Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du skulle lære en som aldri sminker seg å gjøre nettopp dette, hva ville du anse er det viktigste av produkter og teknikker? Har rosacea, litt fet hud og sjukt lite tålmodighet. Også er jeg snart førti, så smilerynkene ved øynene synes jo selv med resting bitch face 😆

På forhånd tusen takk for tips! (Nb. Jeg skal legge barn i ca tre-fire timer nå, så TS har ikke gått under jorden, hun bare vurderer det sterkt 🤪)

Anonymkode: e118d...65b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville startet smått og heller lagt på produkter etter hvert. Finn en (krem)foundation huden din trives med, gjerne en med solfaktor. Gå for kvalitet. 

(Du kan bruke primer under for at den skal sitte bedre, men det er ikke nødvendig)

bruk en god kost eller svamp. Husk å rense de innimellom.

ikke bruk pudder, det legger seg i rynker og linjer. 

ikke tenk på contouring i begynnelsen. når du er klar for det, så lærer du deg mer om dette etter hvert. Søk på «makeup after 40» på insta. Der dukker det opp mange kontoer. 

se om du kan bruke en kremblush. Hvordan du legger den kommer an på ansiktsformen din (se gjerne mister.makeupartist på insta, jeg lærte meg hvordan jeg bruker både blush og contouring der. Han har noen filmer for oss litt eldre)

vurder om du trenger mascara. Ikke alle gjør det, og lange mørke (løs)vipper er ikke trendy lengre, og der uansett ikke bra ut for oss i (snart) 40 årene. 

vurder om du vil gjøre noe med øyenbrynene dine, kjøp i så fall en enkel penn. 

ikke begynn med kajal, øyenskygge, contouring, high lighter, lupe liner etc i begynnelsen. Konsentrer deg kun om foundation og la huden din og hodet ditt bli vandt med det. 

husk gode rutiner for rens. 

det som en enda viktigere enn sminke er gode produkter og rutiner for hudpleie. Det legger grunnlaget for alt. 

jeg anbefaler Linda Johansen serien på det varmeste. Det er svindyrt, men det er verdt det. Bor du i Oslo kan du stikke innom og få masse god hjelp der, eller du kan kontakte de via nettsiden, så kan de skreddersy en rutine for deg. De har også serier som passer til de med utfordrende hud og ulike former for hudsykdommer. 

Anonymkode: 92b25...9ee

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg ville startet smått og heller lagt på produkter etter hvert. Finn en (krem)foundation huden din trives med, gjerne en med solfaktor. Gå for kvalitet. 

(Du kan bruke primer under for at den skal sitte bedre, men det er ikke nødvendig)

bruk en god kost eller svamp. Husk å rense de innimellom.

ikke bruk pudder, det legger seg i rynker og linjer. 

ikke tenk på contouring i begynnelsen. når du er klar for det, så lærer du deg mer om dette etter hvert. Søk på «makeup after 40» på insta. Der dukker det opp mange kontoer. 

se om du kan bruke en kremblush. Hvordan du legger den kommer an på ansiktsformen din (se gjerne mister.makeupartist på insta, jeg lærte meg hvordan jeg bruker både blush og contouring der. Han har noen filmer for oss litt eldre)

vurder om du trenger mascara. Ikke alle gjør det, og lange mørke (løs)vipper er ikke trendy lengre, og der uansett ikke bra ut for oss i (snart) 40 årene. 

vurder om du vil gjøre noe med øyenbrynene dine, kjøp i så fall en enkel penn. 

ikke begynn med kajal, øyenskygge, contouring, high lighter, lupe liner etc i begynnelsen. Konsentrer deg kun om foundation og la huden din og hodet ditt bli vandt med det. 

husk gode rutiner for rens. 

det som en enda viktigere enn sminke er gode produkter og rutiner for hudpleie. Det legger grunnlaget for alt. 

jeg anbefaler Linda Johansen serien på det varmeste. Det er svindyrt, men det er verdt det. Bor du i Oslo kan du stikke innom og få masse god hjelp der, eller du kan kontakte de via nettsiden, så kan de skreddersy en rutine for deg. De har også serier som passer til de med utfordrende hud og ulike former for hudsykdommer. 

Anonymkode: 92b25...9ee

Nydelig, takk! Jeg lagrer dette! 👌❤️

Anonymkode: e118d...65b

AnonymBruker
Skrevet

God hudpleie generelt, tilpasset din hud. Det er det viktigste for at sminke sitter godt. 

Jeg har litt sprengte blodkar, så jeg bruker erborian cc red correct på kinnene. På en "sminkefri" dag er dette, litt concealer, bryn og mascara nok. 

Bruker så en lett cc krem. Lumene er veldig god og naturlig. Bland gjerne to nyanser for å treffe best mulig. Jeg bruker kost. 

Concealer der det trengs, for min del kun under øyne, så bruker 1-2 nyanser lysere enn foundation. Loreal true match er super. 

Bruk litt contour (kald bruntone) og/eller blush, og/eller solpudder, for å få litt dybde i ansiktet. Her er det mye bra. Med alderen ser kremprodukter mer naturlig ut. Bruker også kost til å få dette naturlig. 

Sprayer så med fixing spray for å få alt til å smelte sammen. Her har billig-merkene rimelige alternativ, for eksempel Catrice multi talent, eller Nyx. 

Bruker litt pudder i t-sonen for å sette sminken, og gjøre alt mer naturlig. Huda sin er super. Men Loreal har også ok alternativ. 

Bryn; jeg bruker blyant + farget gel. Å mikse to produkter gjør det mer naturlig. Børster alltid godt ut. 

Litt øyeskygge gjr dybde. Finn teknikker på youtube tilpasset dine øyne. Med erfaring kan du utforske videre, med liner etc. Men letteste er å bruke en spiss/vinklet børste, og definere øvre vippekant med en mørk brun øyeskygge. Morphe har mye fint, og blendable, til en rimelig penge. KVD har min favorittkonsistens. En primer (for eksempel UD sin) gjør det mye lettere å legge skygge.

Settingspray er viktig - alt smelter sammen, og blir naturlig. 

Bruk vippetang. Det er enkelt, og åpner øynene.

For mascara er rimelige merker veldig bra. Loreal har flere jeg liker godt. 

Anonymkode: ab6a6...882

AnonymBruker
Skrevet

Sjekk ut Vincent Ford på Instagram. Han har mange fine tips og triks. 

Anonymkode: 5b51a...18a

Skrevet

Som AB#2 skriver, start med en hudpleierutine tilpasset din hud for å ha et godt underlag for sminke. Det er vanskelig å få hudsminke til å bli pen og sitte godt dersom underlaget ikke er bra. Du trenger ikke en dyr og komplisert rutine med "ørten" produkter, men rens, fukt og solkrem tilpasset din hudtype, evt. også et serum for å berolige rosacea og balansere talgproduksjon🙂

Smilierynkene (som etter min mening bare er sjarmerende) kan bli litt mindre tydelige ved å tilføre masse fukt😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...