Anonymkode: c6337...f9d

Jeg har allerede store tarmplager, så er desperat etter å få orden på den, for det begynner å gå på psyken løs. Kronisk enten forstoppa eller løs mage. Skal ta grep med endring av kosthold og bygge opp tarmfloraen.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har tatt tarmskylling noen ganger når jeg har vært veldig forstoppet. Det kan anbefales 👍🏻

Anonymkode: cc7c9...554

AnonymBruker
Skrevet

Sundt kosthold, fiberrik mat,nok drikke og være i aktivitet. Husk at mye psykisk "setter"seg i magen. Rense tarmen er bare tull og helt krise å gjøre! Mange er ikke klar over at i enkelte tilfeller når tarmfloraen er dårlig ,så fører man inn avføring fra et annet menneske. Det gjøres på sykehuset. Hadde det bare vært å rense tarmen,så hadde det blitt gjort! Men tarmen MÅ ha tilstrekkelig tarmflora for å fungere.

Anonymkode: e3c14...dc4

Skrevet
Værhyggelig skrev (56 minutter siden):

Jeg har allerede store tarmplager, så er desperat etter å få orden på den, for det begynner å gå på psyken løs. Kronisk enten forstoppa eller løs mage. Skal ta grep med endring av kosthold og bygge opp tarmfloraen.

Høres ut som du heller burde undersøke om det er mulig å få en fecal transplantasjon for å få en bedre tarmflora.

• Liker 1
Skrevet
Værhyggelig skrev (1 time siden):

Jeg har lest om flere som mener at det har gjort de godt å få skylt tarmen. Tror nemlig jeg har for mye Candida i tarmen. Noe som kan fikses med å endre kostholdet, men det kan ta flere månder å få balanse. Ser noen steder at det står at en tarmskyll kan fremskynde prosessen.

Jada, en tarmskylling tar sikker candidaen, men den tar søren meg alt annet også - verdt det?

Skrevet
Mezzosoprena skrev (1 time siden):

Jada, en tarmskylling tar sikker candidaen, men den tar søren meg alt annet også - verdt det?

Ok, så då høres det ikke ut som at tarmskylling er veien å gå.. 

C-girl skrev (1 time siden):

Høres ut som du heller burde undersøke om det er mulig å få en fecal transplantasjon for å få en bedre tarmflora.

..men det er vel ikke så lett å få tak i det? Det blir vel sett på som alternativ behandling og ikke noe man kan få ved henvendelse fra lege?

Skrevet
Værhyggelig skrev (9 timer siden):

..men det er vel ikke så lett å få tak i det? Det blir vel sett på som alternativ behandling og ikke noe man kan få ved henvendelse fra lege?

Haukeland universitetssykehus hadde en studie/forsøk på det for noen år siden. Så det kan være tema å ta opp med fastlegen. 

AnonymBruker
Skrevet

Tidligere i sommer var det en tråd på tarmskylling Oslo. 

Skal du skade tarmene dine permanent så går du for en tarmskyll. Tarmene skal ikke rengjøres, vi er laget slik at tarmene renser seg selv. Bæsj blir bruk av avfallsstoffer fra jern, nemlig bilirubin, så du får aldri «ren avføring».

Anonymkode: fd053...0d0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...