AnonymBruker Skrevet 26. juli #1 Skrevet 26. juli Bor i Skien. Har nylig sett bier oppunder taket og maur under to store krukker på terrassen. Vet ikke helt hva jeg skal gjøre? 😩 Finnes det birøktere i Skien og/eller i området? Anonymkode: bb69d...d8d
Stor pike Skrevet 26. juli #2 Skrevet 26. juli Permetrin. Om du ikke finner en birøkter da. Det er selvfølgelig mer humant. 2
AnonymBruker Skrevet 26. juli #3 Skrevet 26. juli AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Bor i Skien. Har nylig sett bier oppunder taket og maur under to store krukker på terrassen. Vet ikke helt hva jeg skal gjøre? 😩 Finnes det birøktere i Skien og/eller i området? Anonymkode: bb69d...d8d Krukkene løfter du opp på rullebrett for blomsterpotter, velg metall. Selges på hagesentre og Europris. Pottene får luft under seg, mauren kan ikke gjemme seg. Hjelper det ikke raskt nok, kjøper du maur kverk i tillegg. Er biene ute eller inne under taket? Anonymkode: 7055b...c07
AnonymBruker Skrevet 26. juli #4 Skrevet 26. juli Bier er fredet, ikke drep de med gift! Få tak i en birøkter og maurene helder du gift med i tuen, da er de fort borte. Anonymkode: dde1e...816 2
AnonymBruker Skrevet 26. juli #5 Skrevet 26. juli https://norbi.no/finn-fylkes-og-lokallag/ Anonymkode: dde1e...816 1
AnonymBruker Skrevet 26. juli #6 Skrevet 26. juli AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Krukkene løfter du opp på rullebrett for blomsterpotter, velg metall. Selges på hagesentre og Europris. Pottene får luft under seg, mauren kan ikke gjemme seg. Hjelper det ikke raskt nok, kjøper du maur kverk i tillegg. Er biene ute eller inne under taket? Anonymkode: 7055b...c07 Inne under tak. Anonymkode: bb69d...d8d
AnonymBruker Skrevet 26. juli #7 Skrevet 26. juli Ikke drep biene!!! mer du sikker på det ikke er veps? legg gjerne ut bilde Bier er verdifulle, så enhver birøkter vil GLADELIG komme og hente dem! Anonymkode: 971bd...156 2
AnonymBruker Skrevet 26. juli #8 Skrevet 26. juli Hva er det her? Må det skadedyrbekjempelse til? Anonymkode: bb69d...d8d
TarAldar1on Skrevet 26. juli #9 Skrevet 26. juli Det er en veps. Også let å se på kubene om det er en bikube eller vepsebol 1
AnonymBruker Skrevet 26. juli #10 Skrevet 26. juli TarAldar1on skrev (1 minutt siden): Det er en veps. Også let å se på kubene om det er en bikube eller vepsebol Knall. Men da kan jeg henge opp et vepsebol selv da eller bruke Permetrin? Anonymkode: bb69d...d8d
AnonymBruker Skrevet 26. juli #11 Skrevet 26. juli TarAldar1on skrev (13 minutter siden): Det er en veps. Også let å se på kubene om det er en bikube eller vepsebol Umulig å se bol eller kube fordi vepsene flyr inn mellom sprekkene: Anonymkode: bb69d...d8d
AnonymBruker Skrevet 26. juli #12 Skrevet 26. juli Herlighet, kan ikke folk forskjell på veps og bier lenger? Og mauren lager da ikke tue på verandaen. Og jeg hadde veps på verandaen i fjor, inni en kasse som stod der. Jeg bare unngikk å spise søtt der ute, så gikk det helt fint. De kom ikke inn heller. Anonymkode: 74637...0e3
LilleVy94 Skrevet 26. juli #13 Skrevet 26. juli AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Umulig å se bol eller kube fordi vepsene flyr inn mellom sprekkene: Anonymkode: bb69d...d8d Da har du kanskje vepsebol på loftet 😬
