Gå til innhold

Rask psykisk helsehjelp ventetid

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har noen erfaring med ventetid for inntaks samtale / hjelp hos rask psykisk helsehjelp i kommunen?. 

sendte inn kontakt skjema å ble kontaktet etter 3 uker. Fikk da beskjed om at jeg skulle videreføres til mottak å at de skulle ta kontakt med meg. Til uken er det 10 uker siden jeg sendte inn kontakt skjema . 
setter veldig pris på alle svar ❤️

AnonymBruker
Skrevet
Burugla63 skrev (6 minutter siden):

Har noen erfaring med ventetid for inntaks samtale / hjelp hos rask psykisk helsehjelp i kommunen?. 

sendte inn kontakt skjema å ble kontaktet etter 3 uker. Fikk da beskjed om at jeg skulle videreføres til mottak å at de skulle ta kontakt med meg. Til uken er det 10 uker siden jeg sendte inn kontakt skjema . 
setter veldig pris på alle svar ❤️

Da tar du ansvar selv, og purrer. Enten på nett eller på telefon. 

Anonymkode: 46d68...c3f

• Liker 3
Skrevet

Takk for tilbakemelding. Har selvfølgelig purret på dem . Ringer også om min henvendelse ikke blir besvart. 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
Burugla63 skrev (1 time siden):

Takk for tilbakemelding. Har selvfølgelig purret på dem . Ringer også om min henvendelse ikke blir besvart. 

Alternativt ber du fastlegen purre. 

Anonymkode: 46d68...c3f

AnonymBruker
Skrevet

Du burde fått beskjed for lenge siden. Så her har det nok hvert en glipp. Men det kan og være pga at ferien nærma seg ting går tregere. Har inntrykk av at fra slutten av mai til skolestart i august går det for halv maskin. 

Anonymkode: d47ef...873

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk tilbakemelding i løpet av noen uker. 

Anonymkode: ece5b...ef4

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk telefon en uke etter jeg henviste meg selv og en uke etter der igjen hadde jeg samtale med de hvor de skulle vurdere hvilken behandler jeg skulle få. Totalt gikk det fire uker fra første kontakt (fra meg) til første time hos min terapeut.

Anonymkode: f498b...278

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk en telefon etter en uke, men rakk ikke å ta den, hørte aldri noe mer. 

Telefonangst er en del av problemet mitt, og det ble skrevet i henvendelsen min...

Jeg burde selvsagt ringt tilbake, men angsten tok helt overhånd når jeg henvendte meg den gangen... Var så langt nede, så det at de ikke prøvde å ringe en gang til var veldig vondt og jeg følte meg ekstermt til bry... 

Anonymkode: d52ff...935

• Hjerte 3
Skrevet

Jeg fikk hjelp iløpet av en uke.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk time til samtale etter ca. en uke, men fastlegen min var også inne i bildet og snakket med kommunen fordi det var litt akutt.

10 uker er for lenge å vente uten å purre. Jeg ville purret etter en måned, kanskje før hvis jeg var veldig dårlig.

Anonymkode: 89d30...327

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Du burde fått beskjed for lenge siden. Så her har det nok hvert en glipp. Men det kan og være pga at ferien nærma seg ting går tregere. Har inntrykk av at fra slutten av mai til skolestart i august går det for halv maskin. 

Anonymkode: d47ef...873

Har litt på følelsen at det har skjedd en glipp . Sendte de mail i helgen men ringer på mandag for å være på den sikre siden ☺️.

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Jeg fikk en telefon etter en uke, men rakk ikke å ta den, hørte aldri noe mer. 

Telefonangst er en del av problemet mitt, og det ble skrevet i henvendelsen min...

Jeg burde selvsagt ringt tilbake, men angsten tok helt overhånd når jeg henvendte meg den gangen... Var så langt nede, så det at de ikke prøvde å ringe en gang til var veldig vondt og jeg følte meg ekstermt til bry... 

har du fått noe hjelp etter det ? , å hvordan går det med deg nå? ❤️

AnonymBruker
Skrevet

Hva med frisklivsentralen?

Anonymkode: 08e07...d28

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg fikk time til samtale etter ca. en uke, men fastlegen min var også inne i bildet og snakket med kommunen fordi det var litt akutt.

10 uker er for lenge å vente uten å purre. Jeg ville purret etter en måned, kanskje før hvis jeg var veldig dårlig.

håper du fikk den hjelpen du trengte ❤️. For min del begynner det å haste mistet bestevenninnen min for 1 år siden pga grov svikt i helsehjelp. Har utviklet komplisert sorg og angst . I tillegg til mange andre vonde ting som har skjedd i løpet av livet. Det var fastlegen som ba meg kontakte rask psykisk helse.

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hva med frisklivsentralen?

Anonymkode: 08e07...d28

takk for forslag ❤️, har vært i kontakt med dem å venter på å få plass i sorg gruppe men det ser litt mørkt ut da jeg har utviklet angst 😔

AnonymBruker
Skrevet
Burugla63 skrev (3 timer siden):

håper du fikk den hjelpen du trengte ❤️. For min del begynner det å haste mistet bestevenninnen min for 1 år siden pga grov svikt i helsehjelp. Har utviklet komplisert sorg og angst . I tillegg til mange andre vonde ting som har skjedd i løpet av livet. Det var fastlegen som ba meg kontakte rask psykisk helse.

Ja, jeg fikk heldigvis hjelpen jeg trengte og ble frisk. Håper at du vil ta kontakt igjen med rask psykisk helse og purre på dem. Du fortjener å få hjelpen du trenger du også. :klem3:

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
Burugla63 skrev (23 timer siden):

har du fått noe hjelp etter det ? , å hvordan går det med deg nå? ❤️

Rask psykisk helsehjelp hørte jeg aldri mer ifra, og det ga meg lite håp for å få hjelp via det offentlige. Fastlege bekreftet at det var meget stor kø, og jeg ble frarådet å søke meg inn på DPS, da jeg i aller høyeste grad ville få avslag. Det å få avslag når man er så langt nede, var noe jeg trolig ikke ville taklet, så jeg valgte å oppsøke psykolog i privat regi, og bruke sparekontoen på det.

Jeg valgte å investere i egen helse.... Bedre er jeg, men langt ifra bra. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...