senior Skrevet 26. juli #14 Skrevet 26. juli Vi har hatt vepsebol på soverommet. Minst tre ganger . . Bevisen henger der enda . . . Kona var nøye med å holde vinduet på gløtt så de ikke skulle bli stengt ute . . . Ikke noe problem. De forsvant av seg selv da sesongen var over og var aldri nærgående. Ellers bor vi i skogkanten, så det er maur over alt ute. Ser ikke noe problem med det heller så lenge de ikke kommer inn. Men noen må jo absolutt drepe at de ikke forstår seg på. 1 1
AnonymBruker Skrevet 26. juli #15 Skrevet 26. juli LilleVy94 skrev (1 time siden): Da har du kanskje vepsebol på loftet 😬 Det er bare sånt tak uten loft der. Anonymkode: bb69d...d8d
AnonymBruker Skrevet 26. juli #16 Skrevet 26. juli senior skrev (1 time siden): Vi har hatt vepsebol på soverommet. Minst tre ganger . . Bevisen henger der enda . . . Kona var nøye med å holde vinduet på gløtt så de ikke skulle bli stengt ute . . . Ikke noe problem. De forsvant av seg selv da sesongen var over og var aldri nærgående. Ellers bor vi i skogkanten, så det er maur over alt ute. Ser ikke noe problem med det heller så lenge de ikke kommer inn. Men noen må jo absolutt drepe at de ikke forstår seg på. De lager hull ned under belegningssteinene slik at disse synker. Det synes jeg ikke noe om for må fikse opp terrassen og bassengkanten pga det her. Du har sikkert masse penger du. Det har ikke jeg så derfor misliker jeg maurene. Anonymkode: bb69d...d8d 3
senior Skrevet 26. juli #17 Skrevet 26. juli AnonymBruker skrev (11 minutter siden): De lager hull ned under belegningssteinene slik at disse synker. Det synes jeg ikke noe om for må fikse opp terrassen og bassengkanten pga det her. Du har sikkert masse penger du. Det har ikke jeg så derfor misliker jeg maurene. Anonymkode: bb69d...d8d Det er ofte synkehull under belegningssteiner. Da trives maurene der. Jeg tviler på at det er maurene som graver så mye at steinene synker . . . Hven har masse penger sa du . . ? 😄 Man behøver ikke ha masse penger for å tolerere de ville dyrene rundt seg . . .
AnonymBruker Skrevet 26. juli #18 Skrevet 26. juli Nå var vel spørsmålene egentlig hva man gjør med veps og maur… Anonymkode: bb69d...d8d
AnonymBruker Skrevet 26. juli #19 Skrevet 26. juli senior skrev (2 timer siden): Vi har hatt vepsebol på soverommet. Minst tre ganger . . Bevisen henger der enda . . . Kona var nøye med å holde vinduet på gløtt så de ikke skulle bli stengt ute . . . Ikke noe problem. De forsvant av seg selv da sesongen var over og var aldri nærgående. Ellers bor vi i skogkanten, så det er maur over alt ute. Ser ikke noe problem med det heller så lenge de ikke kommer inn. Men noen må jo absolutt drepe at de ikke forstår seg på. Jeg kjenner også en som hadde vepsebol på soverommet. Han brukte myggnetting rundt senga den sommeren. Der jeg bodde før var det stokkmaur rundt huset pga skog. Jeg irriterte meg over det i begynnelsen, men når jeg godtok det så jeg at det var jo ikke noe problem. Forstår ikke dette med denne drepingen jeg heller. Anonymkode: 74637...0e3
AnonymBruker Skrevet 26. juli #20 Skrevet 26. juli AnonymBruker skrev (5 timer siden): Bier er fredet, ikke drep de med gift! Få tak i en birøkter og maurene helder du gift med i tuen, da er de fort borte. Anonymkode: dde1e...816 Nei, honningbier er ikke fredet. Og med mindre man har en sertifisert bigård har man ikke lov til å ta vare på svermer, da skal de avlives. Anonymkode: ceeba...18f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